Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qupie1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-07 13:39
Hallo!

Om goed thuis te kunnen werken, zou ik graag zowel mijn werk laptop als die van mijn vriendin op 2 monitoren aansluiten (om en om, ligt eraan wie thuis werkt). Dat werkt toch echt fijner dan je laptop naast 1 scherm heb ik ervaren. Nu weet ik niet zo goed hoe.

Ik heb 2 1080p monitoren staan met zowel HDMI als display port poorten vrij.

Mijn laptop: Lenovo 20V3.
Andere laptop: Lenovo Ideapad S540-15IML

Beide laptops hebben 1 HDMI aansluiting die voor het eerste scherm gebruikt wordt. Beide hebben usb A en C (maar voor zover ik weet heeft deze geen thunderbolt 3 en/of displayport alt mode). Ze hebben beide USB 3.2 als het goed is, als dat helpt. Ik hoop dat deze gebruikt kunnen worden voor het 2e scherm.

Ik heb deze usb-c-->HDMI kabel gisteren besteld, maar ik verwacht dat deze niet gaat werken (zag pas later de displayport alt mode helemaal onderin...)

Er lijken ook USB-A oplossingen te zijn zie ik, maar heb het gevoel dat het rusische roulette is of een adapter wel of niet werkt op je scherm/laptop aan de reviews te lezen (is er ook displayport ALT voor usb A of iets dergelijks?). 60Hz zou ik ook wel erg fijn vinden, maar 30 is acceptabel voor het 2e scherm als het niet anders kan.

Weet iemand of dit uberhaupt kan met deze laptops? Een goedkope externe grafische kaart ben ik ook wel bereid te kopen als dat echt nodig is.

Alvast bedankt :D

[ Voor 4% gewijzigd door Qupie1 op 18-08-2021 10:25 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenackwurst
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-09 21:10

Kenackwurst

LiquorSnurf

Waarom haal je niet gewoon een dockingstation?

Hier op de zaak gebruiken we de G5 van HP...
Goeiendag... ik wist niet dat die dingen zo prijzig waren.
pricewatch: HP USB-C dock G5 (26D32AA)

Afijn deze dus, maar misschien zijn er andere te krijgen welke voordeliger zijn en aan jouw wensen voldoen.
Bijna dezelfde thinkpad op aangesloten. Werkt perfect.

Kwaed weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-09 14:01

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Wanneer je via USB-A 1 of meerdere beeldschermen wilt aansturen moet het dockingstations/hub beschikken over DisplayLink.
Maar let op producten met een DisplayLink chipset zijn duur. Je betaald namelijk voor de chip en tevens maakt HDMI het ook weer duurder. Heeft weer te maken met licenties ofzo.

Probleem met jouw laptops is dat je net niks kan.... Je USB-C heeft geen ALT mode en je hebt maar 1 HDMI.

Misschien is dit wat,
pricewatch: Club 3D USB A to HDMI 2.0 Dual Monitor 4K 60Hz
Heb je ook een 2x DP versie van.

Of een all the way docking station?
pricewatch: Club 3D SenseVision Club 3S USB 3.0 Dual Display 4K60Hz

Paar tips, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 16:09
Kenackwurst schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:56:
Waarom haal je niet gewoon een dockingstation?

Hier op de zaak gebruiken we de G5 van HP...
Goeiendag... ik wist niet dat die dingen zo prijzig waren.
pricewatch: HP USB-C dock G5 (26D32AA)

Afijn deze dus, maar misschien zijn er andere te krijgen welke voordeliger zijn en aan jouw wensen voldoen.
Bijna dezelfde thinkpad op aangesloten. Werkt perfect.
Heb je de levertijden gezien van de HP USB-C G5 docks?
Ze zijn al bijna vanaf januari 2021 niet meer leverbaar geweest dit jaar.

En Central Point heeft nu de verwachte leverdatum zelfs al op 23 januari 2023 gezet.
Oke, dat is wel erg optimistisch maar ik vermoed dat het zeker nog tot 2022 zal duren voordat ze eindelijk weer eens leverbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenackwurst
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-09 21:10

Kenackwurst

LiquorSnurf

MarkieNL schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 17:19:
[...]

Heb je de levertijden gezien van de HP USB-C G5 docks?
Ze zijn al bijna vanaf januari 2021 niet meer leverbaar geweest dit jaar.

En Central Point heeft nu de verwachte leverdatum zelfs al op 23 januari 2023 gezet.
Oke, dat is wel erg optimistisch maar ik vermoed dat het zeker nog tot 2022 zal duren voordat ze eindelijk weer eens leverbaar worden.
Ik heb niet verder gekeken nee, maar dan schiet je er nog vrij weinig mee op inderdaad.

Dan denk ik dat onze leverancier deze bij een zakelijke partner vandaan heeft want ik had er maandag 2 bijbesteld en deze kwamen vanochtend aan.

Gelukkig zijn er alternatieven, die misschien nog wel beter passen binnen de wensen van TS.

Kwaed weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:46

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Probeer deze filter eens: https://tweakers.net/dock...u_kUQ9DA7eqJD52_7Exgmv9AA van net geen 18€ tot 495€

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Qupie1
Dank voor alle reacties!

De term "DisplayLink" kan ik wat mee, dank! Als ik het goed begrijp is dat dan een soort van GPU die in die apparaten zit, die USB omzet naar HDMI?

Docking stations zijn dus inderdaad knetter duur, en ook daar vraag ik me dan af of het afhankelijk is van Thunderbolt of Displayport ALT. Dat staat toch vaak in de aller kleinste lettertjes... Erg vervelend.

Bijkomend puntje voor mij is dat ik ook een KVM switch heb voor USB poorten (ik heb ook nog een vaste PC hier staan, die hoeft niet op docking, monitoren hebben meerdere ingangen). Dus een totale docking station voelt wel zonde van het geld. Anders toch maar eens aankloppen bij werk of ze een docking station willen vergoeden...

p.s. zou leuk zijn als je binnen pricewatch kan filteren op "displaylink". Al weet ik niet of die data er is van producten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qupie1
Voor een volgende die dit thread vind, dit zou moeten werken volgens de webshop:

https://www.kabelshop.nl/...HZsxzowmIJiEaAgZeEALw_wcB

Goedkope oplossing als je geen USB poorten etc nodig hebt. Ik ga hem bestellen en proberen en zal mijn ervaringen ook nog even delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qupie1
Helaas, dit werkt dus ook niet... Hij werkt wel, maar als ik HMDI erin stop, stopt de adapter ermee...
Pagina: 1