Ssd inbouwen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdvS
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 20-08-2021
Mijn vraag:
Hallo, ik heb een wat oudere HP laptop (wel een intel i7). Het is niet de beste laptop, maar met een ssd kaart zou die goed genoeg zijn voor mijn studie. Het probleem zat vooral in het opstarten. Het opstarten duurde namelijk altijd erg lang, maar zodra die eenmaal doorgestart was, kon ik er gewoon de dingen mee doen die ik wilde. Mijn keuze was hierdoor ook een ssd van 512. Een paar uur later na het afleveren van mijn laptop werd ik al gebeld, het lukte niet. De ssd was ingebouwd, maar mijn laptop liep, zover ik begreep, vast bij Windows 10 updaten. Ze zeiden dat er waarschijnlijk een fout zat in het moederbord. Ze hebben de ssd er weer uitgehaald. Nu thuis zet ik mijn laptop aan en nu staat alles er nog op en werkt die net zoals voordat ik mijn laptop weg bracht. Tegen mij was vooraf gezegd dat alles van mijn laptop af zou zijn. Dit vond ik niet erg, aangezien er toch niets belangrijks opstond en het misschien ook wat problemen kon oplossen als die helemaal leeg was gehaald. Is dit wel mogelijk dat alles er nog opstaat ondanks dat de ssd kaart wel er in heeft gezeten? Ik ben zelf niet zo technisch, maar ik vind het gewoon een beetje vreemd.

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Was er specifiek gezegd hoe ze dit zouden doen?

HDD eruit, SSD erin, clean install van Windows 10 en jij zal nooit data van je HDD verliezen. HDD er terug in, en hij draait zoals hij was. Dat is mogelijk ook wat ze bedoelde 'je bent je data kwijt', maar vergaten te zeggen 'die vind je terug op je HDD'.

Wel apart dat een 'waarschijnlijk probleem in je moederbord' dan wel een installatie toe laat, maar vervolgens geen update.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdvS
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 20-08-2021
Ik weet niet of ze de HDD er uit zouden halen, maar wel dat het een clean install was van Windows 10. Ik denk dat ze dat dan inderdaad bedoelde. Er was wel een optie voor een Copy, maar dat hoefde ik niet. Bedankt voor de informatie!

Bij mij duurde updates ook altijd erg lang, soms wel 6 uur. Zij hadden het probleem dat de update vast liep. Ik heb wel vaker problemen gehad rondom updates. Een langere periode waren bijvoorbeeld al mijn documenten en opgeslagen gegevens weg na een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat er waarschijnlijk maar één plaats is voor een 2,5 inch drive gaat automatisch de harde schijf er uit en komt de SSD er voor in de plaats,
Er kan gekozen worden om de schijf te klonen zodat de SSD dezelfde inhoud krijgt als de harde schijf, daardoor verandert er softwarematig niets, en kun je verder waar je gebleven was.
De tweede optie is inderdaad Windows opnieuw installeren, en de juiste drivers installeren. ik vrees dat het laatste misschien niet is gedaan, dan kan hij inderdaad vastlopen.
Ik denk niet dat je laptop defect is, ik denk dat het gewoon op de juiste wijze geïnstalleerd moet worden met de juist en meest recente drivers voor jouw laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SSD's zijn geen Processors, Moederborden of Geheugen maar Opslagtechnologie.

Move PMG -> OT

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:49
Waarom doe je het niet zelf?
In grote lijnen:
- SATA SSD kopen, bv. pricewatch: Crucial MX500 2,5" 500GB
- vanaf internet met Windows Media Creator een USB-stick maken waarmee je Windows kunt installeren. De USB-stick moet minimaal 8 GB groot zijn en alles wat er al op staat gaat (door formatteren) verloren bij het gebruik met Windows Media Creator.
- in je BIOS kijken (vaak door op DEL of F2 te drukken tijdens opstarten) bij de SATA-eigenschappen of AHCI aan staat. Zo ja: prima.
- harddisk uit de laptop halen en de SSD erin zetten (dat is een kwestie van met een passende kruiskopschroevendraaier schroefjes los en weer vast draaien).
- opstarten en meteen in de BIOS gaan: AHCI aanzetten als dat nog niet aan stond en zo instellen dat opstarten vanaf USB-stick mogelijk is)
- Windows installeren op de SSD (dat gaat lekker snel) en het licentiecode venster overslaan (dat komt later automatisch in orde).
Dan ben je voor 65 Euro klaar.
Je oude harddisk kun je uitlezen via een externe SATA-behuizing (pricewatch: LogiLink USB 3.0 HDD Enclosure for 2.5" SATA HDD/SSD Zwart) of dock (pricewatch: Sharkoon QuickPort XT USB 3.0 V2 Zwart)

En als het niet meteen lukt helpen we je.

[ Voor 17% gewijzigd door Renault op 22-08-2021 18:33 ]

Pagina: 1