Toon posts:

Misleiding/foutieve informatie reclame Tweakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op de radio heb ik tot 2x toe dezelfde reclame gehoord van Tweakers.

De stelling van de Back to school was:

- Wij testen ALLE laptops
- Wij testen ALLE onderdelen van de laptops
- Kom dus naar ons toe als je een laptop nodig hebt

Nou kan het aan mij liggen, maar Tweakers test bijna geen laptops, laat staan alle modellen van alle merken.

De best buy is niet op basis van uitgebreide testen maar een koopadvies op basis van een forum.

In de reclame wordt ook niet gezegd "een selectie van laptops" maar "alle laptops."

Moet ik hier of bij de reclamecodecommissie een klacht indienen want het is echt een feitelijk onjuiste en tegen het leugenachtige aan.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2021 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nee hoor; dat is marketing/reclame...

Da's toch altijd (bezijden) de waarheid? O-)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou gewoon een melding maken :) Dan kan de RCC zelf bepalen of ze een onderzoek willen starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:24

g0tanks

Moderator CSA
Ik ken de reclame niet, maar de Consumentenbond zegt ook "Wij hebben alle laptops grondig voor je getest": https://www.consumentenbond.nl/laptop/beste

Vanzelfsprekend zijn dat niet alle laptops die op dit moment beschikbaar zijn.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:43
doe geen moeite de RCC is een nietszeggend en waardeloos instituut met geen enkele zeggenschap. Het enige wat zij eventueel doen is een bericht in de media sturen dat zij het er ook niet mee eens zijn.

Normaliter gaan zij ook alleen in op reclame uitingen van diegenen die hen ook financieren. De rest laat men links liggen.

[ Voor 23% gewijzigd door boyette op 18-08-2021 12:34 ]