Monitor arm, scherm niet meer horizontaal na draaien?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Ik heb vandaag een monitor arm gekocht zodat ik makkelijk kan switchen tussen racen en dagelijks werk. Deze pricewatch: Neomounts by Newstar NM-D775BLACKPLUS

Ik ben dus niet voor de goedkoopste gegaan. Ik heb een 34 inch ultrawide curved scherm can 6 kg. Zou hij dus dik moeten kunnen dragen. Dat doet ie ook, alleen mijn probleem is dat als ik het scherm verplaats naar de race modus, dat mijn scherm dan ietwat gekanteld is. Zegmaar dat je scherm niet meer mooi horizontaal is maar een beetje naar een kant hangt. Als ik hem dan weer terug zou draaien naar de werk modus dan is ie weer perfect horizontaal 🤔

Dit moet ik dan telkens weer corrigeren, best vervelend. Is dit ‘normaal’ bij monitorarmen of heb ik er 1 te pakken die niet helemaal goed de fabriek uit is gekomen?

Foto toegevoegd zodat duidelijk is wat ik met race en werk modus bedoel , let maar niet op de rommel
Werkmodus (scherm mooi horizontaal)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R8lp_yP585ZkvbLoTYBkS_2yjWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u9jV7g11Uww6kBtFM43hWrk7.jpg?f=fotoalbum_large
Race modus (scherm gekanteld aan 1 kant)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xre3aoZ4NceA7jiXFUi4jYbvkZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BupMtMQztifZIzlH1WV0vybW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door Montu op 18-08-2021 11:40 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:02
Heb nog nooit een arm met 'nulstand' gezien idd.
Denk dat je met nulstand precies ziet hoeveel mm hoogteverschil zit in de geboorde gaten in de muur.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Iemand enig idee of dit normaal is, dat dit continu gecorrigeerd moet worden, of is er wat mis met mijn arm?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:11
Het lijkt me niet normaal, als ie aan de andere kant wel recht hangt. Wat zegt de leverancier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 16:04
Misschien eens een andere monitor proberen? Kijken of die recht blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
orillion schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:44:
Het lijkt me niet normaal, als ie aan de andere kant wel recht hangt. Wat zegt de leverancier?
Ja idd.. ik heb ze al een mail gestuurd, wacht nog op reactie. Ik heb nog wat verder getest, en het gebeurt op de ‘yaw’ axis. Dus als ik het scherm draai op de bovenstste as, dan komt ie na 180graden draaien scheef te hangen. Kan het misschien komen doordat de as niet helemaal waterpas recht is? Waardoor bij het draaiennhet scherm dan ook scheef komt?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JointFillah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 20:35

JointFillah

Techno Addict

Ik heb dezelfde setup met een 34" widescreen erop, maar ik heb dit gedrag niet. Er zit wel enige speling in de scherm rotatie dus wellicht dat die dat effect bij mij compenseert (vanzelf horizontaal).

Heb je ook een foto van de achterkant / vesa mount gedeelte? Misschien zit daar iets echt totaal anders dan zou moeten?

~* Peace, Love & XTC *~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-09 10:29
Waarschijnlijk overbodige opmerking, maar zit er niet een kabel iets te strak die hem naar beneden trekt aan de linkerkant?

Wellicht kun je de schroeven op het draai scharnier iets aandraaien, zodat hij niet meer zo makkelijk kantelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Thanks voor de reacties. Heb bericht terug gekregen van neomounts en die zeggen dat dit niet normaal is. Retour dus..

Zijn nog geen kabels aangesloten dus daar ligt het niet aan. Het is ook niet dat hij scheef komt te hangen vanwege krachten, maar meer omdat er gewoon iets mis is met het scharnier zelf.

PC Specs

• Montu
Bij Amazon nu een goedkope van huanuo gekocht. Veel goede reviews wel. Vandaag ontvangen en deze heeft het probleem gelukkig niet. Verder oogt ie wel wat goedkoper , allumium ipv metaal, maar wat werkt ie fijn zeg! Hij is veel minder zwaar en beweegt veel soepeler dan de newstar die ik had. Mijn 34 inch curved 6kg houdt ie met gemak.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geezer1986
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-04 16:12
Ik had hetzelfde probleem maar iets minder met een 27inch. Bij mij was het probleem dat mijn bureaublad te slap was. Kijk eens of je blad buigt wanneer je de arm draait
Pagina: 1