Vakantie met Laptop, Pc bestanden bewerken/synchroniseren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_oniem
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-04-2024
Mijn belangrijkste mappen/bestanden (zoals Office en foto's) staan op hard disk van mijn Pc.
Ik gebruik Strato HiDrive Cloud storage om deze te back-uppen en te benaderen vanaf tablets en smartphone.
Nu wil ik tijdens vakantie deze mappen/bestanden op een laptop kunnen bewerken.
Ik zou alles kunnen copieren van Pc naar laptop en dan bij thuiskomst alles weer naar de Pc terugzetten.
Maar is er niet een eenvoudiger methode om mijn Pc bestanden up to date te houden?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je kunt er -afhankelijk van de bestemming en of je er vaker bent geweest- niet van uit gaan dat je op vakantie en snelle betrouwbare wifi hebt. Als het te veel is om te syncen, is het al helemaal te veel om online te gebruiken.

Staat het antwoord niet al in je topictitel? Gebruik een synctool, dan kan je het ter plekke of na thuiskomst terug syncen. Althans als je het niet webbased online kunt bewerken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:41
Voor zover ik weet is Strato HiDrive vergelijkbaar met Google Drive, Onedrive of Dropbox.

Lijkt mij dat je dan dat Strato HiDrive toch gewoon op die laptop kan zetten? Dan synchroniseert de laptop met HiDrive en als je je PC aan zet als je weer terug bent dan synchroniseert HiDrive naar je PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_oniem
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-04-2024
Tot zover bedankt.
Ik ben al een stap verder, op de laptop heb ik nu ook HiDrive geïnstalleerd.
Bestanden in de cloud zijn te openen en Office waarschuwt keurig dat bewerken is geblokkeerd omdat ze via internet zijn binnengehaald. Bewerken kan ik toestaan maar dan......
Ik denk, mede i.v.m. kwakkelende WiFi op diverse campings zoals F_J_K ook aangeeft, dat ik "terug synchroniseren" maar achterwege laat. Het lijkt me handiger een map "naar Pc" te maken van alle bestanden die ik tijdens vakantie heb ge update en die dan handmatig na thuiskomst terug te zetten naar de Pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stilleto
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:37
Ik weet dat je in OneDrive de mogelijkheid hebt om bestanden altijd op de PC. (de optie always keep on this device) Je kan dan de bestanden offline bewerken, als je dan weer online bent worden de wijziging automatisch gesynchroniseerd

Misschien dat de Strato HiDrive deze optie ook bied.

Ik heb even rondgekeken bij Strato, helaas is het niet mogelijk om eenvoudig een trial te starten, in onderstaand persbericht wordt er wel genoemd dat er een offlinefunctie aanwezig is, waarschijnlijk is dit dan de eenvoudigste optie om te gebruiken
2. Offlinefunctie: het is mogelijk in de app bestanden aan te wijzen die ook offline beschikbaar moeten zijn. Deze bestanden staan daarna ook zonder internetverbinding ter beschikking.
https://www.strato.nl/per...niversal-windows.app.html

[ Voor 50% gewijzigd door stilleto op 18-08-2021 17:00 . Reden: update + typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je kunt na thuiskomst ook alles syncen tussen laptop en PC, en dan de nieuwere bestanden naar de PC halen. Bijv. Total Commander (shareware, gratis voor een keertje gebruiken) kan dat prima voor eenmalige sync-acties.

Of idd beter bovenstaande functie.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1