Afmetingen Alfen Single Pro met vaste kabel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico.deranter
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik zie dat er op het forum wel wat gebruikers van een Alfen Single Pro laadpaal zijn.
k ga binnenkort een EV bestellen via Alphabet lease en daarbij hoort ook een Alfen Single Pro lader met vaste kabel. Ik heb echter beperkte plaats om de lader te installeren. In de documentatie zie ik wel dat de lader zelf slechts 13cm diep is, maar ik vind nergens de afmetingen inclusief ingeplugde kabel (ik vermoed op basis van de foto's dat er bij de versie met vaste kabel vooraan een houder gemonteerd is?)
Is er iemand met een dergelijke lader die me de afmetingen kan bezorgen met 'opgeborgen' kabel?

Alvast bedankt!

Nico

Beste antwoord (via nico.deranter op 20-08-2021 08:34)

• aikink
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14:05
Ik kom op ongeveer 30 cm uit:

Afbeeldingslocatie: https://am3pap006files.storage.live.com/y4mUf91o-7mXHjZX8DDtdx9eSRIM8mogTOPo14B2q633S2FgR91lI9DbZg1eg9Q4T9OGc7naWlubEyk0vbweN1oe1tLnXwH5Gw0LjiQHyKGptzTp1HSydz5gmrg1LJsAY_NW06ipnfDNFIwiL55rWPhwSKYrEOSjD8JqIkGLuYYeTztvHD7CR-9CaLe50NwBcjo?width=768&height=1024&cropmode=none

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:05

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

https://alfen.com/sites/a...-EveSingle-Nederlands.pdf ?
Of zoek je meer "in situ" afmetingen?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• aikink
Ik kom op ongeveer 30 cm uit:

Afbeeldingslocatie: https://am3pap006files.storage.live.com/y4mUf91o-7mXHjZX8DDtdx9eSRIM8mogTOPo14B2q633S2FgR91lI9DbZg1eg9Q4T9OGc7naWlubEyk0vbweN1oe1tLnXwH5Gw0LjiQHyKGptzTp1HSydz5gmrg1LJsAY_NW06ipnfDNFIwiL55rWPhwSKYrEOSjD8JqIkGLuYYeTztvHD7CR-9CaLe50NwBcjo?width=768&height=1024&cropmode=none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
  • Laatst online: 17-09 20:34
Ben je verplicht om de laadkabel in de paal te haken of kan je hem ook gewoon bij einde gebruik op de grond leggen ?
In een garage is 30 cm best wel veel als je hem naast de wagen moet instaleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aikink
Verplicht: geen idee, het zal vast wel op de grond, of aan een eigen gefabriceerd haakje aan de muur kunnen. Voor het behoud van de stekker is inpluggen in de houder (die verder een lege huls is) wel het mooist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico.deranter
(Doh, blijkbaar werkt 'topic volgen' toch niet zo goed)

Bedankt @aikink dat is exact wat ik zocht. @teacher, de datasheet had ik al gevonden, maar daar staan niet de afmetingen met kabel op.
En bedankt @Carman1971 dat ging ook mijn volgende vraag zijn :-) . Als die houder effectief maar een lege huls is zal ik de kabel wel gewoon over het toestel hangen. 30cm is voor mij inderdaad ook wel veel. Ik heb een (geventileerde) kast gemaakt voor op de oprit om de laadpaal in te steken, maar die had ik gebaseerd op een ander, platter, type.

Nico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:18
nico.deranter schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:34:
[..]l. Ik heb een (geventileerde) kast gemaakt voor op de oprit om de laadpaal in te steken, maar die had ik gebaseerd op een ander, platter, type.

Nico
Heb je daar foto's van?
Ik krijg binnenkort ook de Alfen SP met vaste kabel.. en heb gevraagd of ik hierop een grijze kap mag plaatsen, vanuit Alpabet/Eneco leveren ze standaard alleen met wit, en dit was geen probleem. Maar een mooie kast eromheen is natuurlijk nog beter

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:28
Als je de kabel gewoon ernaast hangt (dus naar beneden), dan is het ook prima hoor. Socket is idd gewoon een lege plastic huls met een klemmetje dat de kabel vast "klikt".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nico.deranter
DonJunior schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:43:
[...]

Heb je daar foto's van?
Ik krijg binnenkort ook de Alfen SP met vaste kabel.. en heb gevraagd of ik hierop een grijze kap mag plaatsen, vanuit Alpabet/Eneco leveren ze standaard alleen met wit, en dit was geen probleem. Maar een mooie kast eromheen is natuurlijk nog beter
Frame van aluminium profielen met bekleding in volkern. Bedoeling is dat de muur erachter met dezelfde platen wordt afgewerkt. In de kast hangt een stuk betonplex om makkelijk de lader te kunnen installeren. Onderkant is 5cm open en de achterwand is geperforeerd. Momenteel zit er enkel een stopcontact in voor mijn hybride Mini (en een haak voor de kabel). Alleen had ik de deur beter over de volledige hoogte laten lopen, de kabel erin krijgen is nu wel een beetje lastig :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wl6_P6YUgPts6r6VccCGbSIXm3s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EhgEfVqX2JTiWksnRuXIW8zZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:18
Heel gaaf!!

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico.deranter
Wel groter (massiever) dan ik had ingeschat en de Alfen Single Pro gaat er dan nog maar amper inpassen :-( Was gebaseerd op de Nexxtender Home, die is maar 6cm diep.
Pagina: 1