HD/Proc belasting via speakers???

Pagina: 1
Acties:

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 21:16
Het volgende doet zich voor met mijn deels nieuwe systeem:
Wanneer ik in Windows 2000, in een programma of spel zit krijg ik de belasting van mijn HD of Processor door via mijn speakers. Een krakend en irritant geluid hoor ik dan. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Specs:
ASUS A7V266
AMD TB 1400 266
CORSAIR PC2400 256MB DDR CAS2
MAXTOR DMAX VL60 30GB 7200RPM
SoundBlaster PCI 128
300Watt POWER

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Probeer je line-in eens te dempen, en alle andere ingangen die je op je geluidskaart niet gebruikt.
Als je toevallig 'n Pinnacle PCTV Rave hebt zou het wel eens kunnen dat je die hoort, ik heb 'm ook, en die is dus echt HEEL erg slecht afgeschermd :(.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• InSPiRE
Dat is dus niet de oplossing, het probleem blijft. Maar eigenlijk heb ik het veel als ik met de muis beweeg, toetsen op mijn toetsenbord aan sla of met mijn racestuurtje GP3 speel..

Dus weet iemand een andere waarschijnlijke oplossing???

Verwijderd

Is volgens mij te wijten aan je IDE-driver. Ik heb zoiets ook wel eens gehad met m'n Highpoint Raid-controller. Een oudere driver had dit probleem niet. Dus probeer eens een andere (liefst de nieuwste natuurlijk, maar als die niet helpt probeer dan ook eens een oudere).

• InSPiRE
hmmmzzz, zou ik ff moeten kijken, maar voor zo'n nieuw moederbord een oudere driver??? in ieder geval bedankt voor het idee!

Verwijderd

Probeer eens een ander PCI slot (verder van de processor af).
Heeft met afscherming te maken...

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:55
toevallig een TVkaart?

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Door de "300Watt power" (je geluidskaart is 300Watt zou er staan, je zult vast de speakers bedoelen, pmpo) speakers. Goedkoop spul heeft de capaciteiten niet desbetreffende storingen te filteren/isoleren.

Ga voor een "decent" merk. Er zit altijd erg veel verschil tussen het goedkoopste spul en het normale.
Probeer eens een ander PCI slot (verder van de processor af).
Heeft met afscherming te maken...
Zucht, mijn kaarten zitten allemaal bovenin de kast en werken zonder merkbare storingen. Als dit echt zo zou zijn zou de fabrikant van de moederborden een amateur zijn. En ze weten wel degelijk wat ze doen. Als dat storingen zou geven zou men DAAR geen pci sloten plaatsen.

• InSPiRE
Ik heb geen TV-kaart, dus daar kan het niet aan liggen.
Tevens kan ik opmerken dat ik met 300Watt Power de PSU bedoel en niet het vermogen van mijn luidsprekers. Dat zijn namelijk Labtec LCS-1030 speakers (kwalitatief hoogstaand niveau (naar mijn mening)).

• InSPiRE
Als ik een audio-CD afspeel gaat ie wel goed. Anders niet...
Pagina: 1