Vraag

• Maurice van Dam
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16-03 18:06
Hallo allemaal,

Ik wil graag een pc kopen voor onder de 2400 euro ongeveer.

Nu kwam ik deze computer tegen: pricewatch: HP Omen GT13-1550nd

Is dit een goede pc voor het geld? Of zijn er betere opties?

Ik wil geen pc zelf in elkaar zetten. Het liefst een prebuild

Alle reacties

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Met de prijzen van losse videokaarten tegenwoordig is dit best een oke prijs. En aangezien je graag een prebuild wilt, en deze binnen je budget valt, zou ik zeggen, ga ervoor.

The devil is in the details.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:37
Als je de intentie hebt nooit iets aan het ding te upgraden, genoegen neemt met slechte koeling en minder goede prestaties tov een custom buikd dan is het geen onaardige koop.

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-09 17:04

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Wat is het primaire doel van deze pc? Dagelijks gebruik, gaming of video-editing?

Voor ‘t eerste is deze totale overkill. Voor het tweede kun je zeggen dat de 8gb op de videokaart voor dit prijssegment wat karig is en de R5 5600X als cpu een betere/gunstiger optie zou zijn dan de R9 5900X. Voor het derde is de R9 wel lekker, maar dan wil je misschien liever wat meer opslag en mogelijk zelfs 64GB ram.

Of dit een “goede” pc is hangt dus ook af van wat je wilt doen.

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

• Maurice van Dam
Ik wil vooral gamen met deze pc. Ik koop een 'overkill' pc zodat ik voorlopig geen nieuwe pc hoef te kopen. Met deze pc ben ik een beetje voorbereid op de toekomst. Ik gebruik nu 1 scherm. Maar kan dan upgraden naar 2 of zelfs 3 schermen van bijvoorbeeld 1440p of high refresh rate.

Weet iemand anders nog een pc voor tussen de 1400 en 2000 euro die ik wel zelf kan bouwen? Als ik zo hoor is dat wel het beste? Ik wil in een pc graag een ssd en hdd. (of 2 ssd's), 32gb ram maximaal? Dit lijkt me genoeg...? En gewoon een goede videokaart die 1440p aankan.

Ik heb nog nooit eerder een pc gebouwd, dus daarom keek ik naar een prebuild. Maar zelf bouwen is misschien toch beter?

• ruzwa
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-02-2022
Je kunt ook de componenten uitzoeken en de PC in elkaar laten zetten door de (web)winkel. Op deze site kun je prima advies krijgen over de beste samenstelling voor je PC.

• wouter567
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 06-02 18:46
https://pcpartpicker.com/
is een website die ik heel veel gebruik hij neemt ongeveer de goedkoopste prijzen op dat moment en als er iets niet comptabel is zegt hij het gelijk.
en verder is 32 gb ram prima voor zo'n budget, en als ik jou was zou ik als je heel veel games wil downloaden een ssd en een hdd nemen maar als je maar een paar games wil gewoon 1 grote ssd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice van Dam
Hallo

Ik ben opzoek naar een nieuwe game pc. Ik ben er nu 2 tegen gekomen:

De eerste: https://www.coolblue.nl/p...tm_campaign=product-share

Nu lijkt dit me een beetje gek? Een ryzen 7, 32gb ram, en een 3070 en 2tb opslag voor 1699 euro?

Op de plaatsjes is ook te zien dat er op de cpu waarschijnlijk een stock cooler zit. Die moet ik dan dus upgraden.

Nu heb ik een 2e pc gevonden: https://www.coolblue.nl/tweedekans-product/1486004

Dit lijkt me een betere pc. Op de plaatjes is een watergekoelde cpu te zien. Ram is wel 16gb maar wel 3200mhz. En hij heeft o.a. wifi 6 en bluetooth.

Denken jullie dat dit een goede pc is? Of kan ik voor dat geld beter naar een andere pc kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Ik zou lekker voor de nieuwe PC gaan. Op de plaatjes zie ik een tower koeler, deze is zeker niet stock. Verder betaal je bij de 2e feitelijk meer voor hetzelfde, je gaat geen merkbaar verschil voelen tussen beide.

Dubbel ram is altijd mooi meegenomen en ook op 3200MHz ;)

AMD Ryzen 9 7945HX3D | Minisforum BD790i X3D| Gigabyte GeForce RTX 5070Ti | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD | Fractal Design Terra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
Probleem met de huidige prebuilds is altijd de beperkte mogelijkheid om te upgraden. Werkgeheugen en ssd gaan nog wel maar wil je een andere behuizing, voeding of moederbord dan moet je ze alle drie vervangen omdat ze afwijken van de ATX standaard qua formaat of pinout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19
Uszka schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 09:40:
Probleem met de huidige prebuilds is altijd de beperkte mogelijkheid om te upgraden. Werkgeheugen en ssd gaan nog wel maar wil je een andere behuizing, voeding of moederbord dan moet je ze alle drie vervangen omdat ze afwijken van de ATX standaard qua formaat of pinout.
Bij de meeste prebuilts wel, maar deze laatste is net even anders. De Lenovo Legion T7 heeft een ATX moederbord en ATX voeding. Die laatste komt van FSP. Dus vermoedelijk een oud ACRF ontwerp.

Zie reviews: Vier game-pc's met RTX 3000 - Prebuilts die op kunnen tegen zelfbouw?.

@Maurice van Dam Die T5 moet je in ieder geval niet nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Djarune op 22-08-2021 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Djarune schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 09:55:
[...]

Bij de meeste prebuilts wel, maar deze laatste is net even anders. De Lenovo Legion T7 heeft een ATX moederbord en ATX voeding. Die laatste komt van FSP. Dus vermoedelijk een oud ACRF ontwerp.

Zie reviews: Vier game-pc's met RTX 3000 - Prebuilts die op kunnen tegen zelfbouw?.

@Maurice van Dam Die T5 moet je in ieder geval niet nemen.
Weet ik maar toch werkt een voeding upgrade niet bij een HP Omen. Ogenschijnlijk ook alles volgens de ATX standaard maar waarschijnlijk net een andere pinout op de voeding. Ik zou het eens na moeten meten als ik er weer een onderhanden krijg. Sws is de koeling altijd waardeloos in die dingen, Lenovo Legion is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice van Dam
Ik ben niet van plan om het moederbord of voeding te upgraden. Als ik iets ga upgraden zal het wel de koeling of een SSD of ram zijn.

Ik denk dat een ryzen 7 en 3070 meer dan genoeg zullen voor mij. Ik denk dat dat voorlopig wel goed zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice van Dam
Hallo,

Allereerst sorry voor alweer een nieuwe vraag. Alleen ik ben druk bezig met een nieuwe game pc uitzoeken.

Ik heb een wenslijst samengesteld voor een game pc van ongeveer 2200 euro. Is dit een goede pc en is alles compatibel? Kan de nzxt z63 in deze case?

En hebben jullie natuurlijk nog suggesties?

Wat mag het systeem gaan kosten?

€1500 - 2200.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

De waterkoeler nzxt z63 met display erop is wel cool!

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Het liefst heb ik een 3070(ti).

Ga je overklokken?

Met de wenslijst die ik nu heb ben ik het wel van plan.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-10700K Boxed€ 327,03€ 327,03
1MoederbordenMSI Z490-A PRO€ 148,99€ 148,99
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G€ 995,95€ 995,95
1Interne harde schijvenWD Blue 3,5" (SMR, 256MB cache, 7200rpm), 2TB€ 51,76€ 51,76
1BehuizingenFractal Design Define S2 Vision RGB€ 190,15€ 190,15
1WaterkoelingNZXT Kraken Z63€ 205,05€ 205,05
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3200C16€ 199,-€ 199,-
1VoedingenMSI MPG A650GF€ 79,-€ 79,-
1Solid state drivesWD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C)€ 98,12€ 98,12
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.295,05

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:53

br00ky

Moderator Harde Waren
In plaats van een topicreport aan te maken dat je je vraag al zelf hebt opgelost, kan je natuurlijk ook je oplossing in je topic posten zodat iemand anders er ook wat aan heeft ;). Daarnaast heb ik je 3 topics samengevoegd want het is niet de bedoeling losse topics over hetzelfde aan te maken.
Pagina: 1