[Linux Gn00b] Gaat dit lukken??

Pagina: 1
Acties:

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik wil es met Linux aan de gang. Maar ik heb al win2k en win98 op men systeem installed staan. En wel op de volgende manier....
C:==> win98
d:==> win2k
e:, f:==> zooi

Nu wil ik dus e:\ gebruiken voor Linux. Maar als ik Linux install dan gaat ie toch ook andere partities (Swap ed) aanmaken?? Worden mijn andere OSen dan niet verklooid??
Ik ben van plan RedHat te gaan installen (vanwege mijn Linux n00b gehalte :) )
En...hoeveel ruimte heeft RedHat ongeveer nodig?? Ik zat te denken aan ongeveer 6 GB (lijkt me genoeg)

Ik ga nu eerst ff RedHat wegbranden, dan zal ik de replies checken en mijn leven gaan verrijken met Linux....

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

zal wel werken, in principe kan redhat ook een swap file maken, waardoor je maar 1 partitie nodig hebt.

Je andere os'en worden niet echt verklooid, behalve dat win98 je zooi schijf als e: zal gaan zien ;)

6GB is meer dan zat overigens voor linux, 3-4GB zal je ook al niet zo snel vullen, zeker als je je zooi-schijf als zooi blijft gebruiken.

• mth
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02-2025

mth

De ruimte die vrijkomt na het verwijderen van E: kan gebruikt worden om meerdere nieuwe partities in te zetten. Een Linux install zal geen Windows partities overschrijven tenzij je daar zelf opdracht toe geeft.

Mandrake en SuSE zijn trouwens ook prima distributies voor newbies.

"This is the noise that keeps me awake."

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zondag 19 augustus 2001 12:36 schreef stokkie het volgende:
Nu wil ik dus e:\ gebruiken voor Linux. Maar als ik Linux install dan gaat ie toch ook andere partities (Swap ed) aanmaken?? Worden mijn andere OSen dan niet verklooid??
Het _kan_ gebeuren, sterker nog, tis mij wel eens gebeurd. Daarom zou ik je willen aanraden, om in Windows, de partitie die je wilt gebruiken voor linux, in fdisk eruit te halen. Zo kun je je, als je in linux zit, je nooit vergissen met een partitie kiezen, want je moet gewoon een nieuw aanmaken.. Of eigenlijk, 2 aanmaken, ook eentje voor de swap.
Ik ben van plan RedHat te gaan installen (vanwege mijn Linux n00b gehalte :) )
En...hoeveel ruimte heeft RedHat ongeveer nodig?? Ik zat te denken aan ongeveer 6 GB (lijkt me genoeg)
6GB is inderdaad genoeg.. Al heb ik zelf nu een 40 GB schijf erin zitten <grijns>

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ff iets doms tussendoor.
Kheb RedHat van een FTP gedowned. Als ISO.
Nu wil ik èm wegbranden, maar in welke modus (Datamodus1, 2)
En welke blockgrootte (2048, 2352) ???

* stok voelt zich weer net zoals ie voor het eerst win95 over win3.1 installed had

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 12:57 schreef stokkie het volgende:
Ff iets doms tussendoor.
Kheb RedHat van een FTP gedowned. Als ISO.
Nu wil ik èm wegbranden, maar in welke modus (Datamodus1, 2)
En welke blockgrootte (2048, 2352) ???

/me voelt zich weer net zoals ie voor het eerst win95 over win3.1 installed had
In Nero is het File - Burn Image en dan gaan voor de defaults :)

• mth
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02-2025

mth

Branden in mode 1 (2048 bytes per sector). Alle normale CDs gebruiken die mode. Mode 2 bevat minder foutdetectie en -correctie, daarom past er meer in 1 sector, maar dat wil je dus niet gebruiken als je data hebt waarbij geen bitje mag omvallen. Video streams gebruiken soms mode 2.

"This is the noise that keeps me awake."

Pagina: 1