Beeldscherm defect bij ontvangst. Wat moet ik hiermee?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SliceNL
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-12-2024
Monitor gekocht van een Tweaker, kwam aan in een laagje bubblewrap dat in een speelgoeddoos was gestopt. Bleek defect bij het aanzetten ( goh!) Ik vraag om mijn geld terug. Verteld mij dat hij het geld niet meer heeft :? maar dat hij het de volgende dag terug zal storten. Nu een week verder, nog steeds geen geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De vraag is meer... Wat wil je ermee? Heb je een monitor voor 20 euro gekocht? Dan zou ik het vooral lekker laten, levert meer stress op.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SliceNL
Bertus schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:44:
De vraag is meer... Wat wil je ermee? Heb je een monitor voor 20 euro gekocht? Dan zou ik het vooral lekker laten, levert meer stress op.
Nee was 215 euro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:18
Wat is er afgesproken over verzenden en risico op schade? Wat is er afgesproken over verpakken? Kan de schade door verzenden komen?

Kortom, geef meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SliceNL
Het is verzekerd verzonden. Er is niks afgesproken over de verpakking. Er is niks afgesproken over risico op schade.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Een verkoper heeft de plicht om een verkocht artikel, goed en degelijk te verpakken en duidelijk te adresseren. Om zo mogelijke kans op schade te verminderen, en vermissing hiermee zvm te vermijden. Verder geldt ook hier wat ik overal al roep; Bij Grote(re) bedragen zelf ophalen !
Particuliere partijen ?
Verkoper zakelijk ?
Koper zakelijk ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SliceNL
Particulier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:08
Mits de doos groot genoeg is en er voldoende bubblewrap wordt gebruikt kan dat prima dus daar hoeft het echt niet aan te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SliceNL
Het was slecht verpakt, 1 of 2 laagjes bubblewrap in een kartonnen speelgoeddoos. Ik denk dat als zo'n postbezorger hem 1 keer op een harde grond ploft hij al stuk kan gaan. Maarja als het niet stuk gegaan is bij het vervoeren is het al helemaal oplichterij, maar dat zullen we nooit met zekerheid kunnen weten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:15
Dure les, ik zou er persoonlijk nooit voor kiezen om een monitor op te laten sturen. Ik haal die altijd zelf op zodat ik zelf kan kijken of alles goed werkt en er geen gebreken zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:25

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zoals @Hackus al aangeeft: verkoper is verantwoordelijk voor de verzending incl deugdelijke en afdoende verpakking. Aangezien het product defect aangekomen is moet de verkoper dat oplossen. Ofwel het scherm kosteloos vervangen, of het geld terugstorten. Met een ander voorstel zou ik niet akkoord gaan als ik jou was.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:18
SliceNL schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:15:
Het is verzekerd verzonden. Er is niks afgesproken over de verpakking. Er is niks afgesproken over risico op schade.
Aangezien er niets is afgesproken over risico verzenden dan ligt dat risico bij de verkoper.

Aangezien het ook verzekerd verzonden is kan hij zijn geld bij de post terughalen.

Dus gewoon aangifte doen van oplichting als hij nergens meer op reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

topictitel even wat verduidelijkt

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 15:43

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Op het punt dat hij geen reactie meer krijgt van de Tweaker, zou daar tweakers nog in kunnen bemiddelen @Microkid?

Want uiteindelijk is dat zijn grootste probleem nu ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Falcon schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:46:
Op het punt dat hij geen reactie meer krijgt van de Tweaker, zou daar tweakers nog in kunnen bemiddelen @Microkid?

Want uiteindelijk is dat zijn grootste probleem nu ;)
Wij bemiddelen niet, maar ik zal hem even een reminder sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luminair
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 09:19
Is het off-topic is als ik een soortgelijke casus post, die enigszins inhaakt op OPs verhaal?

Ik kocht recent tweedehands een wat duurdere laptop (~1300 eu), die bij het openklappen een vettig en kruimelig toetsenbord had. Meteen maar een doekje overheen want zo erg is het allemaal niet… tot bleek dat er een deuk/kras in het midden van het scherm zat. Nu wil ik deze retourneren, maar de verkoper is opeens traag van respons en verteld dat het niet door hem hem kan komen, want de pixels waren gecontroleerd.
Relevant: de laptop was als ‘nieuwstaat’ in de advertentie titel aangeboden.

Ook hier verzekerd verzonden. Ik wil niet van het ergste uitgaan, maar heb wel wat het gevoel nu met de gebakken peren te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:20
Je kan er niet zoveel mee. Wat wou je doen dan?

Ik doe het ook hoor, tweedehands elektronica aanschaffen. De ene keer heb je een gouden deal, maar het komt voor dat je een totale miskoop aanschaft. Part of the game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SliceNL
aljooge schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 00:14:
Je kan er niet zoveel mee. Wat wou je doen dan?

Ik doe het ook hoor, tweedehands elektronica aanschaffen. De ene keer heb je een gouden deal, maar het komt voor dat je een totale miskoop aanschaft. Part of the game
Ik ga zoiezo aangeven aan politie of ik ga bij hem langs als ik geen geld krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Wordt een defect veroorzaakt door verzekerd verzenden niet gewoon vergoed door de pakketdienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:31
Hoiz schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 01:20:
Wordt een defect veroorzaakt door verzekerd verzenden niet gewoon vergoed door de pakketdienst?
Dat zou me verbazen wanneer het product ondeugdelijk is verpakt.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Laatst online: 22:03
Ik weet niet of @SliceNL een rechtsbijstand verzekering heeft maar persoonlijk zou ik die voor zo'n bedrag eens bellen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sito
  • Laatst online: 08:42
Luminair schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 23:45:
Is het off-topic is als ik een soortgelijke casus post, die enigszins inhaakt op OPs verhaal?

Ik kocht recent tweedehands een wat duurdere laptop (~1300 eu), die bij het openklappen een vettig en kruimelig toetsenbord had. Meteen maar een doekje overheen want zo erg is het allemaal niet… tot bleek dat er een deuk/kras in het midden van het scherm zat.
Ik snap niet waarom mensen tweedehands spullen kopen van dergelijke waarde en het dan laten verzenden. Waarom haal je het niet gewoon op? Je kunt het product zelf zien en controleren alvorens je de verkoper zijn geld geeft.

Natuurlijk is het misschien een goede deal en is verzenden lekker makkelijk, maar met particulieren heb je altijd gedonder als een product defect aankomt, of het nou aan de pakketdienst ligt of de verkoper ligt. Met een aankoop van 50 euro is het niet zo erg, maar met een aankoop van 1300 euro zou ik langs gaan in plaats van laten verzenden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:07

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Heb ook jaren terug is een videokaart opgestuurd gekregen .. in een envelop.. nee geen bubbeltjes envelop en nee ook geen 'bescherming' in de envelop.. gelukkig zat hij nog wel in een electroonstatisch hoesje.

Bij aankomst zo krom als een hoepel (de ijzeren onderdelen) op goed geluk maar eea terug gebogen en in een 'test' pc gezet om te zien of er nog iets van leven in zat, wonder boven wonder deed het kreng 't nog gewoon :D nog jaren gebruikt.

Heb de betreffende (bij navraag ook erg jonge) tweaker wel via DM eea. feedback gegeven over versturen van hardware.

Dus soms gebeurden dit soort dingen met de beste bedoeling helaas.. en je kan geluk of pech hebben.

Niet iedereen is al "oud en wijs" genoeg, of heeft de hardware tijd meegemaakt waarbij een wiebeltje al zorgde voor een defecte computer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

SliceNL schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 00:26:
[...]

Ik ga zoiezo aangeven aan politie of ik ga bij hem langs als ik geen geld krijg.
Waarvan wil je aangifte doen? Er is strafrechtelijk niets aan de hand namelijk. Je zult toch echt de verkoper moeten aanschrijven, te beginnen met in gebreke stellen en daarna verder.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Ex Nunc schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 09:46:
[...]

Waarvan wil je aangifte doen? Er is strafrechtelijk niets aan de hand namelijk. Je zult toch echt de verkoper moeten aanschrijven, te beginnen met in gebreke stellen en daarna verder.
Inderdaad. Dit is civielrechtelijk, niet strafrechelijk. Dan moet je langs een kantonrechter.

[ Voor 4% gewijzigd door Microkid op 22-08-2021 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat je er met de verkoper uit komt.
Maar los daarvan haal ik zelf de grotere artikelen met dergelijke prijskaartjes altijd zelf op, als het om gebruikte goederen gaat die ik van particulieren koop. Zo kun je zien dat het werkt en kun je het zelf ‘veilig’ vervoeren.
Als de verkoper niet meer de originele verpakking heeft met bijbehorend piepschuim en dergelijke, dan zijn zaken als schermen, speakers etc. simpelweg niet eenvoudig veilig te versturen.

Kost wat tijd en brandstof, maar dan heb je niet het gezeur achteraf :)

Laat dit een les zijn voor de volgende keer ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:54
Vlassie1980 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:32:
Dure les, ik zou er persoonlijk nooit voor kiezen om een monitor op te laten sturen. Ik haal die altijd zelf op zodat ik zelf kan kijken of alles goed werkt en er geen gebreken zijn.
Ik heb laatst een monitor via hier verkocht. Was letterlijk nieuw en heb ik doorverkocht. Was kort in gebruik geweest. Was met originele doos en opvulmateriaal vanuit de fabrikant (grote piepschuimblokken aan de onder- en bovenkant die precies om de monitor heen moeten, anders gaat de doos niet dicht). Eigenlijk precies zoals een webshop het ook zal versturen. Dus het kan wel.

Als je de originele verkoopverpakking niet meer hebt, lijkt het me lastig een monitor zonder schade te versturen.

Dit had ik toen opgenomen in de advertentie:
Mijn voorkeur gaat uit om het te laten ophalen. Maar als dat geen optie is, is verzending mogelijk. Ik heb namelijk (zie foto) de originele verkoopverpakking bewaard. Dus kan veilig verzonden worden (risico bij verzending bij de koper).

[ Voor 20% gewijzigd door Cheezborger op 22-08-2021 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoiz
Xander schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 01:41:
[...]

Dat zou me verbazen wanneer het product ondeugdelijk is verpakt.
Toch is dat een subjectief argument. Wanneer je ervoor een bedrag betaalt dan zou ik hier minstens aanspraak op (laten) maken. Anders had je net zo goed de normale verzendservice kunnen gebruiken. Hoe dan ook is dit tevens verantwoordelijkheid verkoper/verzender dus heb je daar als afnemer niet veel aan als verzender niet meewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luminair
  • Laatst online: 27-08 09:19
Sito schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 09:34:
[...]
Ik snap niet waarom mensen tweedehands spullen kopen van dergelijke waarde en het dan laten verzenden. Waarom haal je het niet gewoon op? Je kunt het product zelf zien en controleren alvorens je de verkoper zijn geld geeft.
Achteraf is dit natuurlijk helemaal waar. Ik overtuigde mezelf dat het wel kon omdat de tweaker 15+ 5* reviews had, die aan de andere kant van Nederland woonde, en ik geen auto heb op het moment.

De Tweaker in kwestie reageert nu opeens ook maar traag. Ik heb het idee dat die nu denkt gemakkelijk van de vieze laptop af te zijn. Zit er wel aan te denken om langs de kantonrechter te gaan als we er niet uit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:31
Hoiz schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:03:
[...]

Toch is dat een subjectief argument. Wanneer je ervoor een bedrag betaalt dan zou ik hier minstens aanspraak op (laten) maken. Anders had je net zo goed de normale verzendservice kunnen gebruiken.
Er zit natuurlijk een grens aan.

Als ik een porseleinen vaas los in een kartonnen doos stop en verzekerd verzend, kan ik de schade dan claimen bij PostNL? Dan ga ik dat voortaan maar doen denk ik, in plaats van verkopen via Marktplaats, veel makkelijker. :+

De algemene voorwaarden van PostNL vermelden natuurlijk ook dingen als:
De Afzender staat in voor een zorgvuldige verpakking afgestemd op de aard en inhoud van de Zending.
Waarmee ik niet zeg dat je het niet moet proberen... Maar ik verwacht eigenlijk dat PostNL in een geval als dit zegt: "Jammer joh, ondeugdelijk verpakt."

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
je kan niks. je bent totaal aan zijn coulance overgelaten. (lees: aan de heidenen overgeleverd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
Xander schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 18:40:
[...]

Er zit natuurlijk een grens aan.

Als ik een porseleinen vaas los in een kartonnen doos stop en verzekerd verzend, kan ik de schade dan claimen bij PostNL? Dan ga ik dat voortaan maar doen denk ik, in plaats van verkopen via Marktplaats, veel makkelijker. :+

De algemene voorwaarden van PostNL vermelden natuurlijk ook dingen als:

[...]

Waarmee ik niet zeg dat je het niet moet proberen... Maar ik verwacht eigenlijk dat PostNL in een geval als dit zegt: "Jammer joh, ondeugdelijk verpakt."
Zolang je de verpakking niet hebt gezien blijft dat allemaal suggereren natuurlijk.
Pagina: 1