Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrapShot
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-08 23:14
Hallo allemaal,

Ik ben van zin mijn CPU en moederbord te upgraden. Op zich kan ik wel een jaartje wachten hiermee, indien dit nuttig zou zijn.

Ik zou de stap van Intel naar AMD willen maken. AMD komt bij de volgende generatie CPU's met de AM5 socket. Daarnaast zou ook DDR5 zijn intrede maken in 2022.

DDR5 ga je niet op de huidige moederborden kunnen gebruiken. Ik vraag me af of het de moeite is om te wachten op DDR5. Vooral op vlak van performance gain, en anderzijds de prijs die ertegenover zal staan bij release.

Wat is de beste optie, er rekening mee houdende dat ik niet binnen 3 of 4 jaar meteen weer CPU en en RAM geheugen zou upgraden?

Loont het nog om nu bijvoorbeeld een 5900X te nemen? Of toch beter wachten op AM5 en DDR5? Dat speelt dus nu in mijn hoofd om een beslissing te maken.

Beste antwoord (via TrapShot op 18-08-2021 15:11)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:25

Epsilon

Ik zou eens beginnen met een mooi setje DDR4 geheugen te kopen voor je huidige platform en de huidige verkopen. Je draait nu geen Dual channel en hier is dus zonder grote investering veel te winnen :).

Tip: Kijk eens in V&A voor een setje 2x8GB 3200MHz CL16. Geheugen heeft meestal 10 jaar garantie met de originele verpakking. Voor een paar tientjes ben je dan klaar :). Los van wat er in de toekomst komt.

Je kan altijd je CPU vervangen; Zet wat notifications voor V&A voor i7 9700K of i9 9900K zodat je eventueel je slag kan slaan bij een mooie deal.

Kijk DDR5 en de platformen voorlopig uit de boom. De performance is in het begin waarschijnlijk niet veel beter dan DDR4 voor de prijs. Mocht het anders zijn, kan je alsnog de stap maken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:58
Een nieuwe generatie geheugen is volgens mij nog nooit interessant genoeg geweest om op te wachten, zo ook voor DDR5?
reviews: Nieuwe generatie werkgeheugen - DDR5 betekent flinke stap voorwaarts

Of je moet applicaties draaien die enorm geheugen (bandbreedte) intensief zijn en je wordt tegengehouden door DDR4 4400 of hoger?

Aan de andere kant, als je kunt wachten waarom dan nu al geld uitgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrapShot
mitsumark schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 23:18:
Een nieuwe generatie geheugen is volgens mij nog nooit interessant genoeg geweest om op te wachten, zo ook voor DDR5?
reviews: Nieuwe generatie werkgeheugen - DDR5 betekent flinke stap voorwaarts

Of je moet applicaties draaien die enorm geheugen (bandbreedte) intensief zijn en je wordt tegengehouden door DDR4 4400 of hoger?

Aan de andere kant, als je kunt wachten waarom dan nu al geld uitgeven?
Met kunnen wachten bedoel ik dat ik wel zou willen wachten als dit echt de moeite zou lonen.

Nu heb ik een i5 9600K en 16GB DDR4 aan 2666 MHz.

Als ik jouw reactie lees is het interessanter dan om bijvoorbeeld alsnog voor de 5900X te gaan, en dan wellicht best combineren met een pak snellere DDR4 RAM.

Had zelf ook wel gelezen dat DDR5 in het begin nog duur ging zijn, en wellicht nog niet volledig op punt.

Mijn doeleinden met de PC zijn trouwens puur gamen. Voorlopig op 1080P, maar op termijn wil ik wel overstappen naar 1440P en misschien zelfs 4K ooit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:46

heuveltje

KoelkastFilosoof

TrapShot schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:22:
[...]

Met kunnen wachten bedoel ik dat ik wel zou willen wachten als dit echt de moeite zou lonen.

Nu heb ik een i5 9600K en 16GB DDR4 aan 2666 MHz.

Mijn doeleinden met de PC zijn trouwens puur gamen. Voorlopig op 1080P, maar op termijn wil ik wel overstappen naar 1440P en misschien zelfs 4K ooit..
Waarom wil je dan nu al upgraden, en wat voor gpu heb je uberhaubt ? ?
Het lijkt me sterk dat een 9600k problemen heeft met 1080p gaming.

[ Voor 5% gewijzigd door heuveltje op 18-08-2021 09:27 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrapShot
heuveltje schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:25:
[...]

Waarom wil je dan nu al upgraden ?
ik kan me niet voorstelen dat een 9600k problemen heeft met 1080p gaming.
Ik heb een RX 6800XT in mijn PC zitten, en die wordt op vlak van frames gebottlenecked door de CPU. De CPU heeft 6 cores maar geen hyperthreading.

Naast 1080P gaming gebruik ik de PC ook voor VR gaming, waarbij ik van de PC naar de Quest 2 stream via Virtual Desktop. Een snellere processor zou mij daarbij van dienst kunnen zijn, dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-09 20:51
Als je nu een snellere pc wilt voor gaming moet je een x570/B550 mobo, nieuwe reepies en een 5800x halen.

Als je nu geen snellere pc wilt moet je wachten.

Maak je niet zo'n zorgen over nieuwe generaties. Anders koop je straks nooit meer wat. Er staat altijd wel een nieuwe generatie voor de deur.

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:35
@TrapShot Er is altijd wel een iets snellere of betere variant in de nabije toekomst, dus daarop wachten is bijna nooit nuttig.
Ik zou nu voor een mooie mid-range cpu en moederbord gaan. Dus 5800x zou goed passen met een B550/x570 moederbord. Daar zou ik ook niet te veel aan uitgeven, zo rond de 140 euro moet je een prima versie kunnen vinden.
Geheugen lekker overzetten en eerst kijken hoe dat gaat. Qua FPS ga je weinig verschil merken tussen 2666 of bijv 3200 mhz geheugen.
Direct een snelle m.2 bootSSD erin voor een verse win10 install en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrapShot
Hoe zit het juist met de AMD processors en RAM geheugen? Ik dacht dat je voor AMD dus echt snel geheugen moest hebben. Klopt dat?

Momenteel heb ik deze latjes: pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS8G4D26BFSBK

2x 4GB en 1x 8GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Op 1080p kan ik mij niet voorstellen dat je niet genoeg performance hebt met een 9600K en 6800XT.

Maar 2x 4GB en 1x 8GB is sowieso geen goed idee, nu draait je geheugen niet in dual channel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrapShot
MeltedForest schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:37:
Op 1080p kan ik mij niet voorstellen dat je niet genoeg performance hebt met een 9600K en 6800XT.

Maar 2x 4GB en 1x 8GB is sowieso geen goed idee, nu draait je geheugen niet in dual channel.
Draaien die 2x 4GB dan niet minstens op dual channel?

Op PUBG haal ik gemiddeld een 125fps. Met voormelde kaart zou dit toch een pakje hoger moeten liggen. Dus ik dacht dat dit aan de CPU lag, eventueel in combinatie met het RAM geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:42
Wachten om early adopter te worden. Ik moet er niet aan denken.

Verwacht ook niet dat het een hele grote stap gaat zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door WEBGAMING op 18-08-2021 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TrapShot schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:41:
Hallo allemaal,

Ik ben van zin mijn CPU en moederbord te upgraden. Op zich kan ik wel een jaartje wachten hiermee, indien dit nuttig zou zijn.

Ik zou de stap van Intel naar AMD willen maken. AMD komt bij de volgende generatie CPU's met de AM5 socket. Daarnaast zou ook DDR5 zijn intrede maken in 2022.

DDR5 ga je niet op de huidige moederborden kunnen gebruiken. Ik vraag me af of het de moeite is om te wachten op DDR5. Vooral op vlak van performance gain, en anderzijds de prijs die ertegenover zal staan bij release.

Wat is de beste optie, er rekening mee houdende dat ik niet binnen 3 of 4 jaar meteen weer CPU en en RAM geheugen zou upgraden?

Loont het nog om nu bijvoorbeeld een 5900X te nemen? Of toch beter wachten op AM5 en DDR5? Dat speelt dus nu in mijn hoofd om een beslissing te maken.
Ik(wij) hebben gekozen voor 5900X, je weet nagenoeg niet wat de prijzen zullen worden.
Dan nog compatibiliteit, onstabiele BIOS etc etc. De 1e periode zal niet gelijk alles goed werken

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:25

Epsilon

Ik zou eens beginnen met een mooi setje DDR4 geheugen te kopen voor je huidige platform en de huidige verkopen. Je draait nu geen Dual channel en hier is dus zonder grote investering veel te winnen :).

Tip: Kijk eens in V&A voor een setje 2x8GB 3200MHz CL16. Geheugen heeft meestal 10 jaar garantie met de originele verpakking. Voor een paar tientjes ben je dan klaar :). Los van wat er in de toekomst komt.

Je kan altijd je CPU vervangen; Zet wat notifications voor V&A voor i7 9700K of i9 9900K zodat je eventueel je slag kan slaan bij een mooie deal.

Kijk DDR5 en de platformen voorlopig uit de boom. De performance is in het begin waarschijnlijk niet veel beter dan DDR4 voor de prijs. Mocht het anders zijn, kan je alsnog de stap maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-08 15:39
TrapShot schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:41:
Hallo allemaal,

Heel makkelijk, als je een jaartje kan wachten doe dat, elk jaar komt er nieuwe hardware uit waardoor de vorige goedkoper wordt. Mooi voorbeeld kijk naar de prijzen van de 3700x momenteel en 2 jaar geleden met de launch gemiddeld €350,- jaar later €331,- nu €270,- als je kijkt naar de launch van de 5800x zie je een prijsdrop op de 3700x tot er een run op was door chip tekort wat nu weer weg is.

Iedereen kan hier een heel mooi verhaal neerzetten waarom je NU iets zou moeten aanschaffen terwijl dezelfde componenten vele male goedkoper over 1 jaar ook beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrapShot
Heb nu nieuw DDR4 geheugen besteld. Eens zien wat dat geeft. Als dat niet voldoende is kan ik eventueel zoeken naar een 9de generatie i7 of i9.

Zal nog even duren eer DDR5 op punt staat en ook te koop is aan normale prijzen, idem voor de nieuwe processoren.

Ga het geld dat ik in de processor zou steken, steken in een 1440P scherm. Ik vermoed dat de i5 9600K dit wel aan zou moeten kunnen. Indien niet, dan hoor ik het graag :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
Markozv schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:05:
[...]

Heel makkelijk, als je een jaartje kan wachten doe dat, elk jaar komt er nieuwe hardware uit waardoor de vorige goedkoper wordt. Mooi voorbeeld kijk naar de prijzen van de 3700x momenteel en 2 jaar geleden met de launch gemiddeld €350,- jaar later €331,- nu €270,- als je kijkt naar de launch van de 5800x zie je een prijsdrop op de 3700x tot er een run op was door chip tekort wat nu weer weg is.

Iedereen kan hier een heel mooi verhaal neerzetten waarom je NU iets zou moeten aanschaffen terwijl dezelfde componenten vele male goedkoper over 1 jaar ook beschikbaar zijn.
Je verhaal klopt op zich, maar ook dan kun je aan het wachten blijven want na 2 jaar is het nog goedkoper :+

Verder ben je potentieel een stuk minder future proof als je hardware koopt die een generatie oud is. Als je bij de introductie van AM4 een 1st gen Ryzen cpu en B350/Z370 moederbord kocht dan kon je anderhalf jaar geleden met datzelfde moederbord upgraden naar een 3rd gen Ryzen. Als je nu zou wachten tot de volgende generatie van AMD en dan een 5800x met B550 koopt, dan zul je later niet enkel je cpu kunnen upgraden want de nieuwe generatie van AMD gaat hoogstwaarschijnlijk een nieuwe socket krijgen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TrapShot schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:14:
Heb nu nieuw DDR4 geheugen besteld. Eens zien wat dat geeft. Als dat niet voldoende is kan ik eventueel zoeken naar een 9de generatie i7 of i9.

Zal nog even duren eer DDR5 op punt staat en ook te koop is aan normale prijzen, idem voor de nieuwe processoren.

Ga het geld dat ik in de processor zou steken, steken in een 1440P scherm. Ik vermoed dat de i5 9600K dit wel aan zou moeten kunnen. Indien niet, dan hoor ik het graag :p
Welk moederbord en processor heb je nu ?
Je kunt niet klakkeloos DDR4 kopen, want dan moet je huidige MB en CPU wel geschikt zijn natuurlijk

@Markozv Voor wie wacht, komt alles steeds te laat :P

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 18-08-2021 15:58 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrapShot
Huidige processor is i5 9600K. Moederbord is Gigabyte Z370P D3. Deze is geflashed waardoor die 9de generatie intel's kon draaien.

Ik heb deze RAM besteld: pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16

Dat moet werken, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Moet werken inderdaad, wel even XMP profiel aanzetten in de bios.
Staat je processor al op 5+GHz? Mits je koeling dat toelaat.

Als je in resolutie omhoog gaat, wordt het zwaarder voor de videokaart, gaat je fps omlaag en wordt het makkelijker voor de processor, dus dat is een goed idee om de bottleneck bij je 9600k weg te halen.

Een i9 of zelfs i7 lijkt me geen heel goed idee op dit moederbord, is geen hoogvlieger wat betreft VRM.

[ Voor 17% gewijzigd door mitsumark op 18-08-2021 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrapShot
mitsumark schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 20:29:
Moet werken inderdaad, wel even XMP profiel aanzetten in de bios.
Staat je processor al op 5+GHz? Mits je koeling dat toelaat.

Als je in resolutie omhoog gaat, wordt het zwaarder voor de videokaart, gaat je fps omlaag en wordt het makkelijker voor de processor, dus dat is een goed idee om de bottleneck bij je 9600k weg te halen.

Een i9 of zelfs i7 lijkt me geen heel goed idee op dit moederbord, is geen hoogvlieger wat betreft VRM.
Nee, heb nooit overclocked. Eventueel ben ik wel bereid een nieuwe koeler te halen, die ik later vast kan herbruiken. Heb nu deze koeler: pricewatch: Alpenföhn Ben Nevis
Denk niet dat die overclocking aan kan :p

Heb ook helemaal geen ervaring met overclocken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TrapShot schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:00:
Huidige processor is i5 9600K. Moederbord is Gigabyte Z370P D3. Deze is geflashed waardoor die 9de generatie intel's kon draaien.

Ik heb deze RAM besteld: pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16

Dat moet werken, toch?
Ja, dat werkt wel. Kreeg de intentie dat je zomaar wat ging kopen.
Dit soort info is handig om gelijk in OP te plaatsen.
TrapShot schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:58:
[...]

Nee, heb nooit overclocked. Eventueel ben ik wel bereid een nieuwe koeler te halen, die ik later vast kan herbruiken. Heb nu deze koeler: pricewatch: Alpenföhn Ben Nevis
Denk niet dat die overclocking aan kan :p

Heb ook helemaal geen ervaring met overclocken eigenlijk.
Die koeler is redelijk.
4.7 GHz zal ie wel aankunnen All Core.
Vaak heeft overclock geen meerwaarde in behalen meer fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Hackus schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 22:02:
Die koeler is redelijk.
4.7 GHz zal ie wel aankunnen All Core.
Vaak heeft overclock geen meerwaarde in behalen meer fps
Koeler is inderdaad OK, maar niet voor 5+GHz.
4.7 zet geen zoden aan de dijk ten opzichte van de stock turbo.
OC kan meerwaarde hebben voor sommige games, maar dan moet je even kijken (met MSI afterburner) of de processor de bottleneck is.

OC is zo ingesteld als je niet het onderste uit de kruik wilt, haast net zo makkelijk als geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mitsumark schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 22:13:
[...]

Koeler is inderdaad OK, maar niet voor 5+GHz.
4.7 zet geen zoden aan de dijk ten opzichte van de stock turbo.
OC kan meerwaarde hebben voor sommige games, maar dan moet je even kijken (met MSI afterburner) of de processor de bottleneck is.

OC is zo ingesteld als je niet het onderste uit de kruik wilt, haast net zo makkelijk als geheugen.
Zoals ik al zeg, heeft het vaak geen meerwaarde om meer fps te halen.
9600k krijg je ook niet zomaar stabiel op 5GHz of meer btw.
Maar 4.7GHz moet kunnen op 1.230v met deze koeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Bijna iedereen haalt wel 5GHz met een adequate koeler.
Scheelt toch regelmatig 10-20%, net zoveel als een i7 zou toevoegen.
Bij de games die meer dan 6 cores nuttig gebruiken zie je wel dat de i7 meer uitloopt.
YouTube: i5-9600K Vs. i7-9700K | Stock and Overclock | New Games Benchmarks
Of dat echt merkbaar is echter... zal wel meevallen..

[ Voor 13% gewijzigd door mitsumark op 18-08-2021 22:39 ]

• TrapShot
Kan ik het nieuwe RAM combineren met 2 van de oude latjes RAM? Of is dit te vermijden omdat de oude RAM op lagere snelheden draait en van een ander merk is (2666MHz)

• mitsumark
Ander merk maakt doorgaans niet zoveel uit, maar je nieuwe setje zou op lagere snelheid gaan draaien en dat is zonde.
Je hebt waarschijnlijk ook geen 24GB nodig, dus ik zou gewoon de nieuwe 2x8 erin zetten en de rest verkopen :)

Let wel op dat je ze in de juiste sloten zet ivm dual channel.
https://download.gigabyte....pdf#page=10&zoom=150,0,0

[ Voor 26% gewijzigd door mitsumark op 19-08-2021 10:38 ]

• TrapShot
mitsumark schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:32:
Ander merk maakt doorgaans niet zoveel uit, maar je nieuwe setje zou op lagere snelheid gaan draaien en dat is zonde.
Je hebt waarschijnlijk ook geen 24GB nodig, dus ik zou gewoon de nieuwe 2x8 erin zetten en de rest verkopen :)

Let wel op dat je ze in de juiste sloten zet ivm dual channel.
https://download.gigabyte...e.pdf#page=9&zoom=100,0,0
Had al zo een vermoeden :)

Zoek nu nog een goed 1440p scherm. De reviews op tweakers zijn best verwarrend. Een scherm krijgt 4,5 sterren, maar je leest wel veel minpuntjes die niet onbeduidend zijn.

Ik had dit scherm op het oog. Bij gebrek aan meerdere reviews weet ik niet of dit een goed scherm is: pricewatch: Iiyama G-Master GB2770QSU-B1 Zwart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Ik denk dat je met elk scherm wel minpunten kan/gaat vinden.
Sterren op tweakers zou ik me sowieso niet teveel zorgen om maken, mits geen 3 of minder :)

Ik heb verder niet zoveel ervaring met schermen, maar ik zie geen reden om niet voor de populaire pricewatch: LG UltraGear 27GL850 Zwart te gaan.

Review: https://tftcentral.co.uk/reviews/lg_27gl850

Als je IPS glow of andere IPS gerelateerde eigenschappen niet wilt kun je een scherm met een VA paneel overwegen.
https://tweakers.net/moni...VXNHa1siebQuvzTpjKK833_Ag

[ Voor 40% gewijzigd door mitsumark op 19-08-2021 10:57 ]

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-08 15:39
@Hackus @soulcrusher

Ben het met jullie eens, maar nog steeds als je systeem 1 jaar kan wachten met de upgrade waarom niet? Zijn huidige CPU en MB zijn nog steeds rendabel genoeg.

Het is een beetje offtopic maar gedrag wat ik hier terug zie komen doet mij echt aan een weggooi cultuur denken. Mischien bekijk ik het te bedrijfsmatig maar normaal schaf je eens in de 5 jaar een systeem aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Meer fps vergelijk kun je hier zelf vinden @TrapShot

Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/review/intel-core-i5-9600k/images/assassins-creed-origins-2560-1440.png
Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/review/intel-core-i5-9600k/images/civilization-vi-2560-1440.png

• TrapShot
Niet echt de moeite dus op het eerste zicht. Wel een optie als ik toch hogere kloksnelheden nodig zou hebben.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TrapShot schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:37:
Niet echt de moeite dus op het eerste zicht. Wel een optie als ik toch hogere kloksnelheden nodig zou hebben.
Het is wel leuk, en je setje voldoet nog prima. Ik heb de i7-7700K pas vervangen bij aanschaf van RTX3080.
Met RTX2080 Super werkte het nog prima. hele set met i7 en RTX2080S is vervangen, en heb het niet getest met RTX3080. i7-7700K is iets minder dan i5-9600K. (4 core- 8 threads v 6 core 6 threads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrillajax
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13:32
Amd gaat waarschijnlijk ook high-end cpu's van zen3 met 3d chache combineren, wat resulteert tot een gemiddelde toename van 15% in performance. En wordt compatibel met AM4 socket. Dus wellicht een overweging waard.
Pagina: 1