Vraag

• wwx
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-04 22:26
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een goede speaker of set speakers.

Wat is je budget?
Niet meer dan 800 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Thuis feestjes te organiseren, of wat achtergrondmuziek te spelen wanneer dat niet het geval is.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf al en JBL boombox 2 gekocht, maar plan om die te retourneren. Ik vind het zeker geen slechte speaker, maar ik vind hem aan de dure kant. Ik zoek een speaker (set) waarbij je de bas echt kan voelen.
Mijn goedkopere PC speakers (Logitech Z623) doen dit al beter.

Bij de boombox kan ik al niet echt die bas "voelen". Ik ben dan hier terecht gekomen: https://www.bax-shop.be/n...speakerset-10a-12sa-3560w maar die zit eigenlijk al boven budget en lijkt overkill. Ik denk dat ik vooral echt een subwoofer nodig heb. Ik heb ook mijn bedenkingen bij sommige van de reviews die stellen dat er ruis is op laag niveau.

Kunnen jullie mij misschien helpen? Ik denk echt dat ik voor een 500 euro een degelijke speaker set zou moeten kunnen vinden. Ik denk dat 2.1 daarbij het beste aansluit op mijn noden.

Extra info:
  • Volume: het moet niet zo hard dat je het 500m verder nog kan horen. Ik wil vooral genoeg bas, en daarbij ook mooi geluid (dus geen geruis of gekraak) :) Het volume van de boombox was wel voldoende, maar beetje harder mag.
  • Locatie: voornamelijk in een ruimte van ongeveer 70m2, binnen. Maar de optie om ze buiten te gebruiken zou leuk zijn. (ik woon vrijstaand)
  • Aantal personen: in de meeste gevallen is dit maar voor een 10-tal personen. Bij een tuinfeestje kan het wel al eens meer zijn richting 30.
  • Zo portable als de boombox is zeker niet nodig, maar opnieuw is het wel leuk als ik ze even buiten kan installeren. Als dat met een verlengsnoer moet, geen probleem.

[ Voor 25% gewijzigd door wwx op 20-08-2021 10:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itcrowd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:09
Ik denk dat je iets beter advies kan krijgen wanneer de eisen wat duidelijker zijn. Voornamelijk m.b.t. het volgende:

- In welke ruimte wil je een feestje geven? Binnen of buiten? --> Oppervlakte indicatie en misschien het aantal te verwachten gasten..?
- Wat verwacht je van het volume? Standje achtergrondmuziek bij een borrel of standje discotheek?
- Wil je een goede ("HiFi") kwaliteit van de muziek of is het de bedoeling dat de bas meer naar voren komt (zoals op feestjes gebruikelijk...)?
- edit: Moet het een beetje "portable" zijn, zoals de Boombox, of mag het ook deel uitmaken van je (permanente) interieur?

De speakerset die je zelf hebt gevonden zal zeer hard geluid produceren, maar misschien niet zo "mooi" (zelf geen ervaring met deze set). Was het volume van de JBL Boombox voldoende (de basweergave daargelaten)?

Misschien een beetje flauw, maar: wat vinden je buren van je feestplannen?

[ Voor 7% gewijzigd door itcrowd op 20-08-2021 00:26 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:57
Ik hoop echt dat je vrijstaand woont..
Dat terzijde, als je de bas echt wil voelen moet je echt wat serieus neerzetten. En erbij bedenken dat ze dat minimaal 500 meter verderop ook horen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Wat je link is wat mij betreft echt een minimum wat je nodig hebt om een feestje te kunnen geven, laat staan de bass te voelen. Buiten bass laten voelen is veel lastiger dan binnen omdat je geen room gain hebt die het laag versterkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:08
Voor binnen zou je ook naar een setje studiomonitoes op stands zoals deze KRK's kunnen kijken, https://www.bax-shop.be/n...torkalibratie-pads-kabels

[ Voor 13% gewijzigd door martyw op 20-08-2021 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwx
Ik heb wat extra info in de post gezet. Bedankt al voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwx
sig69 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 00:30:
Ik hoop echt dat je vrijstaand woont..
Dat terzijde, als je de bas echt wil voelen moet je echt wat serieus neerzetten. En erbij bedenken dat ze dat minimaal 500 meter verderop ook horen.
Ik weet niet of ik hier helemaal akkoord mee ben :)
Ik vergelijk vooral de boombox met mijn PC speakers. Die PC speakers doen bas al veel beter, maar mijn buren horen er helemaal niets van...
Opnieuw, ik denk dat ik vooral een speaker nodig heb met goede woofer, of apparte sub.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bij dezelfde shop hebben ze ook deze boys: https://www.bax-shop.be/nl/compare/#/710517/710518
(Niets vergeleken een club PA-systeem, maar...) daarmee voel je de bass vrij behoorlijk, is mijn ervaring. Probeer anders even in de shop, je wilt het tenslotten voelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:38
Mocht je ze ook buiten feestjes willen gebruiken en iets beter geluid willen dan alleen veel boom dan kun je ook zoiets overwegen:

https://teufelaudio.nl/ultima-40-active-105785000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:32

JTfoto

Work hard

Waarom kijk je niet naar een gebruikt setje Logitech Z-5500? Heb zowel deze als de Z-623 in het verleden gehad. De Z-5500 kon echt nog een schepje erbovenop doen qua volume en bas tof de Z-623. Voordeel is dat je de kabels zo lang kan maken als je wil, dus dan kan je het helemaal binnen, deels binnen deels buiten of helemaal buiten neerzetten.
Tuurlijk is er kwalitatief beter te vinden, maar voor een beperkt budget denk ik dat dit al heel leuk gaat klinken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:03

BCC

Ik zou niet met consumenten spul gaan rommelen (behalve als er geen budget is) een goede pa set https://www.bax-shop.be/n...00bt-draagbaar-pa-systeem of terras speakers lijkt me ook gezien vocht wat logischer. Voor extra Bas een subwoofer erbij en gaan https://www.bax-shop.be/n...speakerset-10a-12sa-3560w

[ Voor 34% gewijzigd door BCC op 23-08-2021 07:07 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:03

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik heb in het verleden zelf eens heule dikke luidsprekers gebouwd. Verdomd dikke versterker eraan, en gaan. Veel feesten mee gehouden thuis. Ja dat waren mooie tijden. Heb zo geen foto helaas. Wel nog thumbs van whatsapp ;) Prijs valt dan nog wel mee. Hout 100 euro denk ik, versterker 400 euro? En dan via marktplaats even zoeken naar 15" woofers en tweeters. Heb wel eens in een loods gedraaid, en dat ging wel knoepertje hard

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pm9wd_1iOZ78Q2mPWJR36v1gjjI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NsQI5YdbdCTXXoGVNgJXOT9s.png?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door NeFoRcE op 23-08-2021 07:50 ]

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 159816

JTfoto schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 06:44:
Waarom kijk je niet naar een gebruikt setje Logitech Z-5500? Heb zowel deze als de Z-623 in het verleden gehad. De Z-5500 kon echt nog een schepje erbovenop doen qua volume en bas tof de Z-623. Voordeel is dat je de kabels zo lang kan maken als je wil, dus dan kan je het helemaal binnen, deels binnen deels buiten of helemaal buiten neerzetten.
Tuurlijk is er kwalitatief beter te vinden, maar voor een beperkt budget denk ik dat dit al heel leuk gaat klinken.
Een Z5500 is niet genoeg voor een feestje buiten, veel te weinig SPL en de woofer gaat gegarandeerd over z'n nek.
Bartske schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:56:
Mocht je ze ook buiten feestjes willen gebruiken en iets beter geluid willen dan alleen veel boom dan kun je ook zoiets overwegen:

https://teufelaudio.nl/ultima-40-active-105785000
Dit is niet geschikt voor buiten, je loopt gegarandeerd tegen de limieten aan.
desmond schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:36:
Bij dezelfde shop hebben ze ook deze boys: https://www.bax-shop.be/nl/compare/#/710517/710518
(Niets vergeleken een club PA-systeem, maar...) daarmee voel je de bass vrij behoorlijk, is mijn ervaring. Probeer anders even in de shop, je wilt het tenslotten voelen ;)
Binnen in een winkel testen heeft geen zin, je verliest buiten al 3-6 dB aan room gain...

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 23-08-2021 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:37
wwx schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:50:
[...]

Ik weet niet of ik hier helemaal akkoord mee ben :)
Ik vergelijk vooral de boombox met mijn PC speakers. Die PC speakers doen bas al veel beter, maar mijn buren horen er helemaal niets van...
Opnieuw, ik denk dat ik vooral een speaker nodig heb met goede woofer, of apparte sub.
Heb je dit ook al eens getest met een feestje?
Alleen op je kantoor/slaapkamer/gameroom zal wezenlijk anders klinken dan in een grotere ruimte met meerdere personen of buiten. Personen absorberen/dempen het geluid aanzienlijk, dus het lijkt me sowieso belangrijk de speakers hoog op te hangen, dan kun je wel uit met wat minder vermogen. Wat betreft die bass die de buren niet horen, idem, hoe heb je dat getest? Met meer personen moet het volume aanzienlijk harder dan wanneer je alleen bent en buiten nog een factor harder. Binnen kun je geluk hebben met ligging van de ruimtes, maar als er een gedeelde muur is of je staat buiten, dan ga er maar vanuit dat voelbare bass=hoorbare bass voor de buren en of de hele straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Je kan het beste uiteraard voor een setje PA speakers kiezen van een redelijk merk. Je kan tweedehands kijken naar een versterker en speakers of een actieve luidspreker.
https://www.thomann.de/nl/rcf_art_310_a_mk_iii.htm

https://www.thomann.de/nl/mackie_thump_15a.htm

https://www.thomann.de/nl/ld_systems_dave_12_g3.htm

Je kunt ook gaan voor een Hifi set, Deze geven wel genoeg volume, behalve als het wat later word en iemand besluit het volume vol open te draaien. Je zou bijvoorbeeld naar grote klipsch/cerwin vega luidsprekers kunnen kijken, met een pa versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-05 15:42
Roderiktweaker schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:10:
Je kan het beste uiteraard voor een setje PA speakers kiezen van een redelijk merk.

Je kunt ook gaan voor een Hifi set, Deze geven wel genoeg volume, behalve als het wat later word en iemand besluit het volume vol open te draaien.
Voor buiten moet je wel naar PA speakers kijken met een gigantische bak vermogen. Hifi speakers en versterkers zijn 100% ongeschikt voor buiten, om de reden die je zelf al aangeeft. Als het volume echt lekker open gaat/moet sloop je gegarandeerd je hifi speakers en versterker. Die zijn daar niet voor gemaakt.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
@Hulleman
Ja dat klopt, alleen het is wel afhankelijk van het volume dat je vraagt. De bedoeling van een feestje is wel dat je elkaar nog kan verstaan, dan is een "kratradio" van 2x15w al voldoende.

Voor ts zou ik iets van Thomann bestellen, allicht een 2.1 setje van een PA merk, het is wel te hopen dat ts vrijstaand woond (wat zo is)

Geen skytronic of goedkope meuk maar voor 700 euro is er best wat te koop van een echt merk.

[ Voor 13% gewijzigd door Roderiktweaker op 24-08-2021 18:09 ]

Pagina: 1