Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• LCFMK
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 16:24
Na een PC upgrade heb ik wat onderdelen over waar ik (zo goedkoop mogelijk) een HTPC van wil bouwen.
Ik heb nu een EM7680 in gebruik. Prima ding. Vooral het stroomgebruik is super, maar ik wil wel eens iets vlotters. Ik heb hem graag 24/7 aanstaan, en dat is ook de bedoeling met de HTPC. Ik wil er nml ook Sonarr/Radarr e.d. op gaan draaien.

Ik heb zitten googelen als een gekke, maar de antwoorden verschillen nogal.. Wat kan ik ongeveer verwachten aan stroomverbruik als 'ie idle draait? Mijn gunstigste schatting is rond de 100 watt. Wat denken jullie? Ik ben trouwens van plan om de processor flink te underclocken, ook ivm geluid..

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 225,-€ 225,-
1MoederbordenASRock AB350M Pro4€ 88,81€ 88,81
1BehuizingenFractal Design Define S - Window€ 77,90€ 77,90
1Geheugen internG.Skill Value F4-2400C15S-8GNT€ 32,90€ 32,90
1VoedingenSeasonic Focus Gold 450W€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesAdata Ultimate SU800 128GB€ 0,-€ 0,-
Totaal€ 520,51

Heb er nog geen videokaart bij. Ik zat een beetje te neuzen in V&A, en vroeg me af waar ik mee weg kan komen qua videokaart? Zou iets als een GT 1030, of Radeon HDXXXX voldoende zijn om soepel 4K weer te kunnen geven?

edit: oeps, typo in de titel :'(

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@LCFMK, zijn het moederbord en CPU o.a. de onderdelen die je hebt overgehouden van je upgrade?

Testing, one, two ...

• LCFMK
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 16:24
Yep

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Duidelijk. Dan zal een aanvullende videokaart idd een noodzaak worden en een GT1030 zou afdoende moeten zijn voor een vloeiende 4k weergave, met recente Radeon's heb ik al jaren geen ervaring meer opgedaan.

V.w.b. het verbruik in idle, dat zal normaal gesproken wel lager liggen dan die 100W verwacht ik, maar dan moet er niets tot weinig in de achtergrond bezig zijn. Ik zie wat zaken staan die daarvoor (kortstondig) roet in het eten kunnen gooien (Sonarr/Radarr).

Testing, one, two ...