Is er ook een manier om een ISDN modem bij het bellen naar je ISP zijn eigen nummer mee te geven, zodat op de rekening van KPN je je internetkosten een beetje in de hand kan houden omdat je op een apart nummer belt?
Je Caller ID staat Of aan Of uit, je kunt het met zo'n * code (31 dacht ik) voor een nummer weer aan zetten, maar ik begrijp nou niet echt wat je hiermee wilt bereiken.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Volgens mij wil hij zijn modem een ander nummer geven dan de telefoon (met ISDN heb je altijd meerdere nummers). Moet wel kunnen volgens mij, maar ligt een beetje aan je centrale ofzo denk ik (weet niet zoveel van ISDN).
Je wilt dus eigenlijk op de tweedelijn je internet?
Dat is centrale werk... (ik weet trouwens niet of je, je nota gespecificeerd krijgt per nummer)
Dat is centrale werk... (ik weet trouwens niet of je, je nota gespecificeerd krijgt per nummer)
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Wij kregen wel altijd een 'gespecificeerde' nota, in die zin dat je het verbruik van de nummers apart kon laten zien. Zo konden wij altijd zien dat we zeg 10 gulden op het 'spraaknummer' hadden verbeld en 350 gulden op het 'internetnummer'.Op zondag 19 augustus 2001 14:11 schreef Skinkie het volgende:
Je wilt dus eigenlijk op de tweedelijn je internet?
Het instellen ligt een beetje aan de manier waarop je het gebruikt; meestal zit er bij je TA wel software meegeleverd om eea in te kunnen stellen en dan ligt het er dus maar net aan wat je gebruikt. Het ligt dus niet aan de KPN-centrale! Het enige wat wel zo is is dat je een ander nummer moet hebben (duh, maar je krijgt ze soms niet als je er noet om gevraagd had) en als je een verkeerd nummer invult dan vervangt de KPN-centrale dit door je hoofdnummer.
Je kunt als het goed is gewoon via de ISDN software de primaire MSN instellen, als je die instelt op het nummer waar je de kosten op wilt hebben komt het goed.
Wat?Op zondag 19 augustus 2001 14:47 schreef jeroene het volgende:
[...]
(duh, maar je krijgt ze soms niet als je er noet om gevraagd had)
[...]
Expanding the inexpandable
Dat heb ik al eens gedaan, maar het werkte niet, en daar baal ik een beetje van, maar dat zal dan dus aan de software zelf liggen... Helaas...
Wat voor ISDN-kaart heb je?
Bij de Eiconkaarten van KPN (Netcard 1 of 2) moet je (in elk geval onder Windows 2000) het nummer waarop je wilt uitbellen TWEE keer invullen (dubbel dus).
Het nummer vul je in met netnummer, maar zonder nul. Dus als je tel. nr. 012-3456789 is vul je in: 123456789
Je kunt het testen door bij het uitbellen naar je provider even je eigen mobiele nummer op te geven i.p.v. het nummer van je provider. Op je mobiel verschijnt dan het nummer waarmee je uitbelt via je PC.
Bij de Eiconkaarten van KPN (Netcard 1 of 2) moet je (in elk geval onder Windows 2000) het nummer waarop je wilt uitbellen TWEE keer invullen (dubbel dus).
Het nummer vul je in met netnummer, maar zonder nul. Dus als je tel. nr. 012-3456789 is vul je in: 123456789
Je kunt het testen door bij het uitbellen naar je provider even je eigen mobiele nummer op te geven i.p.v. het nummer van je provider. Op je mobiel verschijnt dan het nummer waarmee je uitbelt via je PC.
Je zou ook kunnen overwegen om het nummer van je ISP als voordeelnummer te registreren, dan zie je de gesprekskosten altijd apart en hoef je verder niet moeilijk te doen met MSNs en zo.
Vandaag geen signature
Ehm, ja. Bij ISDN kan je 8 MSN's krijgen. Ik weet niet hoe het nu werkt, maar vroeger kreeg je er 4 gratis en voor de andere 4 moest je dan bijbetalen. Dat ging meestal overigens niet goed waardoor je er 8 gratis had, maar dat terzijde.Op zondag 19 augustus 2001 19:11 schreef Expander het volgende:
[..]
Wat?
Standaard kreeg je destijds echter maar 1 (hoofd)nummer. Als je niet om je andere 3 MSN's had gevraagd kreeg je ze ook niet. Het was destijds trouwens -ondanks de hoeveelheid ergernis- vaak handiger om de MSN's apart aan te vragen. Anders kreeg je van die situatie's als dat je nummer 654321, 654322, 654323 en 654324 kreeg. Op zich wel leuk (en 'makkelijk' te onthouden), maar minder handig als je een prive nummer wilde hebben wat je niet aan iedereen wilde geven.
Pagina: 1