Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvd
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05-2023
Mijn vraag
...

Ik wil een Epson Ecotank printer aanschaffen. Maar er is een eindeloos aantal verschillende, met ieder een eigen type aanduiding, bijv. ET-2711, ET2712, ET2720, ET2721, ET2750, ET2751, ET2756. Is er uit deze typenummering iets op te maken over de leeftijd van het model of de mogelijkheden? Het is geen doen om alle specificaties naast elkaar te leggen om de verschillen te vinden. De vergelijkoptie in de pricewatch helpt niet echt, omdat er regelmatig belangrijke info ontbreekt (of er gerede twijfel is dat de info correct is).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

gvd schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 22:17:
Mijn vraag
...

Ik wil een Epson Ecotank printer aanschaffen. Maar er is een eindeloos aantal verschillende, met ieder een eigen type aanduiding, bijv. ET-2711, ET2712, ET2720, ET2721, ET2750, ET2751, ET2756. Is er uit deze typenummering iets op te maken over de leeftijd van het model of de mogelijkheden? Het is geen doen om alle specificaties naast elkaar te leggen om de verschillen te vinden. De vergelijkoptie in de pricewatch helpt niet echt, omdat er regelmatig belangrijke info ontbreekt (of er gerede twijfel is dat de info correct is).
Al op de site van Epson zelf gekeken ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvd
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05-2023
Daar staan er een aantal op, maar niet allemaal. De productvergelijker op de site geeft betere kwaliteit informatie, maar je kunt er maximaal 4 tegelijk vergelijken. En dan moet je nog pagina's doorscrollen om te zien waar nu de verschillen zitten. Ik ben benieuwd of er logica in de nummering zit. Maar misschien is die er niet echt.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

gvd schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 22:37:
Daar staan er een aantal op, maar niet allemaal. De productvergelijker op de site geeft betere kwaliteit informatie, maar je kunt er maximaal 4 tegelijk vergelijken. En dan moet je nog pagina's doorscrollen om te zien waar nu de verschillen zitten. Ik ben benieuwd of er logica in de nummering zit. Maar misschien is die er niet echt.
Prijs en functies zal het zijn, zoals vaak.
Je geeft ook geen prijs aan wat je wilt betalen, of wat de printer precies moet kunnen doen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-05 20:22

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Zoveel verschillende typenummers genereren heeft waarschijnlijk juist de bedoeling om het vergelijken moeilijker te maken. Maar als je naar een grote winkel gaat, dan zullen ze er daar maar een paar hebben staan, die onderling behoorlijk verschillend zijn en daar koop je er dan 1 van.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxWax
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15-05 19:02
Probeer anders eens te bellen naar de Epson helpdesk?
(opgelet, dit is sarcasme, ik heb het letterlijk een week lang meerdere keren per dag geprobeerd, om dezelfde reden. Ook mail werd NIET beantwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Bij Canon is het zo dat iedere kleur ook een typrnr heeft. De MG5750 is bijvoorbeeld zwart. De Canon MG5751 is daarentegen wit. Zo heb je nog verschillende printers zoals de MG5752 en de MG5753. Het enige verschil is de kleur van de behuizing. Verder is het exact dezelfde printer. Je zou ook eens kunnen uitzoeken of het ook zo bij Epson werkt.

Als het blijkt dat het bij Epson hetzelfde werkt, zou ik gewoon in de pricewatch je eisen invullen en daarna de goedkoopste kiezen. Eventueel kun je nog reviews opzoeken.

Overigens waarom moet je per se een inktjet kopen? Een goedkope zwarte laser is ook prima en heeft geen problemen met ingedroogde inkt (geen idee of dit nog een rol speelt bij de ecotank, bij andere inktjetprinters wel). Bovendien, een printer gebruikt altijd kleureninkt. Als je het nodig hebt, heb je het nodig, maar ik merkte zelf, dat ik eigenlijk m'n geld aan het verspillen was. Iedere keer een nieuwe kleurencartridge nodig, terwijl ik eigenlijk nooit iets in kleur print. Nu heb ik al 2-3 jaar een laserprinter en heb het welgeteld 1x gemist, toen ik een label moest printen dat van UPS per se in kleur geprint moet worden. Toen heb ik even m'n vader op z'n werk een printje laten maken. Ondertussen heb ik nog steeds 0 euro uitgeven aan toner.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze gemist? Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move OH -> CAA

Lees ook even CAA beleid goed door - eigen inzet ontbreekt in je topicstart en replies. Enige reden dat ik dit niet sluit is de moeite die anderen wel in de antwoorden gestopt hebben.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1