Help, ik probeer te bedenken welke spelcomputer ik als allereerste in mijn bezit had. Dit moet rond 1986 zijn geweest, en het enige wat ik me er nog van herinner is dat de spellen/cartridges een soort van handvat hadden aan de bovenkant, en je ze van bovenaf in de spelcomputer drukte. Iemand enig idee? Ik zit al een uur te google maar kom er maar niet achter.
Ugh, toch nét gevonden,Philips Videopack G7000. Slotje!
Hahaha, ik wist het in één keer.
Maar ik sliep.
Philips videopac, geweldig ding.
Gekocht op mijn twaalfde ofzo, ik dacht voor 200 gulden en een spel voor 29 of 39 gulden.
In het begin van de jaren tachtig.
Pickaxe Pete, Space invaders waren mijn favoriete spelletjes.
Ik heb de mijne nog tot een jaar of tien op zolder gehad.
Helemaal vergeten verder.
Toen verkocht aan een liefhebber.
"Vroeger was alles beter"
Maar ik sliep.
Philips videopac, geweldig ding.
Gekocht op mijn twaalfde ofzo, ik dacht voor 200 gulden en een spel voor 29 of 39 gulden.
In het begin van de jaren tachtig.
Pickaxe Pete, Space invaders waren mijn favoriete spelletjes.
Ik heb de mijne nog tot een jaar of tien op zolder gehad.
Helemaal vergeten verder.
Toen verkocht aan een liefhebber.
"Vroeger was alles beter"
Ah, de Philips-versie van de Odyssey2. Of de Odyssey2 is de Magnavox-versie van de G7000; net hoe je het bekijkt. Magnavox werd in 1974 eigendom van Philips... de vraag is of de Odyssey2 toen al in ontwikkeling was of dat Philips dat geïnitieerd heeft.
In Nederland is de machine redelijk bekend, maar in de VS was het een aantal jaar de nummer 2 op de markt (na de Atari VCS) en dus nog veel bekender. Tot iedereen-en-z'n-schoonmoeder consoles ging maken; toen zakte hij naar plek 3 (achter Mattel's IntelliVision). Maar daar bleef hij comfortabel staan; dus nog boven de ColecoVision bijvoorbeeld.
Uiteraard brak de NES een paar jaar later toch alle verkooprecords.
In Nederland is de machine redelijk bekend, maar in de VS was het een aantal jaar de nummer 2 op de markt (na de Atari VCS) en dus nog veel bekender. Tot iedereen-en-z'n-schoonmoeder consoles ging maken; toen zakte hij naar plek 3 (achter Mattel's IntelliVision). Maar daar bleef hij comfortabel staan; dus nog boven de ColecoVision bijvoorbeeld.
Uiteraard brak de NES een paar jaar later toch alle verkooprecords.
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl