De PC van mijn vader (87 jaar) loopt op z'n laatste benen. Ding is gemaakt in 2010 en heeft 2 Gig aan boord. Is dus echt niet meer vooruit te branden. Als oud Hardware.Info fan was ik daar vorig jaar al begonnen met het samenstellen van een PC op basis van een AMD 3400G. Corona gooide roet in het eten en die 3400G lijkt me inmiddels verouderd.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij is behoorlijk actief met digitale fotografie. Hij bewerkt ze met Picasa (bestaat niet meer) en drukt ze af op een Epson fotoprinter. Verder wat browsen, email en een kaartspelletje
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk dat ik voor 500-600 euro zonder beeldscherm wel klaar kan zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het Samsung syncMaster BW226 beeldscherm. Toetsenbord en muis overweeg ik nog.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een processor met geïntegreerde CPU, bijpassend moederbord, Wifi mag hoeft niet, 16 Gig geheugen als dat betaalbaar is, SSD voor de opslag, voeding en dit alles in een mATX kast zonder zwaailichten en sirenes. Tips voor toetsenbord muis combi zijn welkom
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. De keuze ging in eerste instantie uit naar de 3400G vanwege de goede prijs/prestatieverhouding
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Ga je overklokken?
Zeker niet
Wat verwacht je van ons?
Een beschaafd voorstel voor een oude man
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij is behoorlijk actief met digitale fotografie. Hij bewerkt ze met Picasa (bestaat niet meer) en drukt ze af op een Epson fotoprinter. Verder wat browsen, email en een kaartspelletje
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk dat ik voor 500-600 euro zonder beeldscherm wel klaar kan zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het Samsung syncMaster BW226 beeldscherm. Toetsenbord en muis overweeg ik nog.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een processor met geïntegreerde CPU, bijpassend moederbord, Wifi mag hoeft niet, 16 Gig geheugen als dat betaalbaar is, SSD voor de opslag, voeding en dit alles in een mATX kast zonder zwaailichten en sirenes. Tips voor toetsenbord muis combi zijn welkom
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. De keuze ging in eerste instantie uit naar de 3400G vanwege de goede prijs/prestatieverhouding
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Ga je overklokken?
Zeker niet
Wat verwacht je van ons?
Een beschaafd voorstel voor een oude man