Bass tonen van buren beperken.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dark_Lord_
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 26-08-2022
Ik ben op zoek naar een oplossing om de bass tonen van de buurvrouw te beperken.

Recentelijk heb ik, nadat bij mij de maat vol was, via buurtbemiddeling met de buurvrouw gesproken. Ze bleek achteraf erg begripvol te zijn en wou graag samen met mij naar een oplossing zoeken voor de geluidsoverlast die haar muziekinstallatie veroorzaakt.

Het grootste probleem is dat onze woningen (rijtjeshuis) erg gehorig zijn. Het is al te horen wanneer de buren met de trap naar boven lopen. De buurvrouw en ik hebben allebei laminaat en waarschijnlijk is de ondervloer ook van hout. Daarom dreunt haar bass ook erg door, ondanks het feit dat haar muziek niet erg hard staat. Het enige dat ik hoor van haar muziek is de bass. Niet de melodie. Ze heeft de bass op haar muziekinstallatie al zachter proberen te zetten, maar dit lijkt niks uit te halen.

Ik heb op internet ook al gezocht naar oplossingen en lees (op o.a. dit forum) dat spikes op zich kunnen werken. Maar aan de andere kant lees ik juist dat deze totaal geen oplossing bieden. En het zou zonde zijn als ze die aanschaft zonder dat dit wat uithaalt. Ze heeft een muziekinstallatie die uit één box bestaat en ongeveer 50 cm hoog is.

Omdat ik graag samen met haar tot een oplossing wil komen, vroeg ik me af of jullie hier ideeën hebben die ik met haar kan delen. Ik zou het namelijk fijn vinden als ik rustig in mijn huis kan leven zonder dat zij constant op eieren moet lopen.
De beste oplossing is als de huizen gewoon beter geïsoleerd worden of als ik verhuis naar een rustigere buurt. Gezien geen van beide oplossingen op korte termijn uitgevoerd kunnen worden,hoop ik goede oplossingen te vinden die met een klein budget haalbaar zijn.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:32
Misschien is de plaatsing van het systeem al oplossing, dus wat als die tegen de andere muur in de kamer neergezet wordt. De kans is natuurlijk aanwezig dat de buren aan de andere kant er dan last van krijgen, maar die moet je er dan natuurlijk ook bij betrekken. Kost naast tijd alleen wat inspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itcrowd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-05 19:12
Ten eerste, vervelend dat je er zo veel last van hebt. Goed dat je er toch mee aan de slag bent gegaan en fijn dat de buurvrouw er ook niet kinderachtig over doet. Ik vermoed dat het echt niet zo drastisch hoeft te zijn als verhuizen..!

Het zal vast mogelijk zijn om de equalizer van haar installatie wat aan te passen. Misschien dat je buurvrouw er met hulp van jouw Tweaker-skills wel uit kan komen?

Naast de equalizer beïnvloedt de plaatsing van de speaker in de ruimte het basniveau veel meer dan de mid- en hoge tonen. Mogelijk kan het al helpen om eenvoudigweg de speaker te verplaatsen? In overleg met je buurvrouw kun je hiermee experimenteren.

Mochten deze twee opties niet baten, zou je een extern equalizer-kastje kunnen overwegen. Als de buuf welwillend is zou je de kosten kunnen splitten, maar ik denk dat als je zoekt op de welbekende Chinese webwinkels je voor twee tientjes wel iets kan vinden. (Eerlijk gezegd kan ik je hier niet verder mee adviseren)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:14
Je hebt toch van dat isolatie materiaal waar je speakers op kan plaatsen, zodat de vloer / meubel waar de speaker op staat niet mee trilt en het geluid minder doorgeeft.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:23

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Doe dikke bankkussens onder de boxen om tijdelijk uit te sluiten of dit een oplossing kan zijn

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Om lage tonen op te vangen heb je decimeters aan absorptie nodig. Wat je hoort komt niet door de trillingen van de luidspreker, maar door de trilling van de lucht. Dus dempers e.d. onder de luidsprekers doen niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-05 15:46

Nutral

gamer/hardware freak

Waarschijnlijk zijn het golven die door de ruimte versterkt worden. Het verplaatsen van de subwoofer of speaker kan helpen en het plaatsen van geluidsdempers op bepaalde posities (of bass traps) kan ook helpen.
De makkelijkste optie is het verplaatsen van de subwoofer op een plaats waar je dit niet krijgt. bijvoorbeeld uit de hoek.

Als er geen subwoofer is, kan het aan de positie van de speakers liggen, deze kun je verplaatsen of je kunt een subwoofer erbij zetten die je wel makkelijker ergens anders neer kan zetten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Om de zoveel tijd komt deze discussie naar voren. Het korte antwoord is dat er weinig aan te doen valt en dat de luidspreker simpelweg zachter moet.

Er zijn twee manieren waarop haar luidsprekers geluid bij jou veroorzaken: via het geluid zelf (lucht) dat de luidsprekers produceren en via trillingen die de luidsprekerkasten doorgeven aan de vloer. Aan het eerste kan je weinig doen voor een redelijk bedrag. Het tweede kan je verminderen door de luidsprekers te ontkoppelen van de vloer, dus plaatsen op een zacht stuk schuim o.i.d.. Geen spikes, die koppelen juist. Om te onderzoeken welke wijze domineert, kan je haar luidsprekers op kussens of een dekbed zetten en luisteren of je bij jou verschil hoort.

Dan blijft over, de bron aanpakken. Je noemt dat ze de bas op haar luidsprekers zachter wil zetten, maar dat dit niet lukt. Hier zou ik nog eens verder naar kijken. Je kan zelfs overwegen om haar een luidsprekerset te geven die geen bas produceert of eentje waarop je de bas wel goed kan regelen.

Welke luidsprekerset heeft ze?

[ Voor 19% gewijzigd door TBTL op 18-08-2021 21:28 ]

• Dark_Lord_
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 26-08-2022
Bedankt voor de antwoorden. Ik zal inderdaad eens met haar kijken of kussens helpen en kijken wel type muziekinstallatie ze heeft. Wel jammer dat er geen snelle hapklare oplossing voor te vinden is.
itcrowd schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 17:33:
Ik vermoed dat het echt niet zo drastisch hoeft te zijn als verhuizen..!
Verhuizen staat sowieso al op de agenda, gezien de hele buurt de laatste tijd wat luidruchtiger is geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:51
In mijn vorige woning (jaren 30) gebruikte ik dit. Volgens de buren hielp dit enorm.

https://www.amazon.nl/Aur...ck-charcoal/dp/B00DI5AXNI

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-05 22:21
Dit heeft bij mij veel geholpen toen ik klachten kreeg :)

SVS SoundPath Subwoofer Isolation System

https://www.bol.com/nl/nl...-system/9200000130313184/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:40
Misschien niet de goedkoopste oplossing maar ik heb in huis een aantal Google/Nest home (mini's) staan die aan elkaar gekoppeld zijn zodat ik door mijn hele (nou ja hele... kleine) woning muziek hoor waardoor het niet hard hoeft te staan om aan de andere kant iets te kunnen horen.
Al heb je er maar 2 (aan iedere kant van de kamer) dat kan al een hoop schelen, natuurlijk is het geen HiFi maar het klinkt vooral als achtergrondmuziek niet onaardig.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisML
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-10-2024
Staat de buurvrouw open om een koptelefoon te dragen?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:42

Metalfreak

Hoije woh!

ChrisML schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:37:
Staat de buurvrouw open om een koptelefoon te dragen?
Sorry, als mijn buren me dit zouden voorstellen, zou ik ze ook keihard in hun gezicht uitlachen. Dat is toch geen alternatief om de hele dag met een koptelefoon op rond te lopen?

Vaak wordt het in oudere huizen juist veroorzaakt door trillingen. Ik heb het zelf ook aan de hand gehad met een notabene elektronisch drumstel waarop ik met koptelefoon speelde in de kamer die het verste van de buren af zat. De rechtstreeks buren meldden dat ze het behoorlijk hard hoorden, vooral het pedaal voor de basdrum, maar de buren ernaast hoorden het nóg harder. Hierop heb ik ook actie ondernomen door een flink aantal lagen matten en dekens te gebruiken van diverse materialen. Ik heb de buren gevraagd of ze er hierna nog last van hadden, maar ze zeiden dat het echt enorm verbeterd was en dat het nu geen probleem meer was.

Heeft de buurvrouw een subwoofer? Het is ook een optie om die een keer te draaien. Ik merk in mijn huis ook een enorm verschil qua aanwezige bas onder welke hoek die ten opzichte van de muur staat. Dus wellicht dat nog een optie.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:39
@Dark_Lord_ zou je eens kunnen aangeven uit welk bouwjaar jullie huizen zijn en van welk materiaal? Dat kan iets over de geluidsoverdracht zeggen.
En hebben jullie ook andere buren gesproken? Of die hetzelfde ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:10
Een vrij rigoreuze oplossing is wellicht een nieuwe geluidset voor de buurvrouw. Misschien dat je daar in wil bijdragen? En weet je wat voor set ze nu heeft staan?
Arjantje72 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 20:13:
Dit heeft bij mij veel geholpen toen ik klachten kreeg :)

SVS SoundPath Subwoofer Isolation System

https://www.bol.com/nl/nl...-system/9200000130313184/
Ik heb dit ook onder mijn SB3000, en merk vooral dat het helpt tegen trillingen en resonanties. Maar als er op hoog volume wordt gespeeld horen de buren verderop dit nog steeds.

[ Voor 75% gewijzigd door mcsluis op 20-08-2021 10:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Laminaat op een houten vloer. Dat triggert mij wel. Ik ben nu boven bezig met laminaat op een houten verdiepingsvloer en heb me door verschillende mensen laten adviseren hoe ik dat het beste aan kon pakken. Conclusie was, dat de houten vloer met plaatmateriaal (welk materiaal daar verschillen de voorkeuren in) veel stijver en zwaarder gemaakt moet worden en dat je dán pas je laminaat plaatst. Ben nu net klaar met de inloopkast aan de slaapkamer van onze dochter en ik had niet verwacht dat een extra laag van 12mm hardhouten multiplex zo enorm veel zou schelen. De vloer veert niet meer door en geeft veel minder "gestommel" door naar beneden. Op dat hardhouten multiplex ligt nog een standaard laminaat folie (heel dun) en daarop het laminaat. Dan zou ik nog steeds iets van demping onder een subwoofer (of normale wat uit de klauwen gewassen luidsprekers) plaatsen overigens.

Als je op een houten vloer gewoon van die groene ondervloer-platen legt en daarop je laminaat, dan wordt het gegarandeerd 1 groot geluids-drama. Die houten ondervloer is van zichzelf niet zo stabiel en kan behoorlijk bewegen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 20-08-2021 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 16:39

Saven

Administrator

Dark_Lord_ schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 17:15:
Ik ben op zoek naar een oplossing om de bass tonen van de buurvrouw te beperken.

[..]

De beste oplossing is als de huizen gewoon beter geïsoleerd worden of als ik verhuis naar een rustigere buurt.
Dat zijn de enige twee opties, waarvan de eerste nog steeds weinig uithaalt. Wanneer je je hier nu aan stoort gaat dat altijd blijven, ook al wordt het volume gehalveerd. En iedereen heeft (helaas?) recht op het maken van leefgeluiden. Overdag muziek draaien op een niet-absurd volume valt daar ook onder.

Als het 's avonds is dan is er natuurlijk nog een andere optie en dat is gewoon tussen 10 en 10 de muziek uit.

Anders moet je inderdaad eieren voor je geld kiezen en een nieuwe, rustige plek zoeken om te wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:24
Je kunt met een Android app als Spectroid ook kijken welke frequenties dominant zijn. Met een beetje pech is die audio set bestaande uit een box van 50cm een basgenerator. Als de buurvrouw bas niet belangrijk vindt is de oplossing dan typisch simpel: een nieuwe set (evt van Marktplaats) die geen bas boost.

Voor de rest is van belang of de overdracht via contact of lucht plaatsvindt of beide. Tegen het eerste helpt ontkoppeling zoals je nu probeert. Tegen het tweede eigenlijk alleen voorkoming bij de bron (minder bas), veel massa (maar we weten al dat de muren niet voldoende massa bieden om het te absorberen), en in beperkte mate kan een andere locatie in de ruimte ook enigszins helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Metalfreak schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:09:
[...]

Sorry, als mijn buren me dit zouden voorstellen, zou ik ze ook keihard in hun gezicht uitlachen. Dat is toch geen alternatief om de hele dag met een koptelefoon op rond te lopen?
Zo reageren zou ik een enorm asociale reactie vinden. Net als dat ik niet regelmatig geluidsoverlast van mijn buren wil hebben, zou ik er ook niet aan moeten denken dat de buren dat van mij hebben.

Het hoeft toch niet direct de hele dag? Maar bijvoorbeeld als het later op de avond is en ze wil nog wat luisteren? Je zegt notabene zelf dat je een elektrisch drumstel met koptelefoon gebruikt. Maar als jij dat nog niet had en je buurman had dat voorgesteld tegen overlast, dan had je ze keihard in hun gezicht uitgelachen?

[ Voor 14% gewijzigd door Sissors op 20-08-2021 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:42

Metalfreak

Hoije woh!

Sissors schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:04:
[...]

Zo reageren zou ik een enorm asociale reactie vinden. Net als dat ik niet regelmatig geluidsoverlast van mijn buren wil hebben, zou ik er ook niet aan moeten denken dat de buren dat van mij hebben.
Ik zou het voorstellen om maar een koptelefoon te dragen ook een asociale vraag vinden, zeker zoals TS al zegt dat het volume niet het probleem is. En wat dan als ze er met meer mensen wonen? Moeten ze dan een silent disco systeem gaan gebruiken en mogen ze ook niet meer met elkaar praten?
Het hoeft toch niet direct de hele dag? Maar bijvoorbeeld als het later op de avond is en ze wil nog wat luisteren? Je zegt notabene zelf dat je een elektrisch drumstel met koptelefoon gebruikt. Maar als jij dat nog niet had en je buurman had dat voorgesteld tegen overlast, dan had je ze keihard in hun gezicht uitgelachen?
Waarom moet het op Tweakers toch altijd zo in het extreme getrokken worden? :') Ik heb geen akoestische set aangeschaft, dus die "wat als" vergelijking gaat hier echt niet op.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 18:12
Sissors schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:04:
[...]

Ook overdag kan het storend zijn constant wat van de buren mee te krijgen, zeker als het bijvoorbeeld enkel bass is. Je wilt soms ook wel eens gewoon in stilte thuis kunnen zijn, zeker als je bijvoorbeeld werkt of een boek wilt lezen, de tijd van de dag is om het even. Wat dat betreft denk ik dat de OP gewoon een quick win zoekt om elkaar in de midden te treffen. Het dragen van een koptelefoon voorstellen is wat mij betreft het andere uiterste in plaats van een compromis.

Om op de oorspronkelijke vraag terug te komen: Met subwoofers is het mogelijk ze op een andere plek te zetten, waarvan je de ideale positie kunt bepalen middels de subwoofer crawl. Wat tevens mogelijk is op mijn Denon versterker is een optie aan te zetten die "LFC" heet, Low Frequency Containment. Dit beïnvloedt weliswaar de bass en komt het geluid niet ten goede, maar als mijn vriendin eventjes muziek zit te luisteren in de woonkamer dan komt de bass in m'n werkkamer erg goed door. Zet ik dat aan (middels de app }) ), dan is het volledig weg. Het effect is stukken beter dan de bass of subs simpelweg weg te draaien. Ik hoop dat het tot de mogelijkheden behoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:38
Beginnen bij spikes, als dat niet voldoende werkt kan je nog basstraps plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Leermoment voor de volgende keer.
Eerst in redelijk je buren benaderen VOORDAT je buurtbemiddeling benaderd.

Meermaals verhuisd vanwege overlast en je vangt helaas meer vliegen met stroop dan met stront.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:11
torretje2012 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:54:
Beginnen bij spikes, als dat niet voldoende werkt kan je nog basstraps plaatsen.
Een veelgehoord advies, maar met de verkeerde gedachte. Spikes zijn bedoeld om een subwoofer (of andere speakers) stabiel op (een dik) tapijt te kunnen plaatsen. De punt prikt door het tapijt en maakt contact met de harde ondergrond. Op een harde vloer heeft het geen meerwaarde, althans zeker niet als het om geluidsoverlast gaat. Basstraps zijn verder volgens mij bedoeld om de kwaliteit van de lage tonen in de luisterruimte te verbeteren, niet om geluidsoverlast bij de buren te beperken. Daar is een aanzienlijke hoeveelheid isolatiemateriaal voor nodig, maar akoestische ontkoppeling tussen de huizen zou veel meer doen.

De beste tip is al genoemd en dat is kijken waar de subwoofer het hardste klinkt bij je buurvrouw. Zo kan de gain omlaag en heb jij er mogelijk minder last van. Als het probleem veroorzaakt wordt door contacttrillingen, moet je de sub ook nog van de ondergrond isoleren. Zo'n soundpath zou dan een optie kunnen zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door LA-384 op 20-08-2021 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 499527

Trillingen door constructiedelen heen zijn, zoals hierboven ook genoemd, onderdeel van het probleem.
Probeer dit op zijn minst te verminderen, door de subwoofer/luidspreker te ontkoppelen.
Bijvoorbeeld met SVS soundpaths, of een Auralex subdude. Gebruik geen wasmachine dempers, want die zijn voor een andere massa gemaakt.

Wil je het nog verder wegkrijgen, dan zal je buur in de hoeken van de kamer (waar de lage tonen vaak "ophopen") met basstraps moeten gaan werken, maar dat red je niet met een paar centimeter materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:32

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:38:
Laminaat op een houten vloer. Dat triggert mij wel. Ik ben nu boven bezig met laminaat op een houten verdiepingsvloer en heb me door verschillende mensen laten adviseren hoe ik dat het beste aan kon pakken. Conclusie was, dat de houten vloer met plaatmateriaal (welk materiaal daar verschillen de voorkeuren in) veel stijver en zwaarder gemaakt moet worden en dat je dán pas je laminaat plaatst. Ben nu net klaar met de inloopkast aan de slaapkamer van onze dochter en ik had niet verwacht dat een extra laag van 12mm hardhouten multiplex zo enorm veel zou schelen. De vloer veert niet meer door en geeft veel minder "gestommel" door naar beneden. Op dat hardhouten multiplex ligt nog een standaard laminaat folie (heel dun) en daarop het laminaat. Dan zou ik nog steeds iets van demping onder een subwoofer (of normale wat uit de klauwen gewassen luidsprekers) plaatsen overigens.

Als je op een houten vloer gewoon van die groene ondervloer-platen legt en daarop je laminaat, dan wordt het gegarandeerd 1 groot geluids-drama. Die houten ondervloer is van zichzelf niet zo stabiel en kan behoorlijk bewegen.
Dat is inderdaad de oplossing. Het verzwaren van de vloer. Leg je ook nog speciale -10db platen ter demping onder je laminaat? Pas wel op dat de vloer en de afwerkplintjes niet strak tegen de muur en deurkozijnen komen, anders heb je nog last van overbrengingen.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldersscheepje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:41
Probeer eerst eens twee betontegels onder de luidsprekers. Dat dempt al het trillen van de vloer. vervolgens kun je eens experimenteren met hand- of theedoeken tussen de tegels en de luisprekers of de vloer, zo kun je low cost experimenteren wat de beste oplossing is. Succes!

Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Voor mijn gevoel zou isolatie aan de achterzijde tegen de muur ook een goed probeersel zijn.
Meestal zit daar het "ontluchtingsgat" welke constant tegen de muur staat te blazen.
Lijkt mij dat hier ook winst te halen is door er isolatie achter te plaatsen, desnoods een dik kussen om dit te proberen

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Nijl schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:49:
[...]

Dat is inderdaad de oplossing. Het verzwaren van de vloer. Leg je ook nog speciale -10db platen ter demping onder je laminaat? Pas wel op dat de vloer en de afwerkplintjes niet strak tegen de muur en deurkozijnen komen, anders heb je nog last van overbrengingen.
Nee, alleen van die blauwe folie. Plinten komen boven het laminaat. Het is onze eigen bovenverdieping, dus gelukkig heb ik geen kans op klagende onderburen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 17:44:
[...]

Nee, alleen van die blauwe folie. Plinten komen boven het laminaat. Het is onze eigen bovenverdieping, dus gelukkig heb ik geen kans op klagende onderburen.
ook niet schuinonder ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Probeer of de buren bereid zijn om de speakers eens op een andere plek te zetten.
En afspraken re maken dat het bijvoorbeeld na 22.00 uur niet meer speelt.

En kijk ook war je zelf kunt doen. Een goede oplossing is een white noise generator of zelf zacht muziek opzetten. Denk met witte ruis aan een soort van geluid van de zee. Heel ontspannend en maskeert goed. Als je een Google Home speaker hebt kun je het zo als commando oproepen of anders zijn er speakers voor te koop. Bijvoorbeeld bij Amazon.nl

Niet ideaal, wel effectief.
https://www.schoonenberg....gehoorverlies/witte-ruis/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:01
Koptelefoon voor de buurvrouw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:25
Ik maak gebruik van de Auralex Subdude samen met de Antimode.

Voornamelijk heeft de Antimode heel erg veel geholpen om de doordreunende bassen te verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:54
Wat nou als ze de bas geheel uit draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelluijk
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-11-2022
SCIxX schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 22:09:
Wat nou als ze de bas geheel uit draait?
Dan klinken je speakers nergens naar. moet je niet willen.

Het blijft altijd een lastige situatie. Muziekje aanzetten overdag is niks mis mee. Als mensen daar dan al last van hebben moet je maar ergens wonen waar je geen andere mensen om je heen hebt. ik vindt deze discussies altijd erg waardeloos. en zinloos.

Je moet met elkaar leven. en als de ene effe lekker van muziek aan zetten houdt. maar als het 8 uur lang per dag is ja ok.... maargoed.....

om nou je installatie helemaal te gaan tweaken en dat het niet meer netjes klinkt is ook geen plezier.

gewoon vragen of je tijden kan afspreken van joh, mag ik n uurtje als ik al muziek wil luisteren het even hard zetten, ik heb hier ook 8 om mij heen. en zo heb ik het hier afgesproken. :D

en als ik een borrel heb met vrienden gooi ik dat netjes in de flat app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-05 22:35
michaelluijk schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 22:30:
[...]
Als mensen daar dan al last van hebben moet je maar ergens wonen waar je geen andere mensen om je heen hebt. ik vindt deze discussies altijd erg waardeloos. en zinloos.
Helaas kan dit niet voor jan modaal. Geen buren = portemonnee open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelluijk
1337aldi schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 22:42:
[...]

Helaas kan dit niet voor jan modaal. Geen buren = portemonnee open.
Ik had ook een ander alternatief erbij geschreven die ik heb afgesproken met mijn buren.

je moet samen met elkaar leven. dus dan moet je gewoon afspraken maken, muziek = bass kan niet anders.

en ja de hele dag door is irritant maar als het een paar keer is op n dag met een leuk nummertje aan, moet dat gewoon kunnen. je woont nou eenmaal in een rijtjeshuis. boeiuh gewoon niet zo aan irriteren, je moet het maar zo zien, als zij het doen dan mag jij het ook, en als zij dan meteen klagen is het hypocriet.

probeer gewoon tijden af te spreken van joh ipv de hele dag of extreem lang, kan je het een uurtje hard hebben en dan gewoon weer normaal. bijvoorbeeld.

[ Voor 9% gewijzigd door michaelluijk op 20-08-2021 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-05 22:35
Daar gaat dit topic toch over?? TS wilt samen met buuf een oplossing zoeken, en zoekt suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelluijk
1337aldi schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 22:47:
Daar gaat dit topic toch over?? TS wilt samen met buuf een oplossing zoeken, en zoekt suggesties.
ja, maar waarom zou je een heel topic willen aanmaken voor zoiets, los het samen op :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:54
michaelluijk schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 22:30:
[...]

Dan klinken je speakers nergens naar. moet je niet willen.

Het blijft altijd een lastige situatie. Muziekje aanzetten overdag is niks mis mee. Als mensen daar dan al last van hebben moet je maar ergens wonen waar je geen andere mensen om je heen hebt. ik vindt deze discussies altijd erg waardeloos. en zinloos.

Je moet met elkaar leven. en als de ene effe lekker van muziek aan zetten houdt. maar als het 8 uur lang per dag is ja ok.... maargoed.....

om nou je installatie helemaal te gaan tweaken en dat het niet meer netjes klinkt is ook geen plezier.

gewoon vragen of je tijden kan afspreken van joh, mag ik n uurtje als ik al muziek wil luisteren het even hard zetten, ik heb hier ook 8 om mij heen. en zo heb ik het hier afgesproken. :D

en als ik een borrel heb met vrienden gooi ik dat netjes in de flat app.
toon volledige bericht
Dan zet je een koptelefoon op. Een bas aanzetten in gehorige huizen is mijns inziens wat asociaal. Ala je weet dat de buurman er last van heeft is het dan echt zo'n probleem om geen bas aan te zetten?
Pagina: 1