Artics 7 Chatmix probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:53

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Topicstarter
Sinds gisteren is mijn Chatmix van de Artics 7 kapot. Normaal kon ik gewoon het wieltje gebruiken om Discord of game sound harder of zachter te zetten. Maar als ik nu bv een Youtube filmpje heb draaien, en ik join een Discord channel, dan hoor ik ineens mijn YT filmpje niet meer...

Heb al wat lopen priegelen met de instelling maar enige wat ik voor elkaar krijg is dat zowel Discord als Youtube via hetzelfde audio kanaal gaan; ik kan dus niet de balans shiften via het wieltje.

Mijn instellingen staan momenteel zo:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/QD152fT/artics7.png

En mijn Discord settings:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/316qWG3/discord.png

Iemand enig idee? Heb al in Apparaat beheer de drivers voor Artics 7 Chat en Game verwijdert en opnieuw laten installeren maar helaas :(

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Als je dan een Discord channel joint, wat zegt je volume mixer dan? Dat Youtube nog steeds speelt via de reguliere output?
En werkt je mix wieltje nog wel? (Oftewel als je naar ene of andere kant draait wordt het stil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Topicstarter
Sissors schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 08:39:
Als je dan een Discord channel joint, wat zegt je volume mixer dan? Dat Youtube nog steeds speelt via de reguliere output?
En werkt je mix wieltje nog wel? (Oftewel als je naar ene of andere kant draait wordt het stil).
Volgens Windows wordt er dan nog steeds geluid afgespeeld in mijn browser maar dit hoor ik vervolgens niet via mijn headset.

Het wieltje werkt nog wel inderdaad, als ik dus zowel chat als games hoor, en ik draai hem naar boven dan worden beide geluiden zachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-05 16:31
MonkeySleeve schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 08:43:
Het wieltje werkt nog wel inderdaad, als ik dus zowel chat als games hoor, en ik draai hem naar boven dan worden beide geluiden zachter.
Dan werkt het wieltje niet meer. Als je naar boven rolt hoor je alleen nog maar game sound te horen, als je naar beneden rolt hoor je alleen nog maar chat sound te horen en in het midden hoor je ze beiden even hard (zo uit mijn hoofd, kan ook andersom zijn).

Heb je de Steelseries GG/Engine al gedownload? Daar zal je het moeten oplossen.

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
Je kan de Engine of de GG software gebruiken om instellingen van je steelseries headset aan te passen. In windows en/of discord gaat dat sowieso niet.

In die software van Steelseries zet je bijvoorbeeld ook directional audio aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Topicstarter
Generaal Pep schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 08:47:
[...]

Dan werkt het wieltje niet meer. Als je naar boven rolt hoor je alleen nog maar game sound te horen, als je naar beneden rolt hoor je alleen nog maar chat sound te horen en in het midden hoor je ze beiden even hard (zo uit mijn hoofd, kan ook andersom zijn).

Heb je de Steelseries GG/Engine al gedownload? Daar zal je het moeten oplossen.
Het gekke is dat ik dit probleem eerder heb gehad, meestal na een update van Windows. Wanneer ik dan het een en ander veranderde aan de instellingen dan werkte het weer. Maar nu dus zonder succes.

Steelseries GG is geïnstalleerd maar daar zit geen optie betreft het wieltje helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
In Windows kan je, normaal gesproken rechstonderin je taakbalk, het outputdevice wijzigen. Steelseries zet hier game en chat neer, alsof het twee losse headsets zijn. Nu staat die daar op game/chat. Helpt het als je daar de andere optie kiest?

[ Voor 8% gewijzigd door Generaal Pep op 18-08-2021 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Topicstarter
Als ik rechts onderin op het luidspreker icoon klik dan zie ik dat die staat op Hoofdtelefoon(Artics 7 Game) wat je ook ziet in mijn eerste screenshot. Ik kan daar ook kiezen voor Artics 7 Chat.

Maar ik zou dus verwachten dat ik voor Windows als uitvoerapparaat Game moet hebben en voor Discord de Chat. Maar dat lijkt dus niet te werken.

Pagina: 1