Your ISPs DHCP does not function properly.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinPRO
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-01-2024
Hallo

Ik heb een Asus RT55 router gekocht ter vervanging van mijn TP link router, maar helaas kom ik niet op het internet. In de Asus app krijg ik een foutmelding: Your "ISPs DHCP does not function properly". Ik heb geen verstand van netwerken en Google heeft mij ook niet ver geholpen.

Heeft iemand een enig idee wat het kan zijn?

Als ik mijn oude router terug inplug en de Asus router als extender gebruik dan werkt het ethernet en Wifi wel. Nu is het zo dat ik alleen gebruik wil maken van de Asus router..

Dankje

Beste antwoord (via MartinPRO op 18-08-2021 18:29)

• Fox3214
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-04 22:55
Your "ISPs DHCP does not function properly" houd waarschijnlijk in dat je nieuwe router geen IP adres krijgt van je provider.

Het zou te maken kunnen hebben met je instellingen van je WAN gedeelte. Alleen kan ik dat niet oordelen.
Ik zou je misschien verder kunnen helpen als je een schreenshot maakt van je instellingen en eventuele log.

Natuurlijk begrijp ik dat je misschien niet wil posten! Mocht dat het geval zijn, dan kan het beste even google naar je provider met je router type er bij, vaak vind je dan wel een configuratie guide.

*knip*. Goed bedoeld. Maar forumvragen via DM afhandelen is niet handig.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 18-08-2021 15:16 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:01

DataGhost

iPL dev

Er mist nog veel informatie over de rest van je setup. Het makkelijkst is als je de instellingen uit je TPlink overneemt in je nieuwe Asus router, want schijnbaar is dat nodig. Anders is er in een ander device (modem oid) wat waarschijnlijk een instelling specifiek voor je TPlink heeft en nog niet voor je Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinPRO
DataGhost schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:00:
Er mist nog veel informatie over de rest van je setup. Het makkelijkst is als je de instellingen uit je TPlink overneemt in je nieuwe Asus router, want schijnbaar is dat nodig. Anders is er in een ander device (modem oid) wat waarschijnlijk een instelling specifiek voor je TPlink heeft en nog niet voor je Asus.
Reden voor het kopen van een nieuwe router is, dat ik in een huur huis woon waar alles al geregeld is. Ik heb de oude router gereset, omdat ik t wachtwoord niet wist, maar ook na een reset kom ik er niet in. Ik kan dus geen oude instellingen inzien. Of is daar een manier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kijken welke provider je hebt en daar de instellingen van overnemen.

(mogelijk doet je provider niet aan DHCP, dan gaat DHCP inderdaad niet werken)

Het kan natuurlijk ook zijn dat je in een appartement woont en je een verbinding deelt met veel mensen die ook een TPLink router hebben met allerlei lokale instellingen, dat kunnen wij niet weten.

[ Voor 77% gewijzigd door pagani op 18-08-2021 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:29

lier

MikroTik nerd

Kan zijn dat je WAN MAC adres geregistreerd staat (whitelisted) in de router van de verhuurder. Maar er kan natuurlijk van alles zijn. Zijn de DHCP scopes van de Asus en de TP-Link gelijk? Sluit je alles goed aan? Kan je de router ook configureren via een web GUI (en dus via een pc)?
pagani schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:10:
Kijken welke provider je hebt en daar de instellingen van overnemen.
Kan je deze toelichten?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:01

DataGhost

iPL dev

MartinPRO schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:08:
[...]

Reden voor het kopen van een nieuwe router is, dat ik in een huur huis woon waar alles al geregeld is. Ik heb de oude router gereset, omdat ik t wachtwoord niet wist, maar ook na een reset kom ik er niet in. Ik kan dus geen oude instellingen inzien. Of is daar een manier voor?
Dan zou ik contact opnemen met je huurbaas, die kan er als het goed is wel in en kan je de benodigde instellingen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MartinPRO schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:08:
[...]

De router is eigendom van je verhuurder, als je dus klachten hebt over WiFi > naar de verhuurder gaan en vooral niet zelf lopen prutsen met andermans eigendommen.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinPRO
lier schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:12:
Kan zijn dat je WAN MAC adres geregistreerd staat (whitelisted) in de router van de verhuurder. Maar er kan natuurlijk van alles zijn. Zijn de DHCP scopes van de Asus en de TP-Link gelijk? Sluit je alles goed aan? Kan je de router ook configureren via een web GUI (en dus via een pc)?

[...]

Kan je deze toelichten?
Ik kan alles configureren via Asus GUI.

Ik woon in Praag dus heb geen Nederlandse provider. A1M.CZ ik zal anders contact opnemen met hen.

Dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bij de provider kijken welke instellingen standaard zijn.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Fox3214
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-04 22:55
Your "ISPs DHCP does not function properly" houd waarschijnlijk in dat je nieuwe router geen IP adres krijgt van je provider.

Het zou te maken kunnen hebben met je instellingen van je WAN gedeelte. Alleen kan ik dat niet oordelen.
Ik zou je misschien verder kunnen helpen als je een schreenshot maakt van je instellingen en eventuele log.

Natuurlijk begrijp ik dat je misschien niet wil posten! Mocht dat het geval zijn, dan kan het beste even google naar je provider met je router type er bij, vaak vind je dan wel een configuratie guide.

*knip*. Goed bedoeld. Maar forumvragen via DM afhandelen is niet handig.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 18-08-2021 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinPRO
Fox3214 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 13:37:

*knip*
*knip*

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 18-08-2021 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

MartinPRO schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:56:
...een Asus RT55 router gekocht ter vervanging van mijn TP link router, maar helaas kom ik niet op het internet. In de Asus app krijg ik een foutmelding: Your "ISPs DHCP does not function properly"...
Deze vraag is hier al vaker voorbijgekomen. Het betekent dat de LAN ip-range overlapt met de WAN ip-range.
Oplossing is eerst in de asus router de LAN ip range te veranderen en dan pas op het WAN aan te sluiten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinPRO
Opgelost. Met m'n provider gebeld en MAC genoteerd. Die heeft hij kennelijk moeten toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinPRO
Probleem is nu opgelost maar heb nog een vraagje. Sinds de nieuwe router heb ik in elke kamer stabiele 50mbps, ook bedraad. Hiervoor was het bedraad 700/800mbps en met wifi tot 300mbps. Is hier een verklaring voor? Lijkt alsof er er limiter opstaat, terwijl als ik in mijn router inlog niet het geval is.

• lier

lier

MikroTik nerd

Zou eerst beginnen met lokaal testen (met bijvoorbeeld iPerf). Als daar de snelheden wel goed mee zijn dan kan je je conclusies trekken.

Hoe test je trouwens?
En zou je de juiste eenheden kunnen gebruiken? m = milli, M = Mega (en netwerksnelheid wordt in Mbps uitgedrukt).

Heb je deze vraag ook al bij de provider gesteld?

• MartinPRO
lier schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:15:
Zou eerst beginnen met lokaal testen (met bijvoorbeeld iPerf). Als daar de snelheden wel goed mee zijn dan kan je je conclusies trekken.

Hoe test je trouwens?
En zou je de juiste eenheden kunnen gebruiken? m = milli, M = Mega (en netwerksnelheid wordt in Mbps uitgedrukt).

Heb je deze vraag ook al bij de provider gesteld?
Mbps. Ik gebruik speedtest.net en ingebouwde meet functie van Asus zelf.

Zou het aan mijn provider kunnen liggen, dat m'n ethernet snelheden van 800Mbps naar 50Mbps zakken alleen, omdat ik een andere router aansluit?

Dekking etc is verder perfect. Snelheden veranderden letterlijk moment dat ik van router wisselde. We hebben het over 5/10 minuten.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:32
MartinPRO schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:56:
Hallo

Ik heb een Asus RT55 router gekocht
Welke bedoel je precies?

pricewatch: ASUS RT-AC55U ?

pricewatch: ASUS RT-AX55 ?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• MartinPRO

• lier

lier

MikroTik nerd

MartinPRO schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:59:
Zou het aan mijn provider kunnen liggen, dat m'n ethernet snelheden van 800Mbps naar 50Mbps zakken alleen, omdat ik een andere router aansluit?
Hopelijk niet, echter heeft de ISP wel invloed op de Internet snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinPRO
lier schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:24:
[...]

Hopelijk niet, echter heeft de ISP wel invloed op de Internet snelheid.
Provider kwam erachter dat er een verkeerde pakket bij ons aanstond.. 1gbps.. dat hebben ze teruggedraaid naar 50Mbps.. heb nu 8euro bijbetaald voor een 500Mbps pakket. Kost 16 euro per maand. 1Gbps kost overigens 24 euro. Wat niet slecht is.
Pagina: 1