Hoeveel meter zonder kwaliteit-verlies?

Pagina: 1
Acties:

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 20:20
Sinds een kleine renovatie in huis, staat de omputer boven op een afstand van 8 meter van de tv. Omdat ik nog wel eens een dvd-tje wil zien op de tv, lus ik alles door van mijn pc naar de tv. Ales ging goed, totdat die afstand 8 meter werd. Ik naar de winkel, koop een snoer van 10 meter(anders hadden ze ff niet),sluit deboel aan en jawel, rete storing...
Denk je dat ik bij 8 meters aan kabel ook storing heb? (dan hoef ik er ook niet aan te beginnen) of is er misschien een kabel die zich weinig van magneetvelden enzo aatrekt, dus uiteindelijk niet stoort? (enne hoe heet zo'n kabel)

FF iets meer info:
videokaart is matroxg400Max.
kabel die ik moet doorlussen is zo'n geel stekkertje (VIDEO-OUT) van MATROX zelf, eigenlijk een gewone audiokabel en die heb ik ook gekocht, alleen gebruik je dan een van beide stekkers niet. (of mag dat dus weer niet :? :?)

suggesties zijn welkom! (Om een uurtje of 1/2 2 kijk ik pas weer, dus voorlopig kan ik even niet beantwoorden, ga f1 kijken op een breedbeeld.. heb ik niet :( :) dus moet ik er heen... :( )

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-07 09:41
Als er een S-Video uitgang op die kaart zit kan je beter die gebruiken i.p.v. de composite.

Zorg een voor een goede afgeschermde kabel, ik heb een kabeltje van ongeveer 12 meter zonder merkbaar kwaliteitsverschil :)

Verwijderd

Ik heb een oude coax netwerk kabeltje genomen en daar twee tulip stekkertjes aangesoldeerd. Kabel is 10 meter en geen enkele storing te ontdekken. Dit was dus een zeer goedkoop verleng kabeltje :)
P.S. Ik gebruik dus composite video

Verwijderd

Zelf heb ik 2 dagen geleden nog een S-Vhs kabeltje van 10 meter gekocht en heb zelf retestrak beeld als ik een dvd afspeel.:)
Kon geen storing of ander negatief iets ontdekken......

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 16:24
ikzelf heb 20 meter composite kabel zonder storing het is gewoon zo een elcheaopo tulp kabel. Hij is zelfs dubbeltulp maar ik gebruik er maar 1, een andere kabel hadden ze toen niet. Ik zou het probleem toch ergens anders zoeken.

https://www.afrikareisopmaat.nl

• omitz
Op zondag 19 augustus 2001 12:45 schreef Sleazy-E het volgende:
Zelf heb ik 2 dagen geleden nog een S-Vhs kabeltje van 10 meter gekocht en heb zelf retestrak beeld als ik een dvd afspeel.:)
Kon geen storing of ander negatief iets ontdekken......
Op zondag 19 augustus 2001 12:51 schreef Magic_Mirage het volgende:
ikzelf heb 20 meter composite kabel zonder storing het is gewoon zo een elcheaopo tulp kabel. Hij is zelfs dubbeltulp maar ik gebruik er maar 1, een andere kabel hadden ze toen niet. Ik zou het probleem toch ergens anders zoeken.
Ik heb idd ook een S-VHS- uitgang, maar ik heb dat ooit eens geprobeerd. De tv die ik toen had, had geen S-VHS ingang, dus moet ik met een scart werken. Resultaat: zwart-wit beeld. (iemand een idee hoe dat komt?)
Verder kan ik vertellen dat de kabel via 2 verwarmingsbuizen naar beneden loopt, naast nog een dubbeltulp, -voor het geluid- en naast nog 2 kabels, de ene voor de radio(kabel) en de andere naar de kabelmodem. Misschien dat het daaraan ligt?
Maar wat denken jullie, zal ik daar (storing) minder last van hebben met een S-VHS snoer. (tenminste, als ik kleur kan ontvangen??)
Ik heb nu wel een nieuwere tv en ik heb een scart met een svhs ingang... dan moet het lukken toch?
Overigens heb ik ook getest met een minder lange kabel, had toen perfect beeld.

• omitz
FF omhoog halen. Wil morgen kabels kopen, maar weet niet welke en begrijp dat zwart wit beeld niet bij die s-vhs kabel. Iemand daarover een idee?

Pagina: 1