Balkon schoonmaken met hogedrukreiniger lukt onvoldoende

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:54
Hallo klussende medetweakers,

Ik woon nu een paar jaar in een appartement met een balkon. Toen ik daar ging wonen, heb ik op het balkon de bekende houten tegeltjes van IKEA neergelegd. In de loop der jaren heeft het vuil en de aarde uit de planten zich opgehoopt tussen de spleetjes en was het hout aan het verrotten. Tijd om het op te knappen dus.

Ik heb de tegeltjes eruit gehaald en deze bleken een mooie afdruk te hebben gemaakt in het balkon. Geen probleem, dacht ik, ik leen even een hogedrukreiniger en spuit het zo weg. En dat viel tegen.... ik heb een Karcher K2 premium met de gewone lans en de vuilfrees geprobeerd. Het knapt wel iets op, maar ik vind het nog steeds lelijk.

Heeft iemand toevallig de gouden tip om dit beter te krijgen? Alvast bedankt!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n7XRemUbC7TToBlsVh3tk-zJHNY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/za27IacAyd30lGJyWsbu2vjK.jpg?f=fotoalbum_large
Sorry voor de slechte foto, ik ben juist net bezig geweest met die HD-reiniger

Alle reacties

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Ik denk dat je vuil eerst moet losweken met een middel tegen zwarte (atmosferische) aanslag (niet te veel verdunnen en met een schrobber aanbrengen). Daarna schoonschrobben. Dat laatste kan ook met een HD, maar ik vrees dat het vuil dan bij de benedenburen belandt. Dus liever niet met HD wegspuiten.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:26
Die Hg 5 liter flessen met algen/,vuilreiniger werkten perfect, en dat was op een balkon van 3.5x3.5. Jouw balkon is veel kleiner dus heb je minder dan 1 fles nodig.

https://www.hornbach.nl/s...pqHKvJeKMVwBoC9W4QAvD_BwE

[ Voor 45% gewijzigd door 99ruud99 op 19-08-2021 08:54 ]

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
@Dirickteur Iets anders erover leggen? Nieuwe vlonderdelen, kunstgras of een permanente oplossing in de vorm van echte tegels of een coating.
Beton blijft enkel mooi als je het behandeld, want beton is erg vlekgevoelig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:07
Ik heb toevallig net mijn balkon met vieze aanslag schoongemaakt met schoonmaakazijn (even laten weken en dan schrobben), dat koop je voor 50 cent per liter dus is bij jou het proberen allicht ook waard.

[ Voor 9% gewijzigd door Bartske op 19-08-2021 08:58 ]

• geldersscheepje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:11
Als schoonmaken niet werkt gewoon een vloertje overheen storten. Kan een coating zijn of laagje vloeibeton.

Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:54
Dag allemaal,

Bedankt voor de tips! We gaan het nog even proberen met een huis-tuin-en-keukenmiddeltje. Er komt waarschijnlijk nog iets overheen weer, maar ik wil het beton wel zo schoon mogelijk weer proberen te krijgen.

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Wat hier altijd goed werkt is gewoon Soda, emmertje warm water met flink wat Soda erin en alles daarmee goed nat maken, zo’n half uur/uurtje laten weken, niet helemaal op laten drogen en dan met borstel en schoonwater kun je het meestal zo eraf halen.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
geldersscheepje schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:18:
Als schoonmaken niet werkt gewoon een vloertje overheen storten. Kan een coating zijn of laagje vloeibeton.
Moet het wel een balkon zijn van je eigen huis en geen appartment of flat met een VVE, dan is het balkon niet van jou en mag je dat niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:26
Mooie grijze garagevloer verf, is ie weer als nieuw

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
pagani schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:18:
[...]

Moet het wel een balkon zijn van je eigen huis en geen appartment of flat met een VVE, dan is het balkon niet van jou en mag je dat niet doen.
Ligt aan je reglementen, soms is de afwerking wel een prive aangelegenheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb een balkon in soortgelijke staat schoongemaakt met een borstel en groene zeep. Middagje rotwerk maar het ziet er weer prima uit. Schoonmaakazijn is inderdaad ook een mogelijkheid.

Wou geen hogedrukspuit gebruiken omdat het water echt overal naar toe zou gaan (oa naar tuin v/d buren).

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
ik denk dat het probleem ook is dat het maar een k2 is. Das de lichtste versie.
met een iets zwaarder apparaat zal het ongetwijfeld lukken.

Maar eerst inweken met de middelen hier genoemd is altijd goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Toke_gt schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:48:
Dat laatste kan ook met een HD, maar ik vrees dat het vuil dan bij de benedenburen belandt. Dus liever niet met HD wegspuiten.
Thanks, faith in humanity partially restored.
Ik heb zulke bovenburen -O-
Pagina: 1