Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Aangezien Tweakers een, van oorsprong, Tech site plus forum is heb ik geen antwoord kunnen vinden in de Ict salaris topics. Maar ik hoop dat jullie me wel kunnen helpen.

Zoonlief heeft zijn WO master (gamma opleiding) gehaald en heeft een aanbod gehad van een recruiter voor een detachering bij de overheid.

Zijn opleiding is wel gericht op de overheid maar deze functie is niet helemaal in zijn richting, dit is meer ict automatisering.

Omdat het een trainee functie is wordt het startsalaris €2000/mnd.
Dat lijkt mij toch wel laag voor een functie die ze als HBO WO kenmerken. Dit krijgen MBO starters bij ons... (techniek)

Hij wil in afwachting van de ideale baan ook minder ideale baantjes aanpakken. Maar is dit geen afzetten? Minimaal een jaar uitdienen en OV wordt vergoed.

Ik heb geen idee wat marktconform is in de WO wereld? Is mijn gevoel juist of is dut gangbaar? Als ik Google op startsalaris WO Master kom ik op €2500....

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:38
In mijn ervaring is 2000 euro voor een WO-starter binnen een traineeprogramma vrij karig inderdaad.
Er zijn meerdere clubs die een relatief laag salaris bieden maar je bijvoorbeeld wel lokken met een lease-auto(otje), maar alsnog zitten die wel wat hoger.

Maar wat houdt hem tegen om bijvoorbeeld direct bij de overheid te proberen? Met een WO-master gaan bij de overheid de deuren vrij snel open voor een trainee lijkt mij altijd als ik vacatureteksten etc. lees.

Ik zou nog even verder zoeken. Salaris is niet alles en als hij een goed gevoel heeft bij deze club, waarom ook niet :) Maar er is zeker wel wat meer te halen.

Snel gezocht:
Als EPD-trainee begin je hier op 2600.

Als overheidstrainee begin je met WO in schaal 10 op 2756,75 als ik deze website moet geloven.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:39
Ik zou met name inhoudelijk kijken naar het traineeship. Ja, in het bedrijfsleven zit het salaris voor een trainee tussen de €2500 en €3000, maar daar moet je het vaak na 1 of 2 maanden trainingen lekker zelf uitzoeken. Ik heb vernomen dat de overheid vaak een heel traject heeft met allerlei verschillende projecten, i.e. garantie op hands-on experience. Die ervaring is goud waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:43
Emgeebee schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:17:
Ik zou met name inhoudelijk kijken naar het traineeship. Ja, in het bedrijfsleven zit het salaris voor een trainee tussen de €2500 en €3000, maar daar moet je het vaak na 1 of 2 maanden trainingen lekker zelf uitzoeken. Ik heb vernomen dat de overheid vaak een heel traject heeft met allerlei verschillende projecten, i.e. garantie op hands-on experience. Die ervaring is goud waard.
Natuurlijk is dat wat waard. Maar dit is maar 117% van minimumloon.

@Punkrocker kan het zijn dat de recruiter gewoon een deel van het loon inpikt en het daarom zo laag is? Lijkt me dat de overheid bepaalde schalen heeft voor elke functie die wel op te zoeken zijn. Vaak CAO vastgesteld.

Kan mij herinneren dat mensen die bij ons gedetacheerd waren vaak flink lager betaald kregen dan dan intern. (Geen overheid overigens).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
lul er 10% bij voor de stijlvorm, zit die detachering uit, doe je best en ga dan in loondienst bij de (rijks)overheid en zit de rest van je leven op een goed kussen.
2000-2500 euro voor een startplek zonder relevante werkervaring is eerlijk geld om je eerste stapjes te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:39
Philip Ross schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:23:
[...]

@Punkrocker kan het zijn dat de recruiter gewoon een deel van het loon inpikt en het daarom zo laag is? Lijkt me dat de overheid bepaalde schalen heeft voor elke functie die wel op te zoeken zijn. Vaak CAO vastgesteld.

Kan mij herinneren dat mensen die bij ons gedetacheerd waren vaak flink lager betaald kregen dan dan intern. (Geen overheid overigens).
Goede aanvulling, ga altijd direct naar de organisatie zelf, nooit via een recruiter oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Nu online

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
[...]

Dat was ook mijn eerste gedachte. Die recruiter houdt wat achter...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Met 2 jaar echte trainee ervaring binnen de overheid zit je aan de andere kant over 5 jaar waarschijnlijk wel hoger dan iemand die nu instroomt met een gelijke opleiding op een normale baan.
Punkrocker schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:25:
[...]

Als je zoon direct voor de overheid gaat werken gaat dat natuurlijk niet.

[ Voor 25% gewijzigd door PolarBear op 20-08-2021 13:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Philip Ross
Zojuist even gekeken. Volgens https://www.werkenvoorned...het-rijkstraineeprogramma start iedereen in schaal 10.

Volgens de CAO is dat bij 0 jaar ervaring 2.737,59 bruto per maand. Kan eventueel voor 40 uur zijn dus dan moet je misschien wat omrekenen maar €2000 klinkt echt heel laag (https://ambtenarensalaris.nl/rijksoverheid/)

[ Voor 6% gewijzigd door Philip Ross op 20-08-2021 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Nu online

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
PolarBear schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:26:
[...]

Met 2 jaar echte trainee ervaring binnen de overheid zit je aan de andere kant over 5 jaar waarschijnlijk wel hoger dan iemand die nu instroomt met een gelijke opleiding op een normale baan.
Ja dat denk ik ook maar dit is via een detacheerder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Punkrocker schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:27:
[...]

Ah ja dat stond in de TS, niet goed gelezen. Anyway ik zou heel goed kijken naar de inhoud van het traineeship en de bijkomende arbeidsvoorwaarde. Uiteindelijk wil iedereen een goed salaris maar het zou best een overweging kunnen zijn om het wel te doen bij dit lage salaris.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

Via een detacheerder 2000 per maand is je reinste oplichting voor een WO master.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
een rijkstrainee != trainee automatisering.
als trainee via een detacheerder komen helpen als 'extra handjes' op het testen / automatiseren is het (eerste) aanbod een redelijk standaard bedrag. afhankelijk van je eigen bluf / ervaring die je meeneemt kan er nog wel wat op, maar voorbij de 2500 ga je niet komen (dan pakken ze wel een andere afstudeerder).

voet in de deur krijgen is voor nu 't belangrijkst, je lasten zijn nog laag als starter (uitgaande geen duur huis en kinderen), gewoon doen, uitzitten en doorstomen naar een loondienst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eddy Cosworth
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-08 14:42
Punkrocker schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:25:
[...]

Je moest een weten hoeveel die recuiters aan je verdienen, soms wel 50%, kijk daar mee uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:40

Roozzz

Plus ultra

Betreft allicht een traineeship bij een ict-club, die je vervolgens detacheert. De grote vraag is waarom je dat zou willen? Waarom is dit voor jou/hem een interessante propositie? Het salaris is dat in ieder geval niet :X
Dat ligt in de categorie wat je minimaal kan verwachten bij een non profit goede doelen organisatie als je wo afgestudeerd bent.

Ik denk dat het veel interessanter is om direct een traineeship bij de rijksoverheid te doen. Dat zijn specifieke programma's waarbij je verschillende onderdelen verkend en er echte trainingen/studie is ingebouwd. Daarbij krijg je bij een traineeship bij de rijksoverheid fors meer dan die €2k. Start van traineeship is schaal 10, na afronding ga je automatisch naar 11. @Philip Ross heeft de linkjes al geplaatst zie ik :)

[ Voor 10% gewijzigd door Roozzz op 20-08-2021 13:51 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:40

Roozzz

Plus ultra

[...]

Ik vrees dat het helemaal geen overheidstrainee plek is. Hij wordt gewoon gedetacheerd en daar wordt aan verdiend :P
Als iemand die een deel van zijn tijd is ingehuurd bij de overheid, heb ik hier een ander beeld bij 8) Ik zeg wel een gekscherend als ze me gewoon het bedrag dat ze overmaken als jaarsalaris geven in loondienst, ik er ook wel 40 uur in de week voor zou komen werken. In plaats van < 16.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 13:32
Punkrocker schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:07:
Omdat het een trainee functie is wordt het startsalaris €2000/mnd.
Dat lijkt mij toch wel laag voor een functie die ze als HBO WO kenmerken. Dit krijgen MBO starters bij ons... (techniek)
Het is ook laag. Ik ben nota bene in 2002 begonnen, met HBO informatica, op 2250 per maand.

Gewoon verder kijken dus. Het belangrijkste dat iemand moet leren die z'n carriere begint is niet te wedden op 1 paard.

https://niels.nu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:55
Om het even scherp te hebben: Hij zou via de recruiter trainee worden bij de detacheerder en worden verhuurd aan de overheid?

Ik vraag me af in hoeverre de overheid dan een boodschap moet hebben aan het feit dat hij trainee is. de train-ing (pun intended) zal hij dan van de detacheerder moeten krijgen die er nu juist zoveel belang bij heeft om hem meer uur te laten maken bij de klant.

Ik ken dit soort constructies helemaal niet, maar het klinkt me niet heel gunstig in de oren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muismat1991
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12:44
Punkrocker schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:27:
[...]

Dit is via een detacheerder? Sorry hoor, maar vraag of ze willen meeten in een comedieclub, kunnen ze meteen het podium oplopen en krijgen ze de kans nog meer grappen te maken.

Vooral in de randstad.

Ik ben op €2300 begonnen met leaseauto als HBO'er bij een detacheringsbureau (in het zuiden van het land, waar het loon lager ligt dan in de randstad). Met WO ligt dat nog hoger.
Mocht hij nog op zoek zijn, ik zit zelf bij deze detacheerder vrij goed en wordt er veel geld en tijd gestoken in opleiding terwijl je werkt. Je kunt me altijd een pb sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 25-07 01:58
Ik kreeg laatst aanbod voor een 9 maanden traineeship. De jongens die ik ken begonnen met WO master op 3200 bruto + 38 vakantiedagen. Dit is in de maakindustrie van incontinentieproducten.

Mijn broer startte twee jaar geleden als managementtrainee bij Stork voor 3100 (inclusief 350 leasebedrag).

De meesten bieden echt wel een basissalaris van 2700-3200.

Ik zou het er niet voor doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jealgu
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-07 18:04
Als het voor een it functie is met een andere opleidingsachtergrond is het misschien wat aan de lage kant maar niet heel gek. Als het wel direct aansluit op de opleiding is het heel laag.

Bij een it detacheerder zou je ook met zoiets beginnen maar dan met een mobiliteitsbudget en/of lease auto erbij. De salariss stappen zijm dan in de eerste een/twee jaar wat sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:55
Overigens nog ter aanvulling. Een fulltime werkweek bij de Rijksoverheid is 36 uur. Als je 40 uur werkt dan bouw je extra verlof op. Als hij voor 2000/maand 40 uur per week moet werken dan is dat omgerekend (tov de aangehaalde Rijkstrainee die zonder ervaring start in 10-0) een verschil van ruim 900 euro bruto.

Schaal 10 is overigens de laagste WO schaal. Dit is ook de reden dat 10-0 een lager salaris kent dan 9-0, althans dit heb ik altijd zo begrepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daivdav11
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-08 12:40
Hoeveel sollicitaties heeft je zoon gedaan tot dusver?

Met de huidige personeelstekorten is er nu echt wel meer mogelijk qua salaris, ook voor starters.

Ter vergelijking, ik start ook met een trainee programma (WO Bachelor) en ga €2700 verdienen + €700 leasebudget en direct een contract voor onbepaalde tijd.

Het is wel belangrijk om de voorwaarden van het trainee programma goed door te nemen, zodat je later niet voor verrassingen staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:09

Zenix

BOE!

Philip Ross schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:27:
Zojuist even gekeken. Volgens https://www.werkenvoorned...het-rijkstraineeprogramma start iedereen in schaal 10.

Volgens de CAO is dat bij 0 jaar ervaring 2.737,59 bruto per maand. Kan eventueel voor 40 uur zijn dus dan moet je misschien wat omrekenen maar €2000 klinkt echt heel laag (https://ambtenarensalaris.nl/rijksoverheid/)
Dat is voor 36 uur en je krijgt 13e maand. Dus salaris is een heel stuk hoger. Mensen die ik ken waren allemaal tevreden over traineeship bij overheid. Vooral ook het sociale aspect en leuke dingen die gezamenlijk worden gedaan met de trainees.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
Zenix schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 01:09:
[...]

Dat is voor 36 uur en je krijgt 13e maand. Dus salaris is een heel stuk hoger. Mensen die ik ken waren allemaal tevreden over traineeship bij overheid. Vooral ook het sociale aspect en leuke dingen die gezamenlijk worden gedaan met de trainees.
Absoluut. Bedoelde juist dat de €2000 van TS erg laag is in vergelijking met die traineeships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Nu online

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Zenix schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 01:09:
[...]

Hij kent het en hoorde dat je er moeilijk tussen komt.
Maar hij heeft zich wel opgegeven (alert) voor de volgende lichting. Wie niet waagt...

Over deze functie: woensdag as heeft hij een tweede gesprek met de recruiter. Dan kan hij of aanvullende eisen stellen of meteen afketsen.

Iedereen super bedankt voor de tips en adviezen! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 13:32
@Punkrocker ik denk wel dat hij vooral flink aan de bak moet en gewoon bij veel bedrijven tegelijkertijd moet solliciteren. Het komt op mij over alsof hij het in serie doet, maar solliciteren is echt een funnel en je moet als starter al snel tientallen bedrijven (soms meer) aanschrijven om aan de achterkant een stuk of 3 serieuze kandidaten over te houden.

Sowieso nooit alles op 1 paard wedden. Dan is je onderhandelingspositie gewoon extreem zwak.

https://niels.nu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Huizenzoeker
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-08 17:53
Rijkstraineeship is erg populair (lees 2000+ sollicitanten voor 150 plekken ongeveer) dus via die weg binnen komen is lastig, maar niet onmogelijk. De personen die ik tegen kom die Rijkstrainee zijn/waren hebben wel vaak 2 masters en andere pré’s op hun cv (bestuursjaar, buitenlandervaring, vrijwilligerswerk etc). Instromen als starter bij de Rijksoverheid in een reguliere startersfunctie kan je zoon ook proberen. Wel is het (in ieder geval bij gemeentes, bij Rijksoverheid had ik als echte starter niet op reguliere functies gesolliciteerd) vrij lastig om binnen te komen zonder ervaring omdat daar wel veel waarde aan gehecht wordt.

Dat gezegd hebbende is 2000 bruto voor 40 uur per week wel heel laag. Ik startte (ook een traineeship, maar niet bij de Rijksoverheid) op 2700. Na een jaar kon ik wel de switch maken naar Rijksoverheid omdat ik relevante werkervaring op had gedaan en stroomde ik in in schaal 11. Maar als je nog niet zo goed weet wat je wil is een detacheerder wel een plek om in verschillende keukens te kijken. Ik zou dan op zoek gaan naar een detacheerder die wat beter betaalt (minimaal €2500 bruto pm).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 01:45
Mijn advies is om te vragen naar transparantie bij de detacheerder: voor welk tarief wordt hij weggezet?

Een echte starter gaat in dergelijke functies meestal wel voor ~50 EUR/uur. Met ongeveer 176 werkbare uren per maand (40 uur/wk) kom je dan op een slordige 8,5k/mnd omzet.

Als dit ongeveer klopt, vraag dan wat er met de rest van dat bedrag per maand gedaan wordt. Hier kan best een verhaal achter zitten, laat het ze uitleggen. Een berekening achter op een bierviltje kan ook veelzeggend zijn.

Eerlijkheidshalve, reken wel vakantiedagen, vakantiegeld (8%) en risico ziekte (~4%) door.

Vermoedelijk blijft hier veel aan de spreekwoordelijke strijkstok hangen. Dit gebeurt nog altijd en nog veel te veel.

Owja, als ze geen antwoord (willen) geven op de vraag van het tarief bij de klant (overheid) in dit geval of met een wazig raamcontract geneuzel komen: dan zou je genoeg moeten weten.

Komt er wel een duidelijk verhaal, denk dan goed na of "de investering" van minder verdienen dit wel waard is en houd daarbij vooral in het achterhoofd dat je vooral gelukkig moet worden van je werk (geld komt dan vanzelf wel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ontwikkelaar
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 27-05-2022
Bij Calco bieden ze ook een IT traineeship aan voor HBO/WO starters zonder IT ervaring. Daar krijg je minimumloon tot je op inzet gaat en dan ook ~2000 zoals TS aangeboden kreeg (2050 om precies te zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michelli
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-08 11:47

Michelli

LL.M

Punkrocker schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:52:
[...]

Hij kent het en hoorde dat je er moeilijk tussen komt.
Maar hij heeft zich wel opgegeven (alert) voor de volgende lichting. Wie niet waagt...
Ik zou sowieso ook kijken naar de verschillende traineeships van de Rijksoverheid. Zelf was het reguliere Rijkstraineeprogramma mij niet gelukt, maar ben ik wel Rijks I-Trainee geworden. Achteraf ook blij dat die reguliere me niet was gelukt, want ik vind (de technische kant van) cybersecurity veel leuker (ondanks mijn rechtenstudie). Maar je hebt bijvoorbeeld ook nog een IT-audit traineeship bij de Auditdienst Rijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Toch even een tegengeluid. Ik vind dit vrij hoge startsalarissen voor net afgestudeerden. Ik ben ooit begonnen als advocaat-stagiair voor het astronomische salaris van rond de EUR 2300 / maand. Niet helemaal vergelijkbaar met een traineeship wellicht, maar als je niet aan de zuid-as begint als jurist dan zijn die startsalarissen in de ICT nog helemaal zo gek niet. Uiteindelijk heb ik overigens niet mijn stage afgemaakt omdat de advocatuur mij niet trekt.

@Verwijderd Ik weet niet wat je zoon precies zoekt in een traineeship, maar er zijn (zoals ook door anderen aangegeven) voldoende andere mogelijkheden. Kijkt je zoon bijvoorbeeld ook naar traineeships bij grote organisaties zoals de NS, [insert elk groot nutsbedrijf] of binnen de rijksoverheid zoals de politie?

What's a cube to you?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daivdav11
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-08 12:40
Rizzi schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:37:
Toch even een tegengeluid. Ik vind dit vrij hoge startsalarissen voor net afgestudeerden. Ik ben ooit begonnen als advocaat-stagiair voor het astronomische salaris van rond de EUR 2300 / maand. Niet helemaal vergelijkbaar met een traineeship wellicht, maar als je niet aan de zuid-as begint als jurist dan zijn die startsalarissen in de ICT nog helemaal zo gek niet. Uiteindelijk heb ik overigens niet mijn stage afgemaakt omdat de advocatuur mij niet trekt.

@Verwijderd Ik weet niet wat je zoon precies zoekt in een traineeship, maar er zijn (zoals ook door anderen aangegeven) voldoende andere mogelijkheden. Kijkt je zoon bijvoorbeeld ook naar traineeships bij grote organisaties zoals de NS, [insert elk groot nutsbedrijf] of binnen de rijksoverheid zoals de politie?
Wanneer was 'ooit'? Er is iets zoals inflatie, dus die €2300 uit bijvoorbeeld 2005 staat nu gelijk aan €3118 in 2021, uitgaande van iets minder dan 2% inflatie per jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Nu online

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Rizzi schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:37:
...

Ja, hij solliciteert op meerdere functies en bij meerdere organisaties.
De politie is favoriet bij hem en die heeft genoeg vacatures voor hem. Nu maar hopen dat ze hem willen hebben 8)

Hij pluist de diverse vacature-sites van de overheden uit en schrijft op passende functies.
Belemmering is alleen dat hij geen rijbewijs heeft.

Het is dat hij op LinkedIn zijn status gezet heeft op "Beschikbaar voor werk" (Of hoe dat ook heet daar) en dan krijg je dus regelmatig aanbiedingen van recruiters. Omdat ik daar geen kaas van heb gegeten hoe dat hiermee gaat heb ik dus mijn vraag hier maar gesteld. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Punkrocker schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:32:
[...]

Ja, hij solliciteert op meerdere functies en bij meerdere organisaties.
De politie is favoriet bij hem en die heeft genoeg vacatures voor hem. Nu maar hopen dat ze hem willen hebben 8)

Hij pluist de diverse vacature-sites van de overheden uit en schrijft op passende functies.
Belemmering is alleen dat hij geen rijbewijs heeft.

Het is dat hij op LinkedIn zijn status gezet heeft op "Beschikbaar voor werk" (Of hoe dat ook heet daar) en dan krijg je dus regelmatig aanbiedingen van recruiters. Omdat ik daar geen kaas van heb gegeten hoe dat hiermee gaat heb ik dus mijn vraag hier maar gesteld. 8)
De politie zit (zoals veel andere organisaties) ook te springen om IT'ers. Een kennis is recent begonnen als digitaal rechercheur, en hij zal vast niet de laatste zijn. Wellicht dat je zoon niet eens als trainee begint, maar daadwerkelijk op een concrete functie kan beginnen.

M.b.t. recruiters via LinkedIn is het volgende topic wellicht interessant om door te nemen: Recruiters & HR - Ervaringen, belevingen, verhalen.
Lang verhaal kort: er zijn goede recruiters, maar het merendeel wat contact met je opneemt via LinkedIn is van twijfelachtige kwaliteit (got the t-shirt).

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-07 08:33
eddy Cosworth schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:32:
Je moest een weten hoeveel die recuiters aan je verdienen, soms wel 50%, kijk daar mee uit.
Is dit niet aan jezelf om hier duidelijkheid in te schapen wat aan jou verdient wordt? Ik heb twee banen via een recruiter gevonden die niet publiekelijk waren en naar mijn inzien werd ik zeer netjes betaald echter ik wist ook dat de recruiter in het eerste geval 6.000 euro ving en in het tweede geval 23% over mijn jaar salaris inclusief bonus. Als een werkgever bereid is om dit voor mij te betalen, zal het mij wat boeien. Ik zie veelal negatieve reacties over recruiters maar als iemand die aan beide kanten van de tafel heeft gezeten zowel ingezet door als zoekende naar, gebruik ik ze voor bepaalde posities maar wat graag. Op dit moment neem ik personeel aan in de US om in Azie te werken, iets wat ik nooit met mijn eigen HR zou kunnen realiseren. (Visa versa zouden dezelfde mensen nooit deze positie gevonden hebben zonder een recruiter).

Terugkomende bij OP, dit is geen traineeship direct bij de overheid maar via detacheering. Dit is een wereld van verschil. Doorgaans betaald de overheid juist erg goed bij jong personeel, dit is dus volledig de verkeerde insteek echter is er voor hem geen kans om direct aangenomen meer te worden.
Pagina: 1