Aansluiten 12V witte LED strip met twee keer 2 pins.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:38
Ik heb een witte LED strip met twee sets van 2 pinnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S4SWMCR3rx3V79QHPoIs3upzMhk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tnIIxO1M8DhUbETlfjnEt7yv.jpg?f=fotoalbum_large

Het maakt niet uit welke set van 2 pinnen (links of rechts) ik gebruik. Bij allebei doet de strip het.

Nou vraag ik me af waarom er 2 sets van pinnen zijn?
Ik weet niet meer hoe in aan deze strip kom en ik kan ook nergens een zelfde soort vonden. Alle witte LED strips die ik vind, zijn met twee pinnen. Alleen RGB strips zijn met 4 pinnen. Maar die zijn dan weer met RGB gelabeld.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:06
Die twee min-pinnen zitten elektrisch gewoon aan elkaar doorverbonden en de plussen kennelijk ook (maar dat kan ik op de foto niet direct zien). Zoals je al gemerkt hebt maakt het voor het laten oplichten van de LEDs niet uit.

Door twee sets pinnen tegelijk te gebruiken heb je minder weerstand en kan je meer stroom aan met minder verlies. Mogelijk is één paar pinnen niet genoeg voor een lange LED strip.

Andere reden kan zijn dat ze die 4-pins connectoren toch al op voorraad hadden voor de RGB strips en dat het dan handig is om hetzelfde onderdeel te gebruiken voor de monochrome strips i.p.v. daarvoor speciaal 2-pins connectoren te bestellen. Of misschien omdat het mechanisch steviger is.