Hallo allemaal.
Na flink wat jaren console gamen besloten om een nieuwe PC te kopen i.p.v. een Playstation 5. Echter heb ik totaal, maar dan ook totaal geen verstand van computers. De laatste dagen lees ik al mee op dit forum, maar eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer....
Een prebuild computer of losse onderdelen en in elkaar laten zetten door een webshop maakt mij niet uit. Zelf in elkaar zetten is een no-go in ieder geval
Een monitor, keyboard en muis heb ik ook nodig.
Ik hoop heel erg dat jullie mij willen helpen in mijn keus.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, films/series kijken en internetten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil maximaal €1500,- kwijt zijn voor een complete computer + beeldscherm + keyboard + muis. Ik snap dat je voor dit budget niet de beste gaming PC kan krijgen, maar zoek gewoon beste kwaliteit voor deze prijs.
Ik verwacht dat een prima monitor (1080p is voldoende, of het moet weinig in prijs schelen. 22 tot 27 inch is prima) rond de €250 kost, een muis rond de €40/50 en een keyboard ook €40-50. Maar wat meer of minder maakt ook niet uit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb op het moment niks behalve een headset
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen idee. Omdat ik er zelf geen verstand van heb kom ik hier.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil de mogelijkheid hebben om in de toekomst een extra monitor op de PC te kunnen aansluiten.
Daarnaast hoeft de computer niet vol te zitten met lichten en gekkigheid. Iets van licht is wel leuk, maar niet over de top.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Tips voor een systeem om zoveel mogelijk bang-for-buck te krijgen.
Het liefst een prebuild systeem die ik direct kan bestellen of een systeem met losse onderdelen die ik in elkaar kan zetten door een betrouwbare webshop.
Daarnaast tips voor goede en betaalbare monitors, keyboards en muizen.
Zelf had ik het volgende systeem gevonden in een ander topic, maar ik ben bang dat wanneer ik dit in elkaar laat zetten door een partij en daarnaast nog een monitor, keyboard en muis moet kopen ik niet onder de €1500 uit kom.
Daarnaast had ik een (dacht ik) mooie prebuild PC gevonden op Redux Gaming, maar deze is sinds vandaag niet meer te vinden
Alvast bedankt!
Na flink wat jaren console gamen besloten om een nieuwe PC te kopen i.p.v. een Playstation 5. Echter heb ik totaal, maar dan ook totaal geen verstand van computers. De laatste dagen lees ik al mee op dit forum, maar eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer....
Een prebuild computer of losse onderdelen en in elkaar laten zetten door een webshop maakt mij niet uit. Zelf in elkaar zetten is een no-go in ieder geval
Een monitor, keyboard en muis heb ik ook nodig.
Ik hoop heel erg dat jullie mij willen helpen in mijn keus.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, films/series kijken en internetten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil maximaal €1500,- kwijt zijn voor een complete computer + beeldscherm + keyboard + muis. Ik snap dat je voor dit budget niet de beste gaming PC kan krijgen, maar zoek gewoon beste kwaliteit voor deze prijs.
Ik verwacht dat een prima monitor (1080p is voldoende, of het moet weinig in prijs schelen. 22 tot 27 inch is prima) rond de €250 kost, een muis rond de €40/50 en een keyboard ook €40-50. Maar wat meer of minder maakt ook niet uit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb op het moment niks behalve een headset
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen idee. Omdat ik er zelf geen verstand van heb kom ik hier.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil de mogelijkheid hebben om in de toekomst een extra monitor op de PC te kunnen aansluiten.
Daarnaast hoeft de computer niet vol te zitten met lichten en gekkigheid. Iets van licht is wel leuk, maar niet over de top.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Tips voor een systeem om zoveel mogelijk bang-for-buck te krijgen.
Het liefst een prebuild systeem die ik direct kan bestellen of een systeem met losse onderdelen die ik in elkaar kan zetten door een betrouwbare webshop.
Daarnaast tips voor goede en betaalbare monitors, keyboards en muizen.
Zelf had ik het volgende systeem gevonden in een ander topic, maar ik ben bang dat wanneer ik dit in elkaar laat zetten door een partij en daarnaast nog een monitor, keyboard en muis moet kopen ik niet onder de €1500 uit kom.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-11400F Boxed | € 202,07 | € 202,07 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B560M Aorus ELITE | € 114,95 | € 114,95 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2060 VENTUS GP OC | € 509,56 | € 509,56 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 61,90 | € 61,90 |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 34 eSports DUO (Zwart / Wit) | € 39,15 | € 39,15 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 141,75 | € 141,75 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX550M | € 56,- | € 56,- |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 99,90 | € 99,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.324,28 | ||
Daarnaast had ik een (dacht ik) mooie prebuild PC gevonden op Redux Gaming, maar deze is sinds vandaag niet meer te vinden
Alvast bedankt!