Slechts partitie bij nieuwe Windows installatie?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc bouwerke
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-10-2023
Mijn vraag
...Ik heb op een laptop Windows opnieuw geïnstalleerd en ik zie maar 1 partitie in schijfbeheer. Voorheen maakte Windows tot 5 partities aan .Zijn de andere verborgen of is er effectief maar 1 aangemaakt?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Windows 10 Home

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Windows opnieuw geïnstalleerd

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:22
Heb je de schijf van de laptop eerst helemaal leeg gemaakt of heb je de bestaande partitie indeling intact gelaten en alleen geformatteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc bouwerke
Ik heb bij installatie de C die 1 partitie was eerst geformatteerd, dan Windows zijn gang laten gaan .Heb dit nog nooit eerder voorgehad en heb toch al wat nieuwe installaties gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:22
pc bouwerke schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:28:
Ik heb bij installatie de C die 1 partitie was eerst geformatteerd..
Als er al één partitie aanwezig is en je deze gebruikt (en dus niet eerst alles verwijderd) zal Windows geen nieuwe aanmaken, tenzij noodzakelijk voor opstarten. Aangezien een EFI partitie ontbreekt heb je denk ik de setup ook niet in UEFI mode gestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc bouwerke
De laptop Is al wat ouder en heeft geen UEFI , dat is dan de reden? k heb gewoon van usb opgestart en alles zijn gang laten gaan. Ik vraag mij dan af waar Windows met het gedeelte blijft dat je instelt voor systeemherstel.