Laptop start niet meer op na CMOS reset.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SteefdeKa
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-05 15:50
Beste tweakers ik kom er zelf niet meer uit, iemand die tips heeft?

Nadat mijn laptop rare (software gerelateerde) problemen vertoonde heb ik deze gereset(een normale windows reset), Dit ging van kwaat naar erger. ik begon te twijfelen of het misschien toch hardware gerelateerd was maar gezien de problemen die het veroorzaakte leek het mij sterk, ik heb vervolgens een CMOS reset uitgevoerd door de 6volt batterij die in het moederbord zit los te koppelen en vervolgens proberen te starten zonder de batterij. Toen ik vervolgens de batterij weer opnieuw instopte deed de laptop vrij weinig meer.

als ik de eerste keer op de aan-knop druk gaat het lampje van de aan-knop branden en gebeurd er verder niets, bij de 2e keer gaat de fan (op volle toeren) draaien voor ongeveer 2 a 3 seconden en daarna valt hij weer uit. Er gaan geen error lampjes branden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Het betreft een dell laptop met windows 10 erop

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik het de batterij er al uit gehaald, evenals de ram stick en de hdd stick. heb hem al enkele minuten zonder stroom gezet (ook zonder de 6v batterij).
Ik heb de laptop al geprobeerd aan te sluiten op een externe monitor

Nog even wat details over het software probleem (tenminste zover ik weet). Als je de laptop aan zetten of opnieuw opstarten kwam je na het Dell scherm uit op een zwart scherm. zodra je de laptop in slaapstand zetten door 1x op de aan/uit knop te drukken en hem vervolgens weer aan schakelde deed hij het gewoon en kwam je gewoon op het normale windows inlog scherm (verder was de laptop ook niet traag ofzo). hij bleef het goed doen tot dat je de laptop weer uit zetten of opnieuw opstarten.

Iemand die mij hierbij kan helpen?