Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moony82
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 08-11-2021
Mijn vraag
De klik-aan-klik-uit rolluikschakelaar ASUN-650 krijg ik niet meer bedient via google home. Deze heeft altijd ongeveer 1,5 jaar zonder problemen gewerkt en "opeens" herkend google home hem niet meer als schakelaar. Wel vind ik hem nog terug als apparaat in de google home app, maar kan hem niet meer schakelen.

Via de app van KaKu kan ik hem wel nog steeds bedienen. Enig nadeel is dan alleen dat ik hem niet meer met spraak kan aansturen.

Wat ik al geprobeerd heb
De schakelaar volledig gedemonteerd en geheugen gewist. Zowel van de schakelaar als de app/controlstation. Daarna opnieuw aangesloten en geinstalleerd. Probleem blijft bestaan. KaKu app werkt normaal alleen google home kan hem niet schakelen maar herkend de schakelaar wel als apparaat.

Wie kan me helpen met een mogelijke oplossing?

Alle reacties

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:57
Ik denk dat het probleem zit in Google Home en/of de koppeling met KaKu.
Wat er gebeurt is dat je de ASUN koppelt met de ICS-2000 en de ICS-2000 met Google Home. Omdat de eerste koppeling gewoon werkt, moet het in de 2e zitten. Als je je volledige koppeling tussen Google en de ICS-2000 eens verwijdert en opnieuw aanmaakt?
Ik gebruik zelf Google Home niet, hoewel ik die koppeling wel heb gemaakt, dus kan de consequenties niet goed overzien.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

• Jakobchr
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-03-2023
Heb het zelfde probleem,
het ligt aan google home zover ben ik al.
Hoe of wat met home, ben ik nog niet achter gekomen,
maar ik spit verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brokkie7
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-05-2022
Beste Moony82 e.a.,
Mij is het opgevallen dat de commando's die ik eerder gebruikte voor de bediening van gordijnen, een ander commando vereiste. Voorheen moest ik zeggen: OK Google, doe gordijnen aan/uit en sinds kort kan ik eindelijk zeggen: OK Google, doe gordijnen open/dicht.
Wellicht moeten jullie het ook in deze richting zoeken.

Groet van Paul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konijnenbats
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 27-05 06:24
Hier het zelfde probleem.
Is er al iemand verder gekomen hoe dit op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putifar
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-05 17:12
Heeft iemand hier inmiddels een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewa
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-07-2023
Ik had hetzelfde. Maar ipv commando aan/uit gebruik ik nu open/dicht en dat werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterJM33
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 21-03 16:09
Heeft iemand dit intussen opgelost?
Pagina: 1