Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk fotobewerking in adobe lightroom classis en ook een beetje in photoshop. Hierbij werk ik geregeld met grotere panorama's en HDR beelden.
Ik twijfel op dit moment ook nog wat met een laptop, maar op zich werk ik met mijn huidige oude laptop 90% van de tijd toch aan mijn bureau en dan lijkt het mij dat ik meer prestaties met een desktop kan krijgen. Al twijfel ik ook wel wat of de nieuwe M1 processor van Apple niets is, maar aangezien je de nieuwe Imacs niet als extern scherm kan gebruiken zou dit dan net beter wel een laptop zijn. Hier zit ik dan ook met het probleem dat mijn externe harde schijf niet zomaar gaat werken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
2000 euro alles inbegrepen (ook kosten om dit in elkaar te laten zetten)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm: Dell Ultrasharp U2518D, Externe harde schijf: Seagate expansion 4TB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na wat opzoekwerk lijkt mij de focus vooral zitten op een goede CPU en voldoende RAM.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor zowat alles. Juist voor de behuizing neig ik naar Fractal Design omdat ik deze kasten heel mooi vind.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Indien het mogelijk is om voor een kleinere behuizing te gaan graag, maar dit mag niet ten koste van prestaties gaan. Aangezien ik niet meteen een internetkabel kan aansluiten is ook WiFi belangrijk. Verder zoek ik ook nog een manier waarbij ik mijn scherm, toetsenbord en muis makkelijk kan switchen tussen mijn werklaptop en mijn persoonlijke desktop.
Ga je overklokken?
Neen
Wat verwacht je van ons?
Aangezien ik niet echt thuis ben in het samenstellen van een PC hoop ik dat jullie feedback kunnen geven over mijn samengestelde lijst. Welke producten raden jullie aan of waar zien jullie nog verbetermogelijkheden? Ben ik niets vergeten of doe ik niet ergens aan overkill? Of ga ik toch beter voor een mac?
Voornamelijk fotobewerking in adobe lightroom classis en ook een beetje in photoshop. Hierbij werk ik geregeld met grotere panorama's en HDR beelden.
Ik twijfel op dit moment ook nog wat met een laptop, maar op zich werk ik met mijn huidige oude laptop 90% van de tijd toch aan mijn bureau en dan lijkt het mij dat ik meer prestaties met een desktop kan krijgen. Al twijfel ik ook wel wat of de nieuwe M1 processor van Apple niets is, maar aangezien je de nieuwe Imacs niet als extern scherm kan gebruiken zou dit dan net beter wel een laptop zijn. Hier zit ik dan ook met het probleem dat mijn externe harde schijf niet zomaar gaat werken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
2000 euro alles inbegrepen (ook kosten om dit in elkaar te laten zetten)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm: Dell Ultrasharp U2518D, Externe harde schijf: Seagate expansion 4TB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na wat opzoekwerk lijkt mij de focus vooral zitten op een goede CPU en voldoende RAM.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor zowat alles. Juist voor de behuizing neig ik naar Fractal Design omdat ik deze kasten heel mooi vind.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Indien het mogelijk is om voor een kleinere behuizing te gaan graag, maar dit mag niet ten koste van prestaties gaan. Aangezien ik niet meteen een internetkabel kan aansluiten is ook WiFi belangrijk. Verder zoek ik ook nog een manier waarbij ik mijn scherm, toetsenbord en muis makkelijk kan switchen tussen mijn werklaptop en mijn persoonlijke desktop.
Ga je overklokken?
Neen
Wat verwacht je van ons?
Aangezien ik niet echt thuis ben in het samenstellen van een PC hoop ik dat jullie feedback kunnen geven over mijn samengestelde lijst. Welke producten raden jullie aan of waar zien jullie nog verbetermogelijkheden? Ben ik niets vergeten of doe ik niet ergens aan overkill? Of ga ik toch beter voor een mac?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 405,32 | € 405,32 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B550M-PLUS (WI-FI) | € 138,46 | € 138,46 |
1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 6600XT 8GB GDDR6 | € 499,- | € 499,- |
1 | Interne harde schijven | WD Red Pro (2020) (256MB cache), 4TB | € 124,90 | € 124,90 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define Mini C | € 76,- | € 76,- |
1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI | € 99,50 | € 99,50 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 69,90 | € 69,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair 32GB, DDR4, 3200 MHz | € 177,64 | € 177,64 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 130,- | € 130,- |
1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 139,- | € 139,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.859,72 |