Vraag

• Dullahan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-05 14:22
Ik gebruik een oude telefoon voor navigatie op mijn motor, deze heeft geen simkaart maar met offline maps en eventuele hot spot van mijn gebruiks telefoon is dit prima. Nu heb ik sinds kort een bluetooth communicatie systeem (sena 50s).

Ideal zou ik vanaf mijn normale telefoon (tel 1) muziek kunnen afspelen, en telefoon kunnen opnemen, en tegelijkertijd navigatie updates horen van mijn navi-telefoon (tel 2), en ook met voice commands de navigatie besturen. (dit werkt allemaal prima als ik alles op 1 telefoon doe)

Kan ik op een of andere manier tel 2 aansturen via tel 1? Ik heb al wat geprobeerd met teamviewer, maar daar lukt het (tot nu toe) nog niet echt mee.

Het zijn 2 android telefoons, navigatie programma maakt in principe niet veel uit, google maps is prima.

Het liefst draai ik de navigatie op tel 2, en worden de commando's via tel 1 doorgestuurd. Maar evt. zou ik ook het display van tel 1 kunnen spiegelen naar tel 2, alleen zou ik dan wel graag het beeldscherm kunnen uitzetten om batterij te besparen van tel 1.

iemand een idee of tips hoe ik zoiets kan doen?

...

Beste antwoord (via Dullahan op 19-08-2021 10:58)

• superkevinxd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-05 12:08
Wat je wilt is zover ik weet niet echt mogelijk.
Wat ik wel weet is dat met de huidige Bluetooth 5 protocol het mogelijk is om 2 apparaten te linken aan 1 bluetooth zender, of dit mogelijk is met jou audiosysteem heb ik geen idee van.
Ik zou die richting in gaan zoeken.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• superkevinxd
Wat ik wel weet is dat met de huidige Bluetooth 5 protocol het mogelijk is om 2 apparaten te linken aan 1 bluetooth zender, of dit mogelijk is met jou audiosysteem heb ik geen idee van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:58
Wat is de reden dat je niet gewoon alles op 1 telefoon gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dullahan
superkevinxd schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:35:
daar was ik al bang voor. Het was me niet gelukt om 2 telefoons tegelijk te verbinden, maar na jou opmerking toch nog geprobeerd, is uiteindelijk gelukt door bij de navi-telefoon alleen media te delen. Betekend wel helaas dat ik geen voice commands kan sturen naar de navigatie maar vooralsnog de beste oplossing. Bedankt!
RobinL94 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:50:
Wat is de reden dat je niet gewoon alles op 1 telefoon gebruikt?
2e telefoon is groter (makkelijker te zien), minder erg als die kapot gaat. En blijkbaar kunnen de trillingen van het stuur de stabilisatie van de camera om zeep helpen, dus liever niet op mijn gebruiks telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superkevinxd
Dullahan schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:57:
[...]

daar was ik al bang voor. Het was me niet gelukt om 2 telefoons tegelijk te verbinden, maar na jou opmerking toch nog geprobeerd, is uiteindelijk gelukt door bij de navi-telefoon alleen media te delen. Betekend wel helaas dat ik geen voice commands kan sturen naar de navigatie maar vooralsnog de beste oplossing. Bedankt!
Fijn dat het toch gedeeltelijk gelukt is, veel plezier!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kan wellicht een USB on the go kabel proberen? :)

• Dullahan
CH4OS schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:57:
Je kan wellicht een USB on the go kabel proberen? :)
ik weet niet precies hoe dit zou werken, denk niet dat dit een optie is. 1 tel op het stuur, 1 in mijn zak en communicatie systeem op mijn helm, dus daar ga ik liever geen kabels tussen trekken. Tenzij ik het verkeerd begrepen heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-05 16:59

GforceNL

Out of memory....

Er zijn tegenwoordig houders speciaal voor motoren die de trillingen opvangen. Wellicht een idee?

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Welke provider heb je? Je zou eens kunnen kijken of je niet een tweede simkaart kan krijgen, zodat je op je 'motortelefoon' muziek kan luisteren en ook je telefoon op kan nemen, en die andere gewoon thuis kan laten. Dat zou je bij je provider moeten bekijken, vroeger kon dat gewoon, ik weet dat er tegenwoordig ook datasims zijn die dat kunnen maar ik weet niet zeker of het ook met bellen kan

[ Voor 29% gewijzigd door Oon op 19-08-2021 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:01

M2M

medicijnman

Mijn huidige headset (V-moda) kan met twee bluetooth-hosts verbinden. van 1 kan ik dan de bluetooth-audio ontvangen, van de andere de voice-mode. Voicemode heeft dan voorrang.

-_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:37

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Is je navigatietelefoon niet geschikt om ook media af te spelen, eventueel door te streamen vanaf je gebruikstelefoon? Dan doe je alle communicatie met je headset via de navigatietelefoon.
Alleen bellen wordt dan onmogelijk gok ik, maar ik zou me sowieso afvragen of je dat moet willen. Ik heb het zelf wel eens gedaan, en het is nog afleidender dan in de auto, en zeer moeilijk te verstaan omdat je veel meer omgevingsgeluid hebt en waarschijnlijk oordoppen die ook een deel van het geluid weghouden.

@Oon volgens mij kunnen die sims dan niet tegelijk actief zijn

[ Voor 6% gewijzigd door gwystyl op 19-08-2021 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dullahan schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 22:00:
ik weet niet precies hoe dit zou werken, denk niet dat dit een optie is. 1 tel op het stuur, 1 in mijn zak en communicatie systeem op mijn helm, dus daar ga ik liever geen kabels tussen trekken. Tenzij ik het verkeerd begrepen heb?
Je kan toch de USB verbinding dan gebruiken om te tetheren tussen de telefoon en de telefoon die de navigatie doet? :?

EDIT:
Ik heb geen motor, dus weet niet hoe praktisch dat is.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 19-08-2021 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dullahan
CH4OS schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 22:23:
[...]
Je kan toch de USB verbinding dan gebruiken om te tetheren tussen de telefoon en de telefoon die de navigatie doet? :?

EDIT:
Ik heb geen motor, dus weet niet hoe praktisch dat is.
Nee dat is niet praktisch op een motor, maar bedankt voor het meedenken!
gwystyl schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 22:14:
Is je navigatietelefoon niet geschikt om ook media af te spelen, eventueel door te streamen vanaf je gebruikstelefoon? Dan doe je alle communicatie met je headset via de navigatietelefoon.
Alleen bellen wordt dan onmogelijk gok ik, maar ik zou me sowieso afvragen of je dat moet willen. Ik heb het zelf wel eens gedaan, en het is nog afleidender dan in de auto, en zeer moeilijk te verstaan omdat je veel meer omgevingsgeluid hebt en waarschijnlijk oordoppen die ook een deel van het geluid weghouden.

@Oon volgens mij kunnen die sims dan niet tegelijk actief zijn
Ja denk ook dat bellen niet ideaal zou zijn, zeker niet iets wat ik vaak wil doen. Maar lijkt me wel fijn om de optie te hebben, mocht het nodig zijn.
M2M schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 22:12:
Mijn huidige headset (V-moda) kan met twee bluetooth-hosts verbinden. van 1 kan ik dan de bluetooth-audio ontvangen, van de andere de voice-mode. Voicemode heeft dan voorrang.
Ja dit heb ik nu dus. Enige nadeel is dat ik de navigatie dan niet kan aanpassen via stem, maar dat zal niet vaak nodig zijn.
GforceNL schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 22:03:
Er zijn tegenwoordig houders speciaal voor motoren die de trillingen opvangen. Wellicht een idee?
Moet ik eens gaan uitzoeken, maar voor nu vind ik het toch prettiger om gewoon een oude telefoon er op te zetten, minder erg als er iets mee gebeurt.

Bedankt allen!

[ Voor 10% gewijzigd door Dullahan op 20-08-2021 11:50 ]

Pagina: 1