Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
hallo,

als ik een word document aanmaak en nog niet opsla of op een plek opsla die niet gesynkroniseerd wordt met OneDrive kan ik via bestand -> delen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dSrqsu0gHeiJndlsz03322zZn1c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3CFHjrqxXEIduwGQoTY2QsJ4.png?f=user_large

dus de optie selecteren om hem als pdf toe toe te voegen aan een e-mail.

wanneer een bestand op ondedrive is opgeslagen krijg ik deze optie in eens niet meer (bij mijn weten was dit tot een tijdje geleden wel mogelijk)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kAJPji7_hjcmmM68bWw8AZQmhzU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/N6x9Uw3aVRouGZD50NxQew4H.png?f=user_large

als je nu op mail klikt voegt hij een bestand naar het onedrive bestand toe dit is niet hoe ik documenten wil versturen door mensen toegang te geven tot mijn drive.

weet iemand een manier om het zelfde scherm bij onedrive bestanden te krijgen als bij de niet onedrive bestanden?

want nu doe iik bij onedrive bestanden eerst exporteren en maak ik een pdf aan en daarna kan ik deze aan de mail toevoegen beetje omslachtig als je het mij vraagt.

heb gisteren ook al een tijd met de microsoft helpdesk gesproken maar die waren in eerste instantie verbaast over het verschil bij niet onedrive en onedrive maar konden daarna geen oplossing bieden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
windows 10
office 365 Microsoft® Word voor Microsoft 365 MSO (16.0.14228.20216) 64-bits (meest recente versie)

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat komt omdat de ene optie "Delen" een optie is vanuit de applicatie Word. Word heeft de mogelijkheid om een document op te slaan als PDF. Dus wat er gebeurt met "verzenden" via E-mail als PDF is dat Word het bestand eerst opslaan in je OneDrive als PDF bestand en dan dat bestand als bijlage aanhecht aan een bericht.

Wanneer je een bestand al eerder hebt opgeslagen in een indeling, dan wordt die conversie optie niet meer voorgesteld. Je hebt immers al een bestandsopmaak gekozen.

[ Voor 44% gewijzigd door akimosan op 20-08-2021 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
akimosan schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:09:
Wanneer je een bestand al eerder hebt opgeslagen in een indeling, dan wordt die conversie optie niet meer voorgesteld. Je hebt immers al een bestandsopmaak gekozen.
als ik het bestand gewoon opsla op mijn hardeschijf blijft de verzend als pdf optie gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Je moet gewoon met een grote boog om OneDrive (en aanverwanten) heenlopen.
Omdat Onedrive van MS is, en redelijk enthousiast geintegreerd in Windows, is het natuurlijk makkelijker voor iedereen (en sneller) om een link naar een internet-locatie te delen, in plaats van een compleet bestand...
Of zo zal de logica van MS zijn geweest.

* Jester-NL doet uit principe geen cloudopslag van grote partijen gebruiken...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• hjvg
blijkbaar als je het onedrive deelscherm voor hebt kun je met shift-tab het andere scherm tevoorschijn halen