HWID ban door Fortnite

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anneh82
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15:26
Dag allemaal,

Mijn stiefzoontje (13 jaar) heeft Pro Swapper gebuikt om skins te veranderen in Fortnite. Daarnaast had hij, volgens eigen zeggen, aimbot geïnstalleerd maar niet gebruikt. Waarschijnlijk was het installeren ervan genoeg voor een permanente ban en een HWID ban (klopt dit, denken jullie?). Al met al is mijn computer nu niet te gebruiken meer voor Fortnite. Op zich, dat zijn account is geblokkeerd, eigen schuld, dikke bult. Maar gelijk een HWID ban vind ik persoonlijk wel erg drastisch, aangezien meerdere kinderen Fortnite op de computer spelen en nooit zoiets gedaan hebben. En het is ook de eerste keer. En ik wist ook niet dat hij dit aan het doen was. Oftewel, het hele gezin wordt gedupeerd. En dan heb je net 3 maanden een gloednieuwe gamecomputer waar ze allemaal een bijdrage met hun eigen spaarcentjes hebben gedaan. Met Epic games mailen om de situatie uit te leggen, was helaas - zoals ik al dacht - kansloos. Nu heb ik Geforce Now geïnstalleerd zodat de rest nog een uur kan spelen, maar ja, veel trager en maar een uur spelen. Mijn belangrijkste vraag: nu ik Geforce gebruik voor de andere kinderen om toch op dezelfde computer Fortnite te kunnen spelen (mijn stiefzoontje die dit veroorzaak heeft mag voorlopig even niet), lopen hun dan ook enigszins het risico op een ban? Kan Epic hierachter komen? Ik zou het vreselijk vinden als hun account daardoor ineens ook gebanned wordt.

Bedankt voor het antwoord.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:00
Als je een volharde cheater bent zou je zonder HWID ban een nieuw account aan kunnen maken en verder cheaten.

Dat is een goede reden om een HWID ban te geven.

Er zijn overigens wel manieren om je HWID te veranderen zonder hardware te swappen, maar het kan natuurlijk evengoed zijn dat je IP / MAC ook gebanned is.

[ Voor 32% gewijzigd door RedHat op 19-08-2021 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:24

DataGhost

iPL dev

Je vindt het drastisch, maar de drempel om een nieuwe account te maken is minimaal dus volledig ineffectief tegen iemand die met aimbots aan de gang gaat. Dat gaat namelijk vaak niet eens meer om spelen maar om klieren. Hardware is minder makkelijk te vervangen en vereist een investering, daarmee zijn zulke bans wel effectief. Erg klote situatie omdat anderen ook gebruik maken van die PC, maar wel een van de beste manieren om te leren lijkt me, voor alle betrokkenen.
Als Geforce Now gewoon in de cloud draait is dat "andere hardware". Ik vermoed (!) dat Epic inderdaad niet kan zien dat op de gebruikte PC een HWID-ban staat, omdat dat niet de plek is waarvandaan de game wordt uitgevoerd. Dat kon je zelf ook al zien doordat het überhaupt werkte. Mij lijkt ook dat Geforce Now niet "gemod" kan worden door stiefzoontjes dus dat er daarom misschien niet eens anticheat hoeft te draaien of op gecontroleerd wordt.

Enige andere optie is genoeg hardware vervangen en waarschijnlijk alles volledig herinstalleren om een nieuw HWID te krijgen en enorm duidelijk te maken dat er geen sketchy shit geinstalleerd en gebruikt wordt. Ik weet ook niet of dat al het geval was, maar weghalen van admin-rechten bij kinder-accounts is dan ook de eerste maatregel die je kan nemen om nieuwe pogingen tegen te gaan als je verbaal niet duidelijk genoeg bent geweest. Maar of en wanneer je dat doet kan je opvoedings-technisch zelf het beste bepalen denk ik.

• Anneh82
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15:26
Bedankt. Blijft behoorlijk frustrerend voor de andere kids deze situatie. Zij hebben immers niets gedaan.

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Fortnite deelt over het algemeen niet ineens een hardware ban meestal gaat er een (tijdelijke) account ban aan vooraf. Al kan ik mij voorstellen dat ze met een bekende aimbot wat minder coulant zijn.

Via GeForce Now zou in principe geen problemen moeten opleveren aangezien de verbinding en het uitvoeren van Fortnite dan niet op de PC plaats vind. Let wel op dat als ooit skins gekocht zijn op het "hack" account en je gebruikt het zelfde PayPal/CreditCard/rekeningnummer op andere accounts die hoogstwaarschijnlijk ook verbannen worden.

Waarschijnlijk is de hardware ban gebaseerd op cpu, gpu, ssd/hdd en moederbord. Vrees dat die PC niet meer bruikbaar gaat zijn voor Epic gerelateerde games.
DataGhost schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:02:
Je vindt het drastisch, maar de drempel om een nieuwe account te maken is minimaal dus volledig ineffectief tegen iemand die met aimbots aan de gang gaat. Dat gaat namelijk vaak niet eens meer om spelen maar om klieren. Hardware is minder makkelijk te vervangen en vereist een investering, daarmee zijn zulke bans wel effectief. Erg klote situatie omdat anderen ook gebruik maken van die PC, maar wel een van de beste manieren om te leren lijkt me, voor alle betrokkenen.
Als Geforce Now gewoon in de cloud draait is dat "andere hardware". Ik vermoed (!) dat Epic inderdaad niet kan zien dat op de gebruikte PC een HWID-ban staat, omdat dat niet de plek is waarvandaan de game wordt uitgevoerd. Dat kon je zelf ook al zien doordat het überhaupt werkte. Mij lijkt ook dat Geforce Now niet "gemod" kan worden door stiefzoontjes dus dat er daarom misschien niet eens anticheat hoeft te draaien of op gecontroleerd wordt.

Enige andere optie is genoeg hardware vervangen en waarschijnlijk alles volledig herinstalleren om een nieuw HWID te krijgen en enorm duidelijk te maken dat er geen sketchy shit geinstalleerd en gebruikt wordt. Ik weet ook niet of dat al het geval was, maar weghalen van admin-rechten bij kinder-accounts is dan ook de eerste maatregel die je kan nemen om nieuwe pogingen tegen te gaan als je verbaal niet duidelijk genoeg bent geweest. Maar of en wanneer je dat doet kan je opvoedings-technisch zelf het beste bepalen denk ik.
Een aantal cheats zijn via GeForce Now (waaronder aimbot) helaas nog prima te gebruiken. Wel met een wat hogere latency en minder makkelijk dan voorheen.

[ Voor 55% gewijzigd door xh3adshotx op 19-08-2021 17:36 ]

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:35
Anneh82 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 17:12:
Bedankt. Blijft behoorlijk frustrerend voor de andere kids deze situatie. Zij hebben immers niets gedaan.
agreed, aan de andere kant. Als dat niet zo zou zijn, kan elke hacker zeggen "ja maar dat is m'n broertje". Dat is het lastige.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:01
Prima beslissing van Epic :)

Ze weten donders goed wat voor risico's ze nemen met hacken/cheaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:32
Maar wat wil je nou eigenlijk? Klopt dit? Klopt wat? De straf bij de overtreding? Hoe moeten wij dat weten? Daarbij maakt het helemaal niet uit, wij hebben er ook geen invloed op. Je moet bij Epic zijn. Maar die zal het ook niet veel interesseren.

Ik ben het ook met hierboven eens. Prima. Gewoon bannen, en de ip, of de computer, hartstikke goed. Anders komen ze toch meteen terug. Cheaters verzieken gewoon spellen.
En jij kan makkelijk zeggen dat dit account het enige account is wat deze software gebruikt, en dat zou kunnen kloppen, (hoe kan je dit uberhaupt weten?) maar hoe moet Epic dat weten? Dus gooien ze het gewoon allemaal dicht. Logisch.

Je beseft je ook dat er nog andere games bestaan als alleen Fortnite? Alsof de computer nu ineens compleet waardeloos is geworden. Kom op zeg.

En oh ja. Misschien wat beter toezicht houden op die kinderen.

[ Voor 9% gewijzigd door WEBGAMING op 19-08-2021 18:35 ]

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:35
Even ter info:
CAN I GET BANNED FOR USING A SKIN SWAPPER?
The simple answer is: yes you can.

Epic Games view this act as an act of theft on what is their property. These skins are essentially being marketed as items only available by purchase. So you being able to steal these skins and use them for your own personal gain, whether that be for your own personal amusement or for streaming or Youtube content, is deemed unacceptable by the developer and it is likely that you will receive a ban.

While you may be panicking right now, there isn’t a massive cause for alarm. If you are going to receive a ban for using these skin swapper applications, you will likely only receive a two day ban. This is the ban that has been reported by a number of players who have been using skin swappers in the past. So if you have been using one extensively, expect to have a two day ban coming your way real soon.
bron: https://theglobalgaming.c...g-a-skin-swapper-changer/
https://www.reddit.com/r/..._on_pc_get_to_you_banned/

mja.. er zit dus iets meer achter dan alleen een skin swapper "hack". Ik gok dat de speler toch iets meer met de aimbot heeft gedaan dan er wordt verteld..

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeddieBeer
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20-10-2021
Hier gaan we je niet mee helpen, zorg maar gewoon dat je geen ban krijgt.

[ Voor 81% gewijzigd door Bart ® op 20-10-2021 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:27
RoaDHouse schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 17:51:
Prima beslissing van Epic :)

Ze weten donders goed wat voor risico's ze nemen met hacken/cheaten.
Is dat zo? kunnen kinderen van 13 die risico's inschatten? ik denk eerlijk gezegd in veel gevallen van niet...
Staan jonge kinderen om bekend he! Inschatten van gevolgen op lange termijn kunnen ze vaak nog niet zo goed... ;)
WEBGAMING schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 18:23:

En oh ja. Misschien wat beter toezicht houden op die kinderen.
Lol.... :F

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Pagina: 1