Vraag

• mktechnologie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-07-2023
Beste Mensen,

Ik vind het erg leuk om dingen te repareren en weggegooide elektronica een nieuw leven te geven.
Ik "duik" daarom ook regelmatig een electronica afvalbak in bv eentje in de supermarkt.
(ik weet dat het eigenlijk niet zomaar mag maar de verleiding is groot. En ik vind dat verspillen van materialen eigenlijk ook niet mag, we creëren al enorm veel e-waste met zijn alle)
Maar ik denk dat ik niet de enige dumpster diver ben hier :+
Enfin, ik heb laatst een samsung s5 gevonden. Hij werkt nog en was gelukkig zonder pincode.
Nu wil ik die gaan gebruiken als mp3 speler of wifi camera voor mijn 3d printer in de gaten te kunnen houden.
Er is echter nog een gekoppeld mailadres aan. Ik zou die willen verwijderen en daarna een factory reset willen doen. Maar kan ik dat straffeloos of gaat hij dan gelockt worden?
Ik weet dat je vanaf bepaalde variant van android niet een smartphone gewoon meer een factory reset kan geven en dat dan wachtwoord verwijderd is ivm Google FRP
Maar ik weet niet of dat ook geldt voor een telefoon zonder inlogcode.
De gsm draait android 6

Alle reacties

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:17

ricardo246

Life's what you make it!

Volgens mij valt dit onder de categorie diefstal.

I have no special talent. I am only passionately curious.

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:54
@mktechnologie Gewoon proberen? En anders gewoon weer inleveren :P

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:18

13art

Moderator Mobile
We komen hier wel ik een heel donkergrijs gebied waar we op Tweakers niet aan mee willen werken. Ik gooi het topic dan ook dicht.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Dit topic is gesloten.