Mijn vraag
Is het mogelijk om mijn 2TB externe SSD te gebruiken om de laptop mee op te starten en dan in combinatie met mijn interne SSD deze verder te gebruiken als opslag?
Ik was in de veronderstelling dat de externe SSD sneller is dan de interne SSD en dat ik daar wat voordeel uit kan halen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung SSD samsung t7 touch 2TB
Laptop HP Pavilion 15cw1xxx AMD Ryzen 3500u 16GB Ram 500GB interne SSD
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb met de Minitool Partition Wizard een clone gemaakt van mijn computer (C-schijf)
Als ik vervolgens in mijn BIOS kijk naar opstartmogelijkheden, begrijp ik niet of het uberhaupt mogelijk is op te starten via de gecloonde externe SSD, aangezien ik geen SSD-naam zie staan in de opstart-opties.
Uiteindelijk wilde ik de interne SSD leegmaken, indien alles gelukt was.
Is dit mogelijk, of begin ik aan een onmogelijke- en nutteloze aanpassing?
Gr Johannes
Is het mogelijk om mijn 2TB externe SSD te gebruiken om de laptop mee op te starten en dan in combinatie met mijn interne SSD deze verder te gebruiken als opslag?
Ik was in de veronderstelling dat de externe SSD sneller is dan de interne SSD en dat ik daar wat voordeel uit kan halen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung SSD samsung t7 touch 2TB
Laptop HP Pavilion 15cw1xxx AMD Ryzen 3500u 16GB Ram 500GB interne SSD
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb met de Minitool Partition Wizard een clone gemaakt van mijn computer (C-schijf)
Als ik vervolgens in mijn BIOS kijk naar opstartmogelijkheden, begrijp ik niet of het uberhaupt mogelijk is op te starten via de gecloonde externe SSD, aangezien ik geen SSD-naam zie staan in de opstart-opties.
Uiteindelijk wilde ik de interne SSD leegmaken, indien alles gelukt was.
Is dit mogelijk, of begin ik aan een onmogelijke- en nutteloze aanpassing?
Gr Johannes