12 volt gitaarversterker?

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dr.Dokter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 11:20
Ik heb zo'n lekker oude volkwagen bus (1972) en daar wil ik een soort rijdend podiumpje van maken. Nou ben ik helemaal niet thuis in de autoaudio en vroeg mij dus af wat ik allemaal nodig heb om een gitaar met behulp van 12 volt boven een acoustisch drumstel uit te krijgen.
Kan ik mijn gewone gitaarversterker gebruiken m.b.v. een adapter of kan ik beter een autoversterkertje kopen met goeie boxen en een jack-in?
Newbie heeft hulp nodig Afbeeldingslocatie: http://212.187.65.210/zwerfhond/smilea.gif.

• Dr.Dokter
Kom op. Dit is het audioforum. Er moet toch wel iemand zijn die mij dit kan uitleggen?

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 21:31

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

autoversterker lijkt mij :? ik heb alleen niet zoveel verstand van electrische gitaren, kan zijn dat je er een soort voorversterker tussen moet zetten. weet t niet zeker.

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Je kunt een auto versterker gebruiken, alleen dan heb je wel een voorversterker nodig.
Bij de betere electronica zaken hebben ze er leuke kit's voor liggen. (ILP heeft er bijv één waarbij je alleen de potmeters moet toevoegen)

Je kunt ook een 12V= -> 220V~ omvormer op de kop tikken.

Echter er zijn kleinere pa-versterkers (+/- 25 tot 60W)die directe uit 12V gevoed kunnen worden. Deze hebben ook een voldoende gevoelige ingang om je gitaar tot z'n recht te laten komen.

Gebruik trouwens wel een gitaar speaker, daar normale audio speakers een erg korte levensduur hebben met het rauwe gitaargeluid.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Dr.Dokter
wat zou zo'n 220 > 12 volt omvormer kosten? En hiermee zou je dan gewoon je gitaarversterkertje kunnen inpluggen? Dat zou wel het meest ideaal zijn...

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Voor zo'n omvermer zie ook de lectronica zaak, of een grotere campeer winkel.

Bega echter niet de fout om een erg goedkope te nemen want die hebben soms maar een rendement van 25-40%. Als je dan 100W nodig hebt wordt er van je auto 300-400W gevraag en dat kan de normale bekabeling gewoon niet aan. en een normale accu houd dat vermogen ook maar een half uurtje ofzo vol en is dan absoluut leeg.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Pagina: 1