Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BomBer_BeN
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:51
Sinds zaterdag ben ik na een lange tijd weer een eigenaar van een MacBook. Maar het lukt me niet om een backup te maken van het system via Time Machine via een gedeelde map op een kleine home server. ik ben al dagen aan het stoeien en YouTube en websites aan het afgaan. Het lijkt niet moeilijk maar ergens doe ik wat verkeerd maar ik ben er niet achter wat het is. Hier zal vast en zeker wel iemand zijn die me kan helpen met dit probleem?

alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Toen je je topic opende kreeg je een template met een aantal vragen, zoals welke relevante hardware en software je gebruikt (macOS versie bijvoorbeeld), wat je zelf al gezocht, gevonden, en geprobeerd hebt en wat het resultaat was.

Om te beginnen: wat werkt er niet? Verschijnt je server niet als Time Machine share? Start het backupen wel, maar loopt het ergens vast? Hoe zijn de machines met elkaar verbonden? Wat zijn de eigenschappen van de gedeelde map (SMBv3? AFS?)

[ Voor 6% gewijzigd door Daedalus op 17-08-2021 22:04 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BomBer_BeN
Mijn vraag
Het is mogelijk om via een windows share een time machine backup te maken. ik weet niet wat ik fout doe waarom dit bij mij niet werkt

Relevante software en hardware die ik gebruik
heb een klein home servertje draaien met Windows server 2019 en een aantal mappen gedeeld met rechten. alleen de timemachine map die heb ik voor iedereen opengezet. ik heb een map aangemaakt voor die op delen gezet voor iedereen op de server.
Server zit via een internetkabel verbonden en de macbook over de wifi maar is de bedoeling dat die ook af en toe aan de kabel gekoppeld word. het backuppen werkt niet want moet eerst een bestand aanmaken via schijfhulp programma. en daar loopt hij zich op vast.

link: https://www.imore.com/how...mac-windows-shared-folder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Is de sparsebundle wel groot genoeg voor de backup?
Hij moet zo groot zijn als de backup gaat worden met wat extra voor groei.

Welke foutmelding krijg je? Werkt time machine wel toevallig naar bijv. een USB schijf?

Ik ben als ik die site lees trouwens blij dat een Synology NAS gewoon zonder al die brakke stappen direct met Timemachine kan praten. Je zou haast een Xpenology VM op je thuisserver zetten :+

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BomBer_BeN
het probleem is al de sparsebundle maken. ik denk wel dat ik idd een vm van xpenology ga laten lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Tweaks
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-05 03:51
...Ik ben hier ook mee bezig geweest en heb inmiddels eea aan de praat gekregen.

Net zoals jij (ik herken de link) heb ik eea op het internet gezocht en wel eea gevonden, maar vrijwel niets recents. Uiteindelijk - altijd achteraf ;-) - maar nu ECHT(!) blijkt het nog veel simpeler te zijn dan ik (n)ergens heb gelezen.

Ik ben benieuwd naar wat er bij jou fout ging (bij het maken van de SparseBundleImage) en wellicht kan ik je van info voorzien die je verder helpt.
Pagina: 1