Foutmelding bij Portable dvd writer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbert1991
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-04-2022
Goedenavond,

De PC die ik nu bezit heeft geen vaste dvd-drive, tegenwoordig is dat niet z'n probleem met alle spellen via steam of andere stores.

Nu heb ik een oude gouwe van vroeger op de kop kunnen tikken, dus ik een portable dvd writer erbij gekocht, instaleren van dit spel verliep vlekkeloos.

Als ik het spel wil opstarten, opent netjes het keuzemenu, als ik dan op spelstarten klik krijg ik de onderstaande foutmelding.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LLi5Iy9YAqNTayxyHKJQWlkvF18=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xmjIVIUTtElImUOCZyuYKfAv.jpg?f=fotoalbum_large

Het gaat om het spel LOTR: battle for middle earth ( een spel uit 2004)
Op mijn PC draait windows 10 pro
Ik heb zelf ook al wat onderzoek gedaan op het web, nu lijkt dit te komen door de portable dvd speler, dat die geen toestemming krijgt van de PC om een spel op te starten.
Verder kwam ik niet, een oplssing hiervoor heb ik ook nog niet gevonden.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen _/-\o_

Mocht er informatie ontbreken hoor ik het graag.

Alvast bedankt

Mocht dit niet het goede topic zijn, het spijt me. Twijfelde tussen deze en een games topic :?

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 20:43
Je kan eens kijken wat het spel doet als je het via rechtermuistoets -> uitvoeren als Admin start. Ondanks dat je misschien een Admin gebruiker bent maakt dat verschil.

Het spel is misschien ook niet helemaal compatible met Windows 10, je kan ook proberen de compatibility modus te veranderen naar Windows 7 of 8 (ook te bereiken via de rechtermuistoets)

Je kan ook nog kijken of er toevallig niet een krasje of vuil op de cd zit wat het probleem veroorzaakt.

En als laatste (wat misschien niet helemaal mag maar ach je hebt de originele cd) is Google op de naam van het spel aangevuld door "no cd". Dan vind je misschien iets waardoor je voor het starten van het spel je hele externe drive niet nodig hebt.

• Robbert1991
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-04-2022
Bedankt voor de suggesties.

CD is niks op te zien en voor de zekerheid goed schoongemaakt.
Admin en naar Windows 7 & 8 veranderen krijgt helaas nog steeds de foutmelding.

No-cd crack heb ik onderzocht, alleen hoe verder ik kom, hoe meer virussen er bij komen.

Ondertussen ook Deamon Tools lite gedownload en een image er van gemaakt, maar als ik dat probeer zonder CD, geeft hij de foutmelding dat ik de CD nodig heb, met CD en via Deamon tools opstarten geeft wederom dezelfde foutmelding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:30
Game gebruikt SafeDisk, en dat wordt (officieel) niet meer ondersteund in Windows 10. Je kunt een oudere versie van secdrv installeren, hoe veilig dat is durf ik niet te zeggen.

Al zou ik verwachten dat je een foutmelding krijgt dat je de originele schrijf moet plaatsen in plaats van dat het programma crasht. Dus mogelijk is er meer aan de hand.

[ Voor 23% gewijzigd door hcQd op 19-08-2021 00:47 ]