Fritz fon zonder fritzbox gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stone-
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-03-2023
Hooihooi,

Vanwege een overstap van provider moet ik m'n fritzbox inleveren.
Ik krijg een xyzel t50 modem ervoor terug.

Ik heb drie Fritz fon's in gebruik en die wil ik graag blijven gebruiken.
Wat zijn mijn opties?

Ik heb begrepen dat ik in ieder geval een basisstation in het modem moet pluggen, wat kan ik daarvoor gebruiken? Of kan ik ook een goedkope DECT telefoon kopen en daar de Fritz fon's aan koppelen?
Dat ik extra opties ga missen maakt me niet uit, ik hoef er alleen maar telefoontjes mee te kunnen ontvangen.

Beste antwoord (via rens-br op 24-08-2021 12:18)

• Stone-
Probleem opgelost. Goedkoop DECT setje gezocht, Fritz fon's geregistreerd op nieuwe basis. Fluitje van een cent 🙂

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:07
Als het goed is zou je met een DECT-GAP basisstation al gebruik kunnen maken van je huidige toestellen.

Bijv: pricewatch: Gigaset N300A IP

[ Voor 37% gewijzigd door RollieBollie op 17-08-2021 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stone-
Grappig, die kwam ik als eerste tegen bij een voipshop, alleen beweerde de "expert" daar dat hij niet werkte met Fritz fon's, alleen met Gigaset toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:07
Voor draadloze telefonie is er ooit de DECT standaard bedacht. Later is daar GAP bijgekomen, omdat daarmee apparatuur van verschillende fabrikanten beter samenwerkt.

Blijkbaar is GAP sinds 1997 een vereiste op DECT apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stone-
Maar zou deze combinatie kunnen werken?
Als ik bij avm zoek lijkt het alsof ze op alle basisstations kunnen werken. Een simpel DECT setje is nog goedkoper dan dit basisstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:16
Gewoon een low budget of 2e hands fritzbox kopen en als switch en dect basis inrichten. Wel even een goede uitzoeken, want niet alle Fritzboxen kunnen dit.

Hoe krijg je telefonie uit die Zyxel? Edit: ik zie dat die een analoge uitgang heeft. Je hebt dan een fritzbox met een analoge telefooningang nodig, deze kun je in de fritzbox configureren als een ouderwetse landlijn.

Als je de SIP gegevens van je provider krijgt, kan dit rechtstreeks in de Fritzbox. Of je neemt geen telefonie van je provider maar van een goedkope partij zoals bv Cheapconnect.

[ Voor 53% gewijzigd door guido66 op 17-08-2021 21:32 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stone-
guido66 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:24:
Gewoon een low budget of 2e hands fritzbox kopen en als switch en dect basis inrichten. Wel even een goede uitzoeken, want niet alle Fritzboxen kunnen dit.

Hoe krijg je telefonie uit die Zyxel? Edit: ik zie dat die een analoge uitgang heeft. Je hebt dan een fritzbox met een analoge telefooningang nodig, deze kun je in de fritzbox configureren als een ouderwetse landlijn.

Als je de SIP gegevens van je provider krijgt, kan dit rechtstreeks in de Fritzbox. Of je neemt geen telefonie van je provider maar van een goedkope partij zoals bv Cheapconnect.
Dat is helaas geen optie. Het gaat om t-Mobile die schijnen de telefoondata niet door te zetten. (Heb ik na een dagje lezen begrepen) Als ik het goed begrepen heb is telefoon in zyxel prikken de enige optie om het aan de praat te krijgen.
En ik heb die lijn met dat specifieke nummer echt nodig. (Zakelijk, nummer is al 12 jaar in omloop)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Stone-
Probleem opgelost. Goedkoop DECT setje gezocht, Fritz fon's geregistreerd op nieuwe basis. Fluitje van een cent 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayWee
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 05-08-2022
@Stone- Wat voor DECT setje heb je uiteindelijk gekocht voor je Fritzfon?
Pagina: 1