Toon posts:

freesco + linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi medetweakers :)

Ik heb hier een pentium 2 staan waarop ik freesco wil installeren om als router te fungeren. Lijkt me logisch toch ;) Verder heb ik op het netwerk nog 2 w2k bakken staan. Mijn vraag is echter kan ik freesco installeren en op een andere partitie Suse7.2 ? Het lijkt mij wel, maar .... fungeert mijn freesco router wel als ik dan bezig ben in linux. Kan mijn 2de pc met winddoos 2000 dan nog op internet en printen e.d :?

Verwijderd

Topicstarter
Oja ik heb de search al gebruikt maar kwam er niet echt uit :)

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:50

Tags NL

Harmful or Harmless?

FreeSCO draai je exclusief op een machine, je kunt niet tegelijkertijd FreeSCO en Linux draaien.. Je hoeft FreeSCO ook niet op een partitie te zetten, draait perfect vanaf floppy!

https://powershellisfun.com

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Je draait OF FreeSCO router, OF suse, dus in Linux draait je FreeSCO router niet, maar dan kun je toch je Suse zo configgen dat die ook de routering regelt...

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:20
Op zondag 19 augustus 2001 13:14 schreef TylerD het volgende:
Hoi medetweakers :)

Ik heb hier een pentium 2 staan waarop ik freesco wil installeren om als router te fungeren. Lijkt me logisch toch ;) Verder heb ik op het netwerk nog 2 w2k bakken staan. Mijn vraag is echter kan ik freesco installeren en op een andere partitie Suse7.2 ? Het lijkt mij wel, maar .... fungeert mijn freesco router wel als ik dan bezig ben in linux. Kan mijn 2de pc met winddoos 2000 dan nog op internet en printen e.d :?
Een p2 is wel enorme overkill voor Freesco; neem liever een 3e-hands p1-60/100 of nog liever een 486 o.i.d. Een p2 is wel een mooi iets voor een reguliere Linux-distro, heb je ook nog eens veel meer aan dan aan freesco alleen...

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Verwijderd

Topicstarter
Ja das dus de bedoeling. Ik wil op de p2 suse als proeftuin installeren omdat ik nogal een linux newbie ben. Eventueel kan die later (als ik dat snap) tevens als router fungeren. Maar als eerste wil ik met freesco kijken (schijnt nogal gemakelijk te zijn) of ik van een pc een router kan maken. Nu heb ik alleen nog een ouwe p1 of 486 nodig :)

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 14:09 schreef TylerD het volgende:
Ja das dus de bedoeling. Ik wil op de p2 suse als proeftuin installeren omdat ik nogal een linux newbie ben. Eventueel kan die later (als ik dat snap) tevens als router fungeren. Maar als eerste wil ik met freesco kijken (schijnt nogal gemakelijk te zijn) of ik van een pc een router kan maken. Nu heb ik alleen nog een ouwe p1 of 486 nodig :)
Draait hier vanaf floppy of 40 mb HD op een 486/33 16mb, echt snel zat voor freesco. Binnenkort ook nog eens proberen op een 386sx/25 met 4 mb...

• HaveBlue
Op zondag 19 augustus 2001 14:09 schreef TylerD het volgende:
Goed uit je doppen kijken en fl.150,- in je broekzak stoppen just in case. Apparaat hoeft alleen maar een proc, 6mb RAM en een floppydrive te hebben; moet je toch voor <150,- aan kunnen komen. Aanbod overtreft de vraag dus daar kan het niet aan liggen...

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• HaveBlue
Op zondag 19 augustus 2001 14:19 schreef orc het volgende:

[..]

Draait hier vanaf floppy of 40 mb HD op een 486/33 16mb, echt snel zat voor freesco. Binnenkort ook nog eens proberen op een 386sx/25 met 4 mb...
6MB wordt ten zeerste aanbevolen. Heb zelf ook met 4MB geprobeerd; geen succes.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 10:34

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

FreeSCO is linux, alles wat met freeSCO kan dat kan dus ook met een volledige linux install.
switchen tussen de 2 is een beetje overbodig dus.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Topicstarter
Een collega van mij heeft een p1 die die weg wil doen met 32 mb en 1 gig HD voor fl 400,- Zit te twijfelen want voor dat geld kan ik ook een "echte" router kopen. Iemand anders een idee waar ik zo/n oud dingetje vandaan kan halen ? Misschien iets online ofzo :?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Op zondag 19 augustus 2001 18:16 schreef TylerD het volgende:
Een collega van mij heeft een p1 die die weg wil doen met 32 mb en 1 gig HD voor fl 400,- Zit te twijfelen want voor dat geld kan ik ook een "echte" router kopen. Iemand anders een idee waar ik zo/n oud dingetje vandaan kan halen ? Misschien iets online ofzo :?
Mja, zelfs al zit daar een monitor en cdrom bij, dan vind ik f400 nog een beetje veel... f200 - f250 zou mooi zijn voor zo'n dingetje.

Verwijderd

Topicstarter
Dat vind ik nou ook :) Niemand die iets weet over een online winkel met nde hands pc's :)

Verwijderd

Topicstarter
http://www.tweakers.net/aanbod/21755/a

Oke gefixt. Hier mag een slotje op :):):):)
Pagina: 1