Na 12 jaar wil ik mijn pc eens helemaal vernieuwen. De huidige ook zelf gebouwd, dus dat zou ik graag opnieuw doen.
Mijn opzet gemaakt met voorstellen die ik zag passeren in een aantal topics.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Lang gedacht om de nieuwe pc ook met een losse grafische kaart op te bouwen maar dat zou overkill zijn voor wat ik ermee doe.
Ik gebruik de pc dus niet om de laatste games spelen, maar eerder om lichte spelletjes te spelen, youtube, films kijken e.d.
Daarom ook iets samengesteld met een geïntegreerde grafische chip in de processor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb hier niet echt een idee over. Het opzetje dat ik heb gemaakt, kost 700 euro. Minder mag altijd als iets even goed is. Liever kwalitatieve componenten die opnieuw een hele poos meegaan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een sata SSD en 3-4 tal sata HDD die ik wil meenemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve opslag.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liever gekende merken. Ik heb AMD gekozen voor de cpu omdat de grafische chip beter is dan Intel (denk ik).
Wifi is noodzakelijk. Ik gebruik nu een usb stick daarvoor, maar die laat het soms al eens afweten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nu draaien de ventilatoren nogal hard (op de laagste settings) dus een stillere pc zou leuk zijn.
Een gesloten kast, rgb is niet aan mij besteed.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Graag bekijken of alles samen past. Liever geen gedoe met updaten van BIOS ed.
Alles bestellen bij 1 winkel. Ik heb alles zoals hieronder bij Alternate.be gevonden.
Ik ben ook met een half oog op zoek naar een nieuwe monitor. Dan zet ik mijn huidige ernaast
Nu heb ik volgende monitor: Iiyama ProLite E2273HDS
Als iemand een idee heeft voor iets degelijks met goede ingebouwde boxjes (max 200 euro).
Alvast bedankt!
Mijn opzet gemaakt met voorstellen die ik zag passeren in een aantal topics.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Lang gedacht om de nieuwe pc ook met een losse grafische kaart op te bouwen maar dat zou overkill zijn voor wat ik ermee doe.
Ik gebruik de pc dus niet om de laatste games spelen, maar eerder om lichte spelletjes te spelen, youtube, films kijken e.d.
Daarom ook iets samengesteld met een geïntegreerde grafische chip in de processor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb hier niet echt een idee over. Het opzetje dat ik heb gemaakt, kost 700 euro. Minder mag altijd als iets even goed is. Liever kwalitatieve componenten die opnieuw een hele poos meegaan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een sata SSD en 3-4 tal sata HDD die ik wil meenemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve opslag.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liever gekende merken. Ik heb AMD gekozen voor de cpu omdat de grafische chip beter is dan Intel (denk ik).
Wifi is noodzakelijk. Ik gebruik nu een usb stick daarvoor, maar die laat het soms al eens afweten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nu draaien de ventilatoren nogal hard (op de laagste settings) dus een stillere pc zou leuk zijn.
Een gesloten kast, rgb is niet aan mij besteed.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Graag bekijken of alles samen past. Liever geen gedoe met updaten van BIOS ed.
Alles bestellen bij 1 winkel. Ik heb alles zoals hieronder bij Alternate.be gevonden.
Ik ben ook met een half oog op zoek naar een nieuwe monitor. Dan zet ik mijn huidige ernaast
Nu heb ik volgende monitor: Iiyama ProLite E2273HDS
Als iemand een idee heeft voor iets degelijks met goede ingebouwde boxjes (max 200 euro).
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600G Boxed | € 269,- | € 269,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B550M-PLUS (WI-FI) | € 138,46 | € 138,46 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify 2 | € 124,90 | € 124,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 76,90 | € 76,90 |
1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 450W | € 91,53 | € 91,53 |
Totaal | € 700,79 |
Alvast bedankt!