gezocht: browser plugin met goede zoek functie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-07 13:45
Mijn vraag
Ik heb een (helaas) vrij specifiek probleem (uitdaging hoe het je het noemen wilt ;)).
Het zit zo:
Ik wil van een website waarvan ik de beheerder niet ben of ken, de inhoud controleren met mijn inhoud. Deze inhoud is "pure" text. Tussen aanhalingstekens want daar zit hiet probleem. Later meer.
Het zijn soms korte stukjes tekst, soms lange (400+ karakters) tekst.
De basis zoekfunctie in de browsers (control-F) werkt niet goed met lange teksten. Vermoedelijk ook in combinatie met (onzichtbare) opmaakkarakters.

Het scenario:
1. Ik heb de bron staan in mijn Excel bestand.
2. De cel "open" met F2.
3. Selecteer de complete inhoud van de cel (cntrl-a).
4. In de browser, druk ik cntrl-f (zoekfunctie);
5. In de zoekveld paste ik de waarde uit 3 (cntrl-v).
6. In de browser is zichtbaar dmv markering waar de tekst staat.
7. Ik ga naar de volgende cel (begin weer bij 1), etc.

Het is mij opgevallen dat "regelmatig" stap 6 faalt. Met andere woorden de tekst staat op het scherm, maar wordt niet gevonden. Vooral bij langere teksten, maar soms ook bij kortere. Ik vermoed dat opmaak karakters / tabellenkarakters etc. het veroorzaken.Nu gaat het om vele vele stukken tekst. Dus stap 1-7 vaak verhalen.
Ik heb 3 browsers geprobeerd (Chrome, FF, Edge), bij allen zelfde resultaat (soms goed, soms niet).
Ook al in de broncode van de paginas bekeken maar deze is zo complex en de "plain text" vind ik niet in de developer mode en vind daar trouwens ook geen zoekfunctie in.

Waar ik (denk ik) naar op zoek ben is een alternatieve browser die heel heel slim/goed is met zoeken van teksten op een pagina, of een heel goede browser plugin die dat doet.
Ik heb 3 browser plugins in Chrome geprobeerd die claimen goed te zoeken, maar dat is allemaal bagger. Werken niet, doen niets etc.

Mijn vraag is: is er een goede browser/browser plugin die goed is met zoeken/markeren van teksten (met andere woorden een extreem goede cntrl-f hebben), vooral met lange teksten?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Multihighlighter (werkt niet)
https://chrome.google.com...bflnkfpclkmckoollbn?hl=en

efTwo (F2) (werkt niet)
https://chrome.google.com...ikgiafmdcep/related?hl=en

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002