Controle nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sagidis
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 02-11-2022
Na 12 jaar wil ik mijn pc eens helemaal vernieuwen. De huidige ook zelf gebouwd, dus dat zou ik graag opnieuw doen.
Mijn opzet gemaakt met voorstellen die ik zag passeren in een aantal topics.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Lang gedacht om de nieuwe pc ook met een losse grafische kaart op te bouwen maar dat zou overkill zijn voor wat ik ermee doe.
Ik gebruik de pc dus niet om de laatste games spelen, maar eerder om lichte spelletjes te spelen, youtube, films kijken e.d.
Daarom ook iets samengesteld met een geïntegreerde grafische chip in de processor.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb hier niet echt een idee over. Het opzetje dat ik heb gemaakt, kost 700 euro. Minder mag altijd als iets even goed is. Liever kwalitatieve componenten die opnieuw een hele poos meegaan.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een sata SSD en 3-4 tal sata HDD die ik wil meenemen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve opslag.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liever gekende merken. Ik heb AMD gekozen voor de cpu omdat de grafische chip beter is dan Intel (denk ik).
Wifi is noodzakelijk. Ik gebruik nu een usb stick daarvoor, maar die laat het soms al eens afweten.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nu draaien de ventilatoren nogal hard (op de laagste settings) dus een stillere pc zou leuk zijn.
Een gesloten kast, rgb is niet aan mij besteed.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Graag bekijken of alles samen past. Liever geen gedoe met updaten van BIOS ed.
Alles bestellen bij 1 winkel. Ik heb alles zoals hieronder bij Alternate.be gevonden.

Ik ben ook met een half oog op zoek naar een nieuwe monitor. Dan zet ik mijn huidige ernaast
Nu heb ik volgende monitor: Iiyama ProLite E2273HDS
Als iemand een idee heeft voor iets degelijks met goede ingebouwde boxjes (max 200 euro).

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600G Boxed€ 269,-€ 269,-
1MoederbordenASUS TUF Gaming B550M-PLUS (WI-FI)€ 138,46€ 138,46
1BehuizingenFractal Design Meshify 2€ 124,90€ 124,90
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 76,90€ 76,90
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 450W€ 91,53€ 91,53
Totaal€ 700,79

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Let wel op dat je waarschijnlijk een bios-update nodig hebt.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Volgens mij een prima setje wat zou moeten werken. Ik zou bij de webwinkel gewoon even vragen of de BIOS up-to-date is, en zo niet of zij dit kunnen regelen.
Als iemand een idee heeft voor iets degelijks met goede ingebouwde boxjes (max 200 euro).
Dat is dan wel weer wat lastiger. Ik heb nog weinig monitoren voorbij zien komen met goede speakers. Ben bang dat je dat binnen die prijsklasse ook niet echt gaat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sagidis
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 02-11-2022
1MoederbordenASUS TUF Gaming B550M-E WIFI€ 133,-€ 133,-
Totaal€ 133,-

zou dit dan beter zijn?
Volgens website ASUS zou het moeten werken. Die eerste in mijn lijstje vind ik er zelfs niet terug.
https://www.asus.com/be-n...NG-B550M-E-WIFI/techspec/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atsan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18-05 21:05
Kast vind ik wel duur voor zo'n simpel systeempje.

Verder zou ik mijn hdds er uit laten, en er een nieuwe m2 ssd in zetten met je andere ssd als extra opslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:49
sagidis schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:40:
1MoederbordenASUS TUF Gaming B550M-E WIFI€ 133,-€ 133,-
Totaal€ 133,-

zou dit dan beter zijn?
Volgens website ASUS zou het moeten werken. Die eerste in mijn lijstje vind ik er zelfs niet terug.
https://www.asus.com/be-n...NG-B550M-E-WIFI/techspec/
Volgens de Asus website vanaf versie 2403. Vraag het op bij de webshop. De bios versie is fysiek op het moederbord te zien op een sticker of print in de buurt van het type nummer of de socket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19-05 13:17
atsan schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 17:51:
Kast vind ik wel duur voor zo'n simpel systeempje.
Neem dan gelijk die ene die nu op de frontpage staat als je dan toch gaat smijten. De Torrent vind ik echt prachtig. Lijkt me ook een fijne kast om in te bouwen.

[ Voor 7% gewijzigd door Generaal Pep op 18-08-2021 19:26 ]

01010000 01100101 01110000 01100101

Pagina: 1