Advies voor hosting gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgs19
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-11-2021
Hey beste mede-tweakers,

Een vriend van me heeft een medium-sized woocommerce webshop (iets van 1.200+ producten en honderden unieke bezoekers per dag) en deze heeft hij momenteel bij Antagonist. Het is zijn hoofdinkomen.

Het probleem is dat hij momenteel bijna op zijn inodes limiet zit.

Ik zat te denken aan een VPS, maar omdat hij 0% verstand hiervan heeft van weet ik niet of dit wel zo verstandig is. Je hebt ook managed VPS maar ook daar heb ik zo mijn twijfels over.

Wat adviseren jullie?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
1. Als hij er 0% verstand van heeft dan zeker managed nemen
2. Ook bij VPSsen heb je inode limieten, vaak niet te vinden op de website van de hoster

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Een vriend van me heeft een medium-sized woocommerce webshop (iets van 1.200+ producten en honderden unieke bezoekers per dag) en deze heeft hij momenteel bij Antagonist. Het is zijn hoofdinkomen.
De meest simpele no-brainer zo natuurlijk zijn om een upgrade te doen bij Antagonist als je daar nog niet op het maximum pakket zit. Zoja kun je natuurlijk ook proberen om met het bedrijf wat te regelen, als hij echt een grote klant is heb je daar misschien opties voor.
Je hebt ook managed VPS maar ook daar heb ik zo mijn twijfels over.
In principe is daar niet veel mis mee. Je moet alleen wel echt een goed bedrijf zoeken met goede service en kennis om het allemaal in te richten. Daarnaast zal er waarschijnlijk ook een ontwikkelaar moeten aanhaken om zijn huidige site om te zetten naar die VPS. Houd er alleen wel rekening mee dat de prijs voor die je gaat betalen wel een stuk hoger ligt dan nu. 50+ per maand is geen vreemde prijs.

Heb je ook rond gekeken naar ander hosts die grote pakketten aanbieden? In principe is zo'n hosting natuurlijk ook gewoon managed VPS alleen dan met veel minder configuratie opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerben280
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-08-2021
*aaaaaaaand it's gone

Gelieve het forum niet te gebruiken voor werving.

[ Voor 92% gewijzigd door MisteRMeesteR op 20-08-2021 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgs19
Een upgrade heeft geen nut. Alle antagonist pakketten hebben dezelfde aantal inodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:04

Detmer

Professioneel prutser

Ik ben recent overgestapt van een VPS bij OVH (in eigen beheer) naar het Vimexx performance pakket. Is wel een stukje duurder t.o.v. de VPS, maar geen eigen beheer meer en ook nog sneller. TransIP had hier op Tweakers laatst ook een soort van advertorial over zoiets, dus daar zou je ook nog kunnen kijken.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 21:17
rgs19 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:16:
Hey beste mede-tweakers,

Het probleem is dat hij momenteel bijna op zijn inodes limiet zit.

Ik zat te denken aan een VPS, maar omdat hij 0% verstand hiervan heeft van weet ik niet of dit wel zo verstandig is. Je hebt ook managed VPS maar ook daar heb ik zo mijn twijfels over.

Wat adviseren jullie?
Ik heb een beetje het gevoel dat je er zelf ook niet zoveel van weet. Zou jij (wij?) hierin dan wel adviserend moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Waarom neem je niet contact op met Antagonist? "Hey, we raken aan onze inodeslimiet, kunnen we dat uitbreiden?"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rgs19
rdfeij schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 21:36:
[...]

Ik heb een beetje het gevoel dat je er zelf ook niet zoveel van weet. Zou jij (wij?) hierin dan wel adviserend moeten zijn?
Dan laat je gevoel je dit keer in de steek. Echter, ik wil niet 24/7 klaar moeten staan om hem te helpen met zijn website zodra er iets fout gaat. Ik heb mijn eigen leven. Ik wil daarom dat het voor hem zo makkelijk is als maar kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Jeoh schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 21:39:
Waarom neem je niet contact op met Antagonist? "Hey, we raken aan onze inodeslimiet, kunnen we dat uitbreiden?"
Dat antwoord kan ik je alvast geven: dat passen ze niet aan.
Ik liep tegen hetzelfde probleem aan daar met het hoogste pakket. Het antwoord was dat 99,9% van de klanten ver onder de inode limiet zat.
Er was geen enkele mogelijkheid om dat individueel aan te passen.

Het is ook wel zo dat als je zoveel inodes nodig hebt, je je kunt afvragen of shared hosting geschikt voor je is.
Ondanks alle mooie beloftes van containerisatie was de snelheid toch bijzonder grillig te noemen.

Sinds ik weer een eigen VPS heb (UpCloud) is de snelheid zo goed en constant _/-\o_
Toch blijf ik zoeken naar goede shared hosting want ik heb eigenlijk ook geen zin in het beheer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
rgs19 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:16:
woocommerce webshop (iets van 1.200+ producten en honderden unieke bezoekers per dag)

Wat adviseren jullie?
Woocommerce de deur uit en een echt webshop pakket.
Dan kom je nog lang niet aan de limieten.

Andere optie: speciale managed woocommerce hosting van €65+ per maand.

Is natuurlijk allemaal peanuts als het je hoofdinkomen is.
Is dat inkomen minder dan €75.000 per jaar aan omzet, dan is het eerder voor er bij.
Investeren levert immers meer klanten, als het goed is.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:31
Als het zijn brood is wil je gewoon een managed oplossing als hij zelf niet de kennis heeft. Dan krijgt hij daar prima de support mocht er wat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 14:49

jurroen

Security en privacy geek

n9iels schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:03:
[...]

Daarnaast zal er waarschijnlijk ook een ontwikkelaar moeten aanhaken om zijn huidige site om te zetten naar die VPS.
Neuh, daarvoor heb je geen developer nodig. Met een fatsoenlijk ingerichte stack is het kwestie van DB dump, alles rsyncen, DB importeren en klaar.

Specifieke kennis van WordPress is dan wel een hele fijne pre. Met een goede basis (geoptimaliseerde webserver, PHP en DB configuratie, caching) heb je geen gigantisch powerhouse nodig met de aantallen die TS aangeeft.

Waar het crux meestal ook in zit, zijn plugins. Helaas al redelijk wat sites gezien die een plugin gebruiken voor SSL/TLS. Wat aanpassingen in de DB, instellingen goed en die kan eruit. Scheelt weer complexiteit en onnodige code. En dat is nog een vrij simpel voorbeeld :)

EDIT: Om een idee te geven, WP/WC site met in drukke tijden tienduizend bezoekers per uur, draait op een VPS met 2 cores en 8GB RAM. Een redelijk groot deel van de truuk is slimme caching :+
Mr. Jinx schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:18:
[...]

Sinds ik weer een eigen VPS heb (UpCloud) is de snelheid zo goed en constant _/-\o_
Toch blijf ik zoeken naar goede shared hosting want ik heb eigenlijk ook geen zin in het beheer.
Bij sommige aanbieders kun je een VPS (tegen meertarief) managed afnemen. Zo heb je een beetje "the best of both worlds". Het nadeel is dan weer dat je geen root toegang meer hebt, dus voor redelijk wat zaken contact op moet nemen met de managed partij. Voordat je zoiets aangaat: check goed de voorwaarden en afspraken (of eventuele SLA).
DJMaze schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:36:
[...]
Is natuurlijk allemaal peanuts als het je hoofdinkomen is.
Is dat inkomen minder dan €75.000 per jaar aan omzet, dan is het eerder voor er bij.
Investeren levert immers meer klanten, als het goed is.
Als je 75K per jaar omzet is WooCommerce in de meeste gevallen niet de meest handige keuze - althans, in mijn ogen. Natuurlijk zijn daar uitzonderingen op. Zou zelf eerder aan bijvoorbeeld Magento denken.
Freezerator schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:39:
Als het zijn brood is wil je gewoon een managed oplossing als hij zelf niet de kennis heeft. Dan krijgt hij daar prima de support mocht er wat zijn.
Vooral dit! Je wilt voor je brood niet afhankelijk zijn van een handig neefje/nichtje, maar een betrouwbare partner die er voor je is als het nodig is (en idealiter ook als het niet nodig is, met pro-actief advies). Webshop offline of last van kuren is, simpel gezegd, verlies draaien.

[ Voor 55% gewijzigd door jurroen op 21-08-2021 22:30 ]

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Pagina: 1