Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
Op 14/08 heeft onze fritzbox 7530 automagisch een firmware update uitgevoerd naar versie 07.28. Nu viel me vandaag op dat mijn dynamic host sindsdien niet meer geupdate wordt. In de eventlog komt steeds de volgende boodschap voor:
code:
1
DynDNS-fout: de DynDNS-aanbieder meldt fout 401 - Authorization Required

Mijn domeinnaam zit bij OVH, en mijn eerste idee was dat de fritzbox door de firmware update misschien mijn credentials vergeten was. Dus ging ik naar credentials en gaf daar opnieuw het wachtwoord in. De andere gegevens heb ik ook vergeleken met wat er in mijn OVH account staat, maar dit stond allemaal reeds correct. Echter blijf ik de 401 error krijgen. Voor de zekerheid ook in mijn OVH account het wachtwoord voor de dyndns client gereset. Nog steeds 401.

Aangezien het enige dat gewijzigd is tussen het wel en niet werken van de dyndns updater de firmware update is wil ik hier navragen of er nog fritzbox bezitters zijn die dezelfde symptomen hebben: Het kan immers aardige tijd duren alvorens je doorhebt dat je dyndns update niet meer werkt, en de update is nog maar 4 dagen geleden gepushed geweest. Zouden jullie eens de eventlog kunnen nakijken en zien of bij jullie deze updates nog gebeuren? Ideaal zou zijn als je ook bij OVH zit voor je domeinnaam.