Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe desktop PC voor Adobe Premier Pro / Lightroom / Nikon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:28
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Video bewerken (Premiere PRO); foto's bewerken (lightroom & nx studio); plex server draaien en verder weinig spannends.

Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- EUR 1000 Mocht het veel beter worden van een paar honderd euro meer dan is dat te overwegen..

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1650 AERO ITX 4G OC€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesToshiba XG3 M.2 512GB€ 0,-€ 0,-
1VoedingenCooler Master MWE 750 White 230V - V2€ 54,90€ 54,90
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda, 4TB€ 0,-€ 0,-

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-11700 Boxed€ 324,99€ 324,99
1MoederbordenASUS PRIME Z590-P WIFI€ 205,-€ 205,-
1BehuizingenPhanteks Eclipse P360A Zwart€ 74,31€ 74,31
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 73,57€ 73,57
Totaal€ 677,877

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen bepaalde voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dat het geheel soepel draait :) .

Ga je overklokken?
Standaard instellingen

Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag weten of deze combinatie goed samenwerkt & het beste is dat er momenteel voor ongeveer dit budget te krijgen is voor video bewerken en foto's. De systeemkast maakt me weinig uit; daar moet ik nog even beter naar kijken. De video kaart had ik toevallig vorig jaar gekocht en daar werd mijn huidige pc een stuk sneller van met lightroom; ik ben geen gamer; volgens mij voldoet deze 1jaar oude videokaart ook prima voor een nieuw systeem. Voeding ook vorig jaar nieuw gekocht.

Het geheugen heb ik willekeurig de eerste uit de lijst gepakt; ik moet nog beter kijken welke modules compatible zijn; al is me met zoveel keuze uit verschillende modules niet helemaal duidelijk wat het verschil is.

Alle reacties

• Pietje789
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21-09 13:11
Ik zou voor videobewerking met 32gb ram gaan.
pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK
Het z590 moederbord is niet nodig, een redelijk b560 moederbord voldoet ook.
pricewatch: ASUS TUF Gaming B560-PLUS WIFI
De videokaart zou ik inderdaad houden. Je gaat anders flink moeten betalen voor een upgrade, en dan kan je beter wachten tot er weer normale prijzen zijn.
Misschien is het prettig om nog een extra ssd te hebben, zodat je zoveel mogelijk snelle opslag hebt. In dat geval krijg je voor 100 euro al 1tb m.2.
pricewatch: Kingston A2000 1TB
De 11700 heeft wel een aftermarket koeler nodig.
pricewatch: Arctic Freezer 34 eSports DUO (Zwart / Wit)
Ik zou ook nog een paar extra fans in de case toevoegen voor extra exhaust airflow.
pricewatch: Arctic P12 PWM PST Zwart, 120mm
De voeding is niet super

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:28
@Pietje789 thx ! Wat bedoel met de voeding is niet super ? In mijn (wss te simpele gedachte) heeft een voldoende voldoende vermogen en doet hij het of wel of niet.

• Pietje789
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21-09 13:11
pc01 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:05:
@Pietje789 thx ! Wat bedoel met de voeding is niet super ? In mijn (wss te simpele gedachte) heeft een voldoende voldoende vermogen en doet hij het of wel of niet.
Klopt het wattage is meer dan voldoende. Ik weet alleen dat de efficiency niet heel erg goed is, en de kwaliteit is oke denk ik, maar niet top off the line. Het is verder een prima voeding.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:30
pc01 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:05:
Belangrijkste bij een voeding is kwaliteit en spanningsregeling. 750w heb je nodig met een high-end videokaart als een RTX 3080 alleen gebruik je met een high-end videokaart van 1500 piek geen heel matige voeding. De kwaliteit van die voeding is het minimale wat verantwoord is voor een recent systeem. Een i7-11700 met GTX 1650 verbruikt maximaal 300w aan de muur wat 270w is als je de inefficiëntie van een Gold voeding eraf haalt. Voor dat geld had je veel beter een 400 - 500w voeding van goede kwaliteit kunnen kopen. Elke 100w extra gooit er ongeveer een tientje bovenop.