Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:05
Momenteel heb ik thuis een Access Point In-Wall HD van Ubiquiti liggen. Ik wil deze gebruiken in de woonkamer door deze in een wcd voorzien van utp bedrading te pluggen. De AP wordt van voeding voorzien d.m.v. POE.

In de handleiding staat: De UAP-IW-HD vereist een UniFi-switch met PoE voor voeding. Dat wil ik graag doen ware het niet dat de switchs die ik nodig heb (minimaal 16 poorts) van Ubiquiti erg prijzig zijn.

Daarnaast ben ik dit tegen gekomen in de handleiding:

PoE in + gegevens
10/100/1000 Ethernet-poort ondersteunt data en 802.3af PoE-ingangsspanning. De UAP-IW-HD zelf vereist 11W.

802.3at PoE+ is vereist om gebruik te maken van PoE-doorvoer. Sluit deze poort aan op een UniFi-switch met PoE die is aangesloten op uw LAN en DHCP-server.

Ik zal de AP niet gebruiken voor doorvoer van stroom naar andere apparaten, mijn doel is om alleen de AP werkend te krijgen zodat deze een wifi signaal uitzendt in de woonkamer/tuin.

Ik heb dan ook verder gezocht en ben deze switch tegen gekomen van Netgear JGS516PE

Deze ondersteunt volgens de specs 802.3af PoE. Ik ben dan geneigd te denken dat deze twee apparaten met elkaar overweg zouden moeten kunnen, maar wil het voor de zekerheid toch nog even hier vragen aan mensen die wellicht meer ervaring dan ik hebben op dit vlak.

Beste antwoord (via assassin85 op 18-08-2021 18:56)

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 18:27
heb je 16 poorten nodig ?
zou bv een US-8-150w niet intressanter zijn (vooral omdat ie compleet fanloos is)

maar POE is een universeel protocol, dus je kan probleemloos mix-en-matchen met merken
hij herkend zelfs of je AT of AF voedt

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ijske
zou bv een US-8-150w niet intressanter zijn (vooral omdat ie compleet fanloos is)

maar POE is een universeel protocol, dus je kan probleemloos mix-en-matchen met merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
ijske schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:25:

Nee, heb alleen al 10 bedrade utp leidingen naar verschillende kamers laten aanleggen vanuit de bouw (betreft nieuwbouw). Daarnaast wil ik nog een aantal andere apparaten op de switch aansluiten waaronder ip camera’s.

De switch komt in de meterkast te hangen. Zouden die fans zoveel lawaai maken dat het buiten de meterkast hoorbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
assassin85 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:44:
[...]

Nee, heb alleen al 10 bedrade utp leidingen naar verschillende kamers laten aanleggen vanuit de bouw (betreft nieuwbouw). Daarnaast wil ik nog een aantal andere apparaten op de switch aansluiten waaronder ip camera’s.

De switch komt in de meterkast te hangen. Zouden die fans zoveel lawaai maken dat het buiten de meterkast hoorbaar is?
24db is erg stil... maar ik zou toch een poe+ (30watt dus) kiezen .. avondje netflixen gaat bekabeld zoveel lekkerder , en met een poe+ switch kan je de utp poorten ook nog gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
ijske schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:50:
[...]

24db is erg stil... maar ik zou toch een poe+ (30watt dus) kiezen .. avondje netflixen gaat bekabeld zoveel lekkerder , en met een poe+ switch kan je de utp poorten ook nog gebruiken
Duidelijk, dan gaan we de zoekactie en filters aanpassen

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:55

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

ijske schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:50:
[...]

Je kan de utp poorten zowieso toch gebruiken ongeacht het soort PoE? Deze hebben alleen bij een PoE+ switch ook een mogelijkheid tot PoE. En wat heeft netflix er mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
Mr_gadget schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 19:30:
[...]

Je kan de utp poorten zowieso toch gebruiken ongeacht het soort PoE? Deze hebben alleen bij een PoE+ switch ook een mogelijkheid tot PoE. En wat heeft netflix er mee te maken?
switch gedeelte werkt ook op gewone poe ? slecht gelezen van mij dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:55

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

ijske schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 19:33:
[...]

switch gedeelte werkt ook op gewone poe ? slecht gelezen van mij dan
Volgens de site: