Your ISPs DHCP does not function properly.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinPRO
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-01-2024
Hallo

Ik heb een Asus RT55 router gekocht ter vervanging van mijn TP link router, maar helaas kom ik niet op het internet. In de Asus app krijg ik een foutmelding: Your "ISPs DHCP does not function properly". Ik heb geen verstand van netwerken en Google heeft mij ook niet ver geholpen.

Heeft iemand een enig idee wat het kan zijn?

Als ik mijn oude router terug inplug en de Asus router als extender gebruik dan werkt het ethernet en Wifi wel. Nu is het zo dat ik alleen gebruik wil maken van de Asus router..

Dankje

Beste antwoord (via MartinPRO op 18-08-2021 18:29)

• Fox3214
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-04 22:55
Your "ISPs DHCP does not function properly" houd waarschijnlijk in dat je nieuwe router geen IP adres krijgt van je provider.

Het zou te maken kunnen hebben met je instellingen van je WAN gedeelte. Alleen kan ik dat niet oordelen.
Ik zou je misschien verder kunnen helpen als je een schreenshot maakt van je instellingen en eventuele log.

Natuurlijk begrijp ik dat je misschien niet wil posten! Mocht dat het geval zijn, dan kan het beste even google naar je provider met je router type er bij, vaak vind je dan wel een configuratie guide.

*knip*. Goed bedoeld. Maar forumvragen via DM afhandelen is niet handig.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 18-08-2021 15:16 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:01

DataGhost

iPL dev

Er mist nog veel informatie over de rest van je setup. Het makkelijkst is als je de instellingen uit je TPlink overneemt in je nieuwe Asus router, want schijnbaar is dat nodig. Anders is er in een ander device (modem oid) wat waarschijnlijk een instelling specifiek voor je TPlink heeft en nog niet voor je Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinPRO