Ervaring betonrot inspectie en herstel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:10
Hi, woon in een woning uit 1970. Hebben ze destijds direct een serre aan vast gemaakt en daarbij de beluchting van de kruipruimte geblokkeerd. Dit in combinatie met hoog grondwater en verwarmingsbuizen door de kruipruimte is er betonrot ontstaan in de kwaaitaalvloer.
Zijn er hier mensen met ervaring over het herstel van zo'n vloer?

Zocht online naar inspectie en herstel, daarbij komen er een paar aanbieders omhoog maar goede referenties ontbreken. Eerste inspectie kost overal gemiddeld 400 euro en ga natuurlijk het liefst in zee met een bedrijf waar iemand al iets goeds over te melden heeft.
Dank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:45
Ik heb toevallig vanmiddag een prachtig rapport en herstelwerkzaamheden gezien van Eco-Remain uit Rotterdam. Tussenwoning, 8500 euro. Zowel het rapport als het herstelwerk zag er picobello uit.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Asprine
No Hands schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:27:
Ik heb toevallig vanmiddag een prachtig rapport en herstelwerkzaamheden gezien van Eco-Remain uit Rotterdam. Tussenwoning, 8500 euro. Zowel het rapport als het herstelwerk zag er picobello uit.
Thanks, die hoorde ik al een andere keer voorbij komen. Maar die ervaringen waren 20 jaar oud. Via google kwam ik ook nog uit op de site van RADAR met een iets minder mooi verhaal over hun marketing. Maar daar stond niets over de werkzaamheden.

Mag ik vragen in welke context het rapport bij jou langs kwam?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• No Hands
Asprine schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:01:
[...]

Thanks, die hoorde ik al een andere keer voorbij komen. Maar die ervaringen waren 20 jaar oud. Via google kwam ik ook nog uit op de site van RADAR met een iets minder mooi verhaal over hun marketing. Maar daar stond niets over de werkzaamheden.

Mag ik vragen in welke context het rapport bij jou langs kwam?
Ik was voor mijn werk bij een bewoner die een woning gekocht had waar een kwaaitaalvloer aanwezig is. Deze partij had daar in het verleden de werkzaamheden verricht. Dus ben ik even in de kruipruimte gaan kijken wat er allemaal gebeurd was en hoe dat er nu aan toe was.
Hoe oud dat rapport was heb ik niet bekeken, die woning was in 2015 van eigenaar verwisseld iig. Dus het rapport en de werkzaamheden waren in ieder geval 6 jaar oud.
Mijn werk heeft verder niets met betonvloeren te maken overigens maar wel met de rest van het huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asprine
Thanks voor de extra informatie!
Misschien dat ik de inspectie laat doen door perfectkeur. Die komen online positief terug voor inspectie. Ze geven ook een offerte voor herstel die kan dan ik dan als leidraad gebruiken in mijn gesprek met eco-remain.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Firetrooper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-05 20:44
Voor bedragen rond de 8500 euro zal ik niks herstellen maar gewoon een nieuwe vloer erin knallen. Gelijk goede isolatie meenemen en dan weet je zeker dat het goed is.

Bij alle herstel bedrijven die "garantie" geven vraag ik me altijd wel af. Hoeveel van dat soort bedrijven bestaat nog over X aantal jaar? (uiteraard zijn er genoeg uitzonderingen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
Firetrooper schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:33:
Voor bedragen rond de 8500 euro zal ik niks herstellen maar gewoon een nieuwe vloer erin knallen. Gelijk goede isolatie meenemen en dan weet je zeker dat het goed is.

Bij alle herstel bedrijven die "garantie" geven vraag ik me altijd wel af. Hoeveel van dat soort bedrijven bestaat nog over X aantal jaar? (uiteraard zijn er genoeg uitzonderingen).
Ik weet niet hoe moeilijk/makkelijk/onmogelijk het is die bestaande kwaaitaalvloer uit die woning te halen. Alles staat er bovenop. Als dat een beetje te doen is dan kan een heel nieuwe vloer ook een overweging zijn maar dat is dan meer iets als je een woning koopt en nog gaat verbouwen voor je erin wonen gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:40
Wij hebben 3 jaar geleden een huis gekocht met Kwaaitaal vloer.

Heuker Beheer B.V. laten komen, prima mensen. Hebben de boel geïnspecteerd en voor €4300 de boel versterkt met 20 jaar garantie. Wij hebben trouwens een huis gekocht waarvan min of meer bekent was dat er geen schade was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:01
Firetrooper schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:33:

Buurtgenoot heeft zo'n vloer met stellage eronder, vorige eigenaar heeft dat voor 10K laten doen. Helaas 10K voor niks weggegooid want vloer is nog steeds rot het en der en er flikkeren nog steeds stukken beton uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bentedecos
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 07-09-2024
Hi @Asprine ,

Heb je toevallig intussen al wat ervaringen om te delen? Bij ons praktisch hetzelfde verhaal met een verotte kwaaitaalvloer en serre die luchttoevoer blokkeert.

Reparatie moet 10k kosten (stalen constructie eronder) en we moeten de kruipruimte ook nog op werkhoogte uitgraven.

• Asprine
hi @bentedecos
HIer 2 jaar geleden laten doen door Heuker Beheer. Nette offerte en sympathieke mensen. Op 3 plaatsen opspanligger er onder, anode geplaatst en wat plekken aangesmeerd. Was hier 3K kwijt en geven me nu 20 jaar garantie.

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-05 22:17
Beton gaat niet rotten omdat de beluchting ontbreekt. Er is indertijd een fout gemaakt bij het betonmengsel van deze vloeren. Niet alle vloeren hebben dat mengsel gehad, dus sommigen hebben geen probleem.
Een eerste inspectie kan je ook zelf doen. Als onder de vloer de betonschollen eraf spatten is het mis. Zit er hier en daar een klein plekje dan zou ik me minder zorgen maken. Zit het er tussenin, dan een expert erbij halen.

• Simply_jeroen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 20:14
Die vloeren werden in 3 ploegen gemaakt. De avond ploeg had te weinig tijd dus werd er iets toegevoegd aan het beton, ongeveer 1/3 van de kwartaal vloeren heeft dus problemen.
Pagina: 1