De SSD van m'n laptop begon aardig vol te raken, dus ik heb een externe SSD - een SanDisk Exterme Portable Pro 1TB - gekocht om de laptopschijf een beetje te ontlasten. Vandaar dat ik m'n Steam library naar de externe SSD verplaatst heb, maar sinds ik dat gedaan heb, bemerk ik bij meerdere spellen (zowel WoWS en CS:GO) dat het spel af en toe (eens per 5-30min?) enkele seconden bevriest, om vervolgens weer gewoon door te gaan.
Het gaat dus om een SanDisk Exterme Portable Pro 1TB in combinatie met Windows 10 (laatste build, ik houd de updates goed bij). Affabriek is de schijf exFAT geformatteerd, en dat heb ik zo gelaten. De SSD is aangesloten op ofwel de thunderbolt-aansluiting, ofwel de USB-A 3-aansluiting, beide vertonen hetzelfde gedrag.
Enig idee waar het aan zou kunnen liggen?
Het gaat dus om een SanDisk Exterme Portable Pro 1TB in combinatie met Windows 10 (laatste build, ik houd de updates goed bij). Affabriek is de schijf exFAT geformatteerd, en dat heb ik zo gelaten. De SSD is aangesloten op ofwel de thunderbolt-aansluiting, ofwel de USB-A 3-aansluiting, beide vertonen hetzelfde gedrag.
code:
en 1
| CHKDSK D: |
code:
leveren allebei geen problemen op, dus ik zit me heel erg af te vragen waar het aan zou kunnen liggen. Een vriend suggereerde dat de schijf kort in slaap gaat/is, maar dat lijkt me bij een SSD een beetje gek. Ook las ik de suggestie om in windows power management disk sleeping uit te zetten, maar die optie is niet zichtbaar op deze machine.1
| wmic diskdrive get status |
Enig idee waar het aan zou kunnen liggen?
[ Voor 5% gewijzigd door stealthjong op 20-08-2021 00:35 ]