32 inch monitor voor tv gebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16:11
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?

Eigenlijk zoek ik een tv van 32 inch. De huidige tv's die in de winkel liggen vind ik in dit formaat niet goed genoeg, of wel heel mooi, maar te groot. Vandaar het idee om een monitor te gebruiken.

Wat is je budget?

mag 800 euro zijn, maar het liefst toch beneden de 600 of goedkoper.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

Wil het gebruiken om tv te kijken vanaf mijn Apple tv. NLZiet, Netflix, Youtube (geen tv via de coax, alleen via NLZiet op de Apple tv)

de eisen:

- resolutie minstens full hd inch hd
- 2x HDMI in
- audio uit: mag via hoofdtelefoonaansluiting die naar de versterker gaat, of via een digitale uitgang die naar de Dac gaat.
- liefst HDR
- ontspiegeling is een must
- schermformaat moet 16:9 zijn
- geen curve

Wat heb je zelf al gevonden?

Heb zeker geen merkvoorkeur. Deze LG monitoren lijken aan de eisen te voldoen, plaats dit omdat ik bang ben iets over het hoofd te zien. Een monitor is tenslotte geen tv.

https://www.lg.com/us/monitors/lg-32gn550-b-gaming-monitor
https://www.lg.com/us/monitors/lg-32gp850-b-gaming-monitor
https://www.lg.com/us/monitors/lg-32gn650-b-gaming-monitor

Welke vragen heb je hier nog over?

- Kan dit eigenlijk wel? Krijg je zo geen vertraging tussen beeld en geluid? Is het op te lossen dat je een 50 Hz ingangssignaal doorstuurt naar deze monitoren die 165 Hz aan kunnen of kan je die 165 Hz makkelijk instellen naar 50?
- Is de goedkoopste optie goed genoeg voor het doorsturen van alleen een stream en maakt het nog verschil?
- gaat dit werken met de drivers?
- Is de beeldkwaliteit van deze monitoren beter dan een tv?

Aansluiting: Apple TV 4de generatie met HDMI naar monitor/tv, audio via 3.5 mm jack naar de audioset via de versterker.

Alle reacties

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:23

FeaR

In GoT we trust

Monitoren vallen niet onder Consumentenelektronica maar onder Harde Waren: CEA > CAA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Flapwaaier
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-06 20:42
Ik heb in de pricewatch even gekeken naar tv's van 32", staat daar echt niets bij...?
https://tweakers.net/tele...GM9m78d6wr4fBgLiciqdV9N7_

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-07 21:45
Eigenlijk zoek ik een tv van 32 inch. De huidige tv's die in de winkel liggen vind ik in dit formaat niet goed genoeg, of wel heel mooi, maar te groot. Vandaar het idee om een monitor te gebruiken.
Samsung smartmonitor een optie ? de M7 is 32 inch UHD voor €350,- lees wel even de reviews , niet iedereen is even happy .

• aljooge
Flapwaaier schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:02:
Ik heb in de pricewatch even gekeken naar tv's van 32", staat daar echt niets bij...?
https://tweakers.net/tele...GM9m78d6wr4fBgLiciqdV9N7_
Heb dus gekeken in de winkel naar die beeldschermen, vind het allemaal niet goed genoeg. Ze spiegelen teveel, of ze hebben te weinig resolutie (hdready) vooral bij bewegende beelden zoals sportwedstrijden zijn presteren de meesten echt matig. Er is altijd wat mee. De groten vond ik een paar echt mooi, bv de samsung neo qled, maar veel te groot

Vandaar het idee van een monitor, die hebben de geavanceerde technieken wel.

• aljooge
nuffy schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:00:
[...]

Samsung smartmonitor een optie ? de M7 is 32 inch UHD voor €350,- lees wel even de reviews , niet iedereen is even happy .
Is hem bijna, maar zit geen geluidsuitgang uitgang in dus heb dan alleen de matige sound van de monitor zelf.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-07 15:04
aljooge schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:48:
[...]

Heb dus gekeken in de winkel naar die beeldschermen, vind het allemaal niet goed genoeg. Ze spiegelen teveel, of ze hebben te weinig resolutie (hdready) vooral bij bewegende beelden zoals sportwedstrijden zijn presteren de meesten echt matig. Er is altijd wat mee.
Dus je hebt al die tv’s in die lijst in de winkel bekeken? Is de Samsung Qled Q50 niet wat? Het probleem is het formaat van het scherm. In 32” worden gewoon geen heel goede tv’s meer gemaakt. De Samsung Q50 lijkt zo op het eerste gezicht een prima koop.

Edit: Volgens Rtings.com is de Q50 de beste 32” tv.

Goede HDR weergave moet je uit je hoofd zetten bij dit formaat tv’s. Monitoren lopen qua HDR nog ver achter op tv’s, dus ook daar ga je dat niet vinden met je budget.

[ Voor 18% gewijzigd door Hulleman op 19-08-2021 16:50 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-07 14:00
Ik mis nog wat informatie.
  • Wil je hem ook gebruiken voor een computer / laptop of enkel voor TV?
  • Zit je er vlak voor of kijk je vanaf een bank / fauteuil met redelijk wat afstand er tussen?
  • Heb je een Apple TV 4K versies of een full hd versie?
Indien op 2 of alle vragen het laatste van toepassing is dan zou ik de pricewatch: Samsung S32AM504NR Zwart nemen en niet meer geld uitgeven.

[ Voor 4% gewijzigd door Djarune op 19-08-2021 17:44 ]

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:47

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

aljooge schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 22:38:
- Is de beeldkwaliteit van deze monitoren beter dan een tv?
Echt wel. TV's hebben een beeld verwerker die meestal een dikke blur over het ingangs signaal gooit.
Een monitor geeft het signaal ongefilterd door waardoor het scherper is.
Persoonlijk ben ik erg tevreden over 4K monitoren van LG.
Ook voor yuoutube kijken erg prettig.

weet het niet meer

• aljooge
Vishari Beduk schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 18:43:
[...]

Echt wel. TV's hebben een beeld verwerker die meestal een dikke blur over het ingangs signaal gooit.
Een monitor geeft het signaal ongefilterd door waardoor het scherper is.
Persoonlijk ben ik erg tevreden over 4K monitoren van LG.
Ook voor yuoutube kijken erg prettig.
welke 4k monitor heb je? Dit merk heb ik zelf ook op het oog vanwege de toch wel hele goede specificaties.

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

aljooge schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:49:
[...]

Is hem bijna, maar zit geen geluidsuitgang uitgang in dus heb dan alleen de matige sound van de monitor zelf.
De Apple tv heeft een audio uitgang?
Of zie ik iets over het hoofd wellicht?

• aljooge
Daniel36 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 22:58:
[...]

De Apple tv heeft een audio uitgang?
Of zie ik iets over het hoofd wellicht?
was dat maar zo, dan was de keus een stuk groter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

aljooge schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 23:01:
[...]

was dat maar zo, dan was de keus een stuk groter.
Ah, je bedoelt in de ts dat het geluid uit de tv naar de stereo moet.
Duidelijk.

Overigens zijn er audio extractors waarmee je geluid uit het HDMI signaal kunt halen.
Dan kun je wel het geluid uit de Apple tv halen lijkt me.

Heb ik wel eens gebruikt om muziek te luisteren vanaf een RPI met de televisie uit.

Zoiets:
https://www.conrad.nl/p/s...gn=shopping-feed&vat=true

Ze zijn er goedkoper en duurder, met optische uitgang of alleen 3,5mm.

[ Voor 53% gewijzigd door Daniel36 op 19-08-2021 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:47

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

aljooge schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 22:09:
[...]

welke 4k monitor heb je? Dit merk heb ik zelf ook op het oog vanwege de toch wel hele goede specificaties.
Type nummers is even lastig zoeken; zitten aan de achterkant.
Ik heb een dure echte 4K voor de kleur echtheid. Een goedkope 4K voor het gewone werk en een grote 4K voor de video.
Wat beeld kwaliteit betreft vind ik ze alle drie goed. Alleen heeft die grote en rijtje pixel aan de randen die feller zijn dan de rest.

weet het niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
Zojuist heb ik mijn nieuwe monitor als tv geïnstalleerd. Het is de LG 32UL750 geworden.

https://tweakers.net/pric...50-w-zwart/specificaties/

Uiteindelijk ben ik voor wat meer cd/m2 gegaan en heb VA geprefeerd boven IPS. Puur gekocht op specs en ik vind het design er mooi rustig uitzien.

HDMI kabel aangesloten, 3.5 mm jack naar tulp op de versterker Apple tv en aangezet. Wat een mooie "tv" is dit. Ik vind het beeld veel mooier dan alle smart tv's die ik in de winkel heb zien staan. Geluid klinkt als vanouds, moet de versterker iets hoger zetten maar zit nog lang niet aan de max.

Ben erg blij dat ik uiteindelijk voor deze monitor ben gegaan.
Pagina: 1