Goedemorgen,
Gisteren gaf 1 van de oude servers (windows 2012) aan dat het RAID_array degraded was::strip_exif()/f/image/YPQWR8IbLh28zy8U4Vldbyi3.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb de server toen uitgezet en de defecte HDD vervangen door een spare.
Bij het opnieuw opstarten van de server zag ik dit:
:strip_exif()/f/image/RedCFaSXL9QWc79kxvTOlTTI.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik had verwacht dat ik 'recover volume options' (optie 4) kon gebruiken, maar deze was grijs en kon ik niet selecteren. Wat ik ook vreemd vond is de grootte van de schijf. 3.8GB ipv 2.7TB die er in gezet is.
Ik heb het bios-scherm verlaten en de server doorgestart. ik zie nu echter dit scherm wat al ruim een half uur 'draait'
:strip_exif()/f/image/pXhICWT1dEP4XrCjF9LHVb5a.jpg?f=fotoalbum_large)
Moet ik dit zo laten staan? is de RAID-1 nu aan het rebuilden ofzo? ik weet even niet wat ik nu moet doen. wachten of iets anders proberen?
Hieronder nog wat details van het moederbord wat erin zit:
Gisteren gaf 1 van de oude servers (windows 2012) aan dat het RAID_array degraded was:
:strip_exif()/f/image/YPQWR8IbLh28zy8U4Vldbyi3.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb de server toen uitgezet en de defecte HDD vervangen door een spare.
Bij het opnieuw opstarten van de server zag ik dit:
:strip_exif()/f/image/RedCFaSXL9QWc79kxvTOlTTI.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik had verwacht dat ik 'recover volume options' (optie 4) kon gebruiken, maar deze was grijs en kon ik niet selecteren. Wat ik ook vreemd vond is de grootte van de schijf. 3.8GB ipv 2.7TB die er in gezet is.
Ik heb het bios-scherm verlaten en de server doorgestart. ik zie nu echter dit scherm wat al ruim een half uur 'draait'
:strip_exif()/f/image/pXhICWT1dEP4XrCjF9LHVb5a.jpg?f=fotoalbum_large)
Moet ik dit zo laten staan? is de RAID-1 nu aan het rebuilden ofzo? ik weet even niet wat ik nu moet doen. wachten of iets anders proberen?
Hieronder nog wat details van het moederbord wat erin zit:
:strip_exif()/f/image/3rKbBIZ0e9DroK6dlbMaQomZ.jpg?f=fotoalbum_large)