Hallo, hopelijk iemand bekend met dit probleem, maar vooral met een oplossing. Sinds ik mijn MBP 2017 model van MacOS BigSur heb voorzien heb ik vaak connectiviteitsproblemen met bluetooth. Vooral als er meerdere apparaten zijn aangesloten gaat het een tijdje goed maar soms valt de verbinding van Bluetooth apparatuur tijdelijk weg. Soms is het ook zo erg dat het ook niet meer uit zichzelf terug komt. Ik heb het idee dat het vooral gebeurt als ik meerdere apparaten heb aangesloten en gebruik. Voorbeelden van wat ik merk:
Macbook Pro 2017 met touch bar BigSur met bovenstaande Bluetooth accessoires.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Heb wel een timemachine backup maar er is natuurlijk kans dat het probleem weer mee komt, of hardwarematig is.
Wie heeft de gouden tip
- BT Muis (Delux M618 Mini) stopt met reageren voor 5-10 seconden en gaat dan weer verder.
- BT Keyboard (Apple Magic Keyboard) heeft soms enorme input lag, letters verschijnen letterlijk 5 seconde later op het scherm. Soms blijven toetsen hangen (bijv. "sssssssss" midden in een woord). Bij het aansluiten van de USB kabel is het probleem direct verholpen.
- BT headseat (Airpods Pro), tijdens teams gesprekken val ik soms weg en ben ik voor enkele seconden niet te verstaan.
- Bij gebruik van alles tegelijk (bijv. teams call) Lijkt de hele bluetooth module soms te crashen. Ik moet dan mijn Mac uit het dock halen om via het trackpad bluetooth module te resetten of uit/aan te zetten.
Macbook Pro 2017 met touch bar BigSur met bovenstaande Bluetooth accessoires.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Via shift + option + bluetooth icoontje: Reset Bluetooth module, Factory reset all connected Apple devices & Remove all devices.
- Reset van NVRAM en PRAM
- Alle apparaten opnieuw verbinden
- com.apple.Bluetooth.plist verwijderd en reboot
Heb wel een timemachine backup maar er is natuurlijk kans dat het probleem weer mee komt, of hardwarematig is.
Wie heeft de gouden tip